PracaGrupypl.praca.dyskusje › godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy

  • 21. Data: 2009-03-09 21:23:34
    Temat: Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp2mrl$cth$1@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Może wszystko. Wolno mu. Niech sobie krzyczy, pod warunkiem, że nie
    > zakłóca ciszy nocnej... ;)
    > Inna sprawa, w jaki sposób ustosunkuję się do tego.
    Ja bym zadzwonił po straż miejską. :)

    > Ale to już nie będzie miało formy polecenia służbowego, tylko prośby,
    > którą mogę rozpatrzyć pozytywnie lub nie.
    Nie, no oczywiście, że tak.

    > Owszem, i mnie zdarzały się telefony od szefa (bardzo sporadycznie) np.
    > o 21 wieczorem, czy mógłbym pojechać do klienta x, bo np. zawiesił się
    > serwer obsługujący wagę, a kolega, który obsługuje tego klienta był
    > właśnie na zwolnieniu lekarskim. I poprosił mnie. Gdybym nie zgodził
    > się, pojechałby sam. Za nadgodziny i dojazd miałem zapłacone zgodnie z
    > ustaleniami. I było ok.
    Uczciwe reguły, nieprzekraczanie ich jednostronnie to komfort pracy, bardzo
    cenny i chyba dość deficytowy.

> [...]
    > owszem dzwoniły po godzinach... I co? Z początku (pierwsze 3 mies.
    > pracy na okresie próbnym) godziłem się, traktując to (naiwnie) jako
    > inwestycję na przyszłość, podwyżki, premie... Moje prognozy okazały się
    > nietrafione ;). Pierwszym krokiem było pozbycie się telefonu służbowego
    > (miałem okazję przekazania tel. nowo zatrudnionemu pracownikowi),
    > następnym było nieodbieranie tel. z firmy po godz. 16...
    > Ostatnim krokiem było rozwiązanie umowy o pracę z tą firmą w momencie,
    > kiedy mieli inwentaryzację połączoną z wdrażaniem nowego systemu
    Miałem kiedyś taką sytuację. W pracy dobry układ, miła atmosfera,
    zwierzchnik właściwie kumpel, wymieniliśmy się komórami (znaczy numerami
    prywatnymi , służbowych nie było). Nie nadużywał tego nigdy. Ale potem
    musiał odejść, została jednak jego sekretarka mająca mój numer. Przyszedł za
    to nowy zwierzchnik. No i się zaczęło. Sytuacje zupełenie kuriozalne, np.
    sobota jestem w drodze na jakiś weekendowy wypad, a tu telefon, że coś
    potrzeba extra na poniedziałek. Olewam, oczywiście. W poniedziałek jakieś
    pretensje. Olewam. Ale to nie jeden raz. Poza tym telefony w czasie
    prywatnym z głupimi pytaniami.
    Nie mogłem zmienić numeru, bo sporo osób zamawiających u mnie różne usługi
    go znało, często dzwoniono z czyjegoś polecenia więc nie mogłem (czyt. nie
    opłacało mi się) także nie odbierać nieznanych numerów. Uwagi nie działały,
    zawsze sytuacja była "bardzo strasznie ważna".
    Musiałem to przerwać i poszedłem po całości - odbierałem telefony ale jak
    tylko usłyszałem coś niechcianego to się natychmiast rozłączałem. Odbyła się
    rozmowa w tym temacie w czasie której przekazałem informację, że po pracy
    dla pracodawcy mnie nie ma, jego telefony są niepożądane, z moją własnością
    (telefon) robię co chcę, kiedy chcę i naciskam co chcę. Tak samo moją
    własnością jest czas poza godzinami pracy. Fochy, obraza, itp. Olałem.
    A potem on też odszedł, sekretarce kazałem o mój nr zapomnieć, a następcy na
    pytanie o telefon powiedziałem krótko, że nie jestem zainteresowany
    udostępnieniem kontaktu.
    No i spokój.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-03-10 08:05:43
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Uczciwe reguły, nieprzekraczanie ich jednostronnie to komfort pracy, bardzo
    > cenny i chyba dość deficytowy.

    Na początku zatrudnienia zawsze występuje 'próba sił' m. pracownikiem, a jego
    przełożonym.
    Zarówno jeden jak i drugi, testują na ile jeden w stosunku do drugiego mogą
    sobie pozwolić.
    Ja np. testowałem, jak bardzo mogę się 'spóźniać' do pracy, bo lubię mieć czas
    ruchomy (widełki), w zależności od potrzeb danego dnia. No cóż, umowa
    przewidywała czas pracy w godz. 8-16.
    W końcu stanęło na tym, że w określone dni mogłem przyjść do firmy na drugą
    zmianę, po 14, co było korzystne również dla pracodawcy.
    Pewnych zasad nie da się zapisać w umowie i dlatego niektóre ustalenia przyjmują
    formę umowy ustnej. I to w porządku, pod warunkiem trzymania się ustalonych
    reguł.
    Trafisz na chama bez zasad, wtedy jest to nie możliwe. Mało tego, dobrze wówczas
    rejestrować wszystkie kontakty z takim osobnikiem. ;)

> [...]
    > pretensje. Olewam. Ale to nie jeden raz. Poza tym telefony w czasie prywatnym

    W dużej mierze takie zachowanie (a właściwie brak zachowania) idzie w parze z
    brakiem życia prywatnego (rodzinnego), innych zainteresowań, niezwiązanych z
    pracą.
    On tego po prostu nie czuł, że tak nie wypada, nie nalezy robić.
    Przez moje życie zawodowe kilku takich typów się przewinęło, i to nie tylko w
    relacji podwładny-przełożony, ale również klient-usługodawca.
    Zdarzyło się raz, że klient wytrzasnął tel. stacjonarny i dzwoni po 22, bo
    komórka nie odpowiadała, a on miał małe pytanko...hmmm...niby klient nasz Pan,
    ale bez przesady. :)

> [...]
    > opłacało mi się) także nie odbierać nieznanych numerów. Uwagi nie działały,
    > zawsze sytuacja była "bardzo strasznie ważna".

    Czy jest na to sposób? Może odpłacać upierdliwemu szefowi pięknym za nadobne? ;)
    Dzwonić z byle pierdołą o różnych porach dnia i nocy...z tym, że on może nawet
    nie zauważyć różnicy (skoro ma wyprany mózg...), bo cała doba to dla niego dzień
    pracy. ;)

> [...]
    > A potem on też odszedł, sekretarce kazałem o mój nr zapomnieć, a następcy na
    > pytanie o telefon powiedziałem krótko, że nie jestem zainteresowany

    Zastanawiające, że tacy goście 'rotują' tak szybko...

    W sumie ten ostatni zapłacił za błędy poprzednika, bo mógł to być całkiem
    przyzwoity człowiek.

    Jurek M.

  • 23. Data: 2009-03-10 17:07:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp57hp$1vv$1@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Na początku zatrudnienia zawsze występuje 'próba sił' m. pracownikiem, a
    > jego przełożonym.
    > Zarówno jeden jak i drugi, testują na ile jeden w stosunku do drugiego
    > mogą sobie pozwolić.
    To się nazywa "rozpoznanie walką". ;)
    A ja często wolę metodę na durnia.
    Niech frajer nie wie ile ja wiem, niech się odsłoni, co i jak robi, a potem
    w łeb go. :)

    > Trafisz na chama bez zasad, wtedy jest to nie możliwe. Mało tego, dobrze
    > wówczas rejestrować wszystkie kontakty z takim osobnikiem. ;)
    To na pewno.

> [...]
    > niezwiązanych z pracą.
    > On tego po prostu nie czuł, że tak nie wypada, nie nalezy robić.
    Chyba nie tylko. On myślał, że jemu tak wolno, że ma prawo i że to normalne.
    Nie pojął nawet jak jasno powiedziałem, ze sobie nie życzę.
    Tak bywa z kmiotstwem jak im jakąkolwiek włądzę czy namiastke władzy dać do
    brudnych łap.

> [...]
    > tym, że on może nawet nie zauważyć różnicy (skoro ma wyprany mózg...),
    > bo cała doba to dla niego dzień pracy. ;)
    No ale to sam sobie zrobisz źle.

    > Zastanawiające, że tacy goście 'rotują' tak szybko...
    > W sumie ten ostatni zapłacił za błędy poprzednika, bo mógł to być całkiem
    > przyzwoity człowiek.
    Nie wiem dokładnie dlaczego odszedł.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-03-11 09:46:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 08:26:11 +0000, grom@x napisał(a):

    > tak samo może chcieć wpaść na imprezę do teściów pracownika i zacząć
    > opierdzielać za czegos zrobienie/niezrobienie itp.
    > weź mnie nie rozśmieszaj.

    Czy nie zauważyłeś podtekstu tego zwrotu Keizena w kierunku Jotte?
    To ironiczne wyrażenie ze strony Keizena.
    Gdybyś pomyślał przy czytaniu posta Keizena, zrozumiałbyś że wydawanie
    poleceń pracownikowi przez przełożonego który przyszedł do kadr złożyć
    "ZLA" ma taki sam skutek/efekt jak wydanie tego samego "polecenia" na ulicy
    w niedzielę podczas wymijania się.

    > chyba czegoś nie rozumiem,

    Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Nie rozumiesz.

    > jakie znowu orzeczenie sądu najwyzszego w sprawie wydawania poleceń slużbowych???

    Przeczytaj jeszcze raz część posta Keizena, przed tym wyrwanym z kontekstu
    fragmentem.
    Zrozumiałaś już?
    Jotte ma wedle tego albo zacząć sobie pisać na pręgi albo podważyć wyrok SN
    w sprawie "czasu pracy od stawienia się na stanowisku pracy do jego
    opuszczenia".

    > mógłbyś to rozwinąć?

    Kumasz bazę czy jesteś głupszy od Jottego?
    Bo ten to tylko się pieni :))))

  • 25. Data: 2009-03-11 11:15:11
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    po pierwsze dowiedz się co znaczy słowo "ironia".
    a po drugie spróbuj je zrozumieć.

    Reszty nawet komentować mi się nie chce. Jeżeli chodzi o czytanie z
    rozumieniem - polecam ci dokładnie się do tego zastosować.

    A co do wyroku sądu - skoro ma taki byc podważony to znaczy że już jakiś
    przynajmniej jeden istnieje. Więc co za problem podać go jako przykład?
    Bo jak nie ma, to znaczy że mamy fałszywe przesłanki.
    i niepotrzebnie bijesz pianę, wyluzuj

  • 26. Data: 2009-03-11 18:43:14
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Chyba nie tylko. On myślał, że jemu tak wolno, że ma prawo i że to normalne.

    Skądś to jego przekonanie się wzięło. Przecież się z tym nie urodził. ;)

    > Nie pojął nawet jak jasno powiedziałem, ze sobie nie życzę.
    > Tak bywa z kmiotstwem jak im jakąkolwiek włądzę czy namiastke władzy dać do
    > brudnych łap.

    Prawdziwą władzę zawsze dzierży główna księgowa z informatykiem.
    Oni najszybciej mogą powalić firmę, albo 'cudownie' poprawić jej kondycję :)))

    Reszta to namiastka...

    Jurek M.

  • 27. Data: 2009-03-11 18:51:44
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > No - chodzenie po klucz to juz praca, bo to przyotowanie stanowiska pracy,
    > ktore powinno byc albo przygotowane przez pracodawce, albo przygotowanie
    > takowego nalezy do obowiazkow pracownika, czyli jest juz praca.

    Gdyby było inaczej, to gdyby szef w trakcie spaceru pracownika po klucz,
    napotkał go i wydał mu polecenie, żeby jednak po ten klucz nie szedł, to on
    miałby prawo zignorować polecenie i iść po klucz. ;)

    Jurek M.

  • 28. Data: 2009-03-11 21:14:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp86g7$11i$1@inews.gazeta.pl grom@x
    <gromax@_USUN_.interia.pl> pisze:

    > po pierwsze dowiedz się co znaczy słowo "ironia".
    > a po drugie spróbuj je zrozumieć.
    > Reszty nawet komentować mi się nie chce.
    A ja niepotrzebnie straciłem czas.
    Nie pierwszy raz...

    > A co do wyroku sądu - skoro ma taki byc podważony to znaczy że już jakiś
    > przynajmniej jeden istnieje. Więc co za problem podać go jako przykład?
    Niektórym problem.
    Niektórym problem napisać coś jasno, z sensem, bo mądrze to już faktycznie
    za duże oczekiwania.
    Głupie gadanie głupoty nie zamaskuje. Do maskowania głupoty bardzo dobrze
    służy znane przysłowie: milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-03-12 07:30:47
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

> [...]
    > Głupie gadanie głupoty nie zamaskuje. Do maskowania głupoty bardzo dobrze
    > służy znane przysłowie: milcząc głupi ujdzie za mądrego.

    Długo tak jeszcze będziesz tutaj mędrkował ?

  • 30. Data: 2009-03-12 13:37:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gpah0o$btb$1@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Długo tak jeszcze będziesz tutaj mędrkował ?
    Zgaduj, masz 3 próby.
    Podpowiem, że pewnie dłużej niż ty będziesz tu trollował.

    --
    Jotte