PracaGrupypl.praca.dyskusje › fuchy i faktury

  • 1. Data: 2005-05-19 11:50:31
    Temat: fuchy i faktury
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Mam plan ;) żeby sobie dorabiać, ogólnie mówiąc, supportem komputerowym
    dla klkientów indywidualnych. Taki szybki serwis "zainstaluję, odwirusuję,
    nauczę, odkurzę" dla klientów indywidualnych. Oczywiście, żadnej DG na
    początek, lewizna, kasa z rączki do rączki...

    Może się jednak trafić jakaś firma - i co wtedy? Faktury VAT nie wystawię
    z oczywistych powodów, więc myśle sobie, czy nie możnaby jej zastąpić
    umową-zlecenia? Czy to w praktyce wykonalne?

    I teraz pytanie: jak to wygląda z punktu widzenia takiej firmy? Mam na
    myśli koszty i ewentualne inne niedogodnosci.
    Jeśli chodzi o koszty: jaka kwota musiałaby widnieć na umowie zlecenia,
    żeby z punktu widzenia klienta firmowego było to równowazne fakturze na
    100 złotych netto?

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 2. Data: 2005-05-19 12:50:03
    Temat: Re: fuchy i faktury
    Od: martinezz <m...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli chodzi o koszty: jaka kwota musiałaby widnieć na umowie zlecenia,
    > żeby z punktu widzenia klienta firmowego było to równowazne fakturze na

    Na umowie zlecenie było by około 153 zł, ale firmie dochodzą jeszcze
    koszty ZUS, które opłaca pracodawca czyli składka emerytalna, rentowa,
    może być wypadkowa, fundusz pracy i fundusz gwarantowanych świadczeń
    pracowniczych tak około 30 zł. Ponadto trzeba by Cie zgłosić do ZUS, a
    potem jeszcze wysyłać rozliczenie tej umowy.

    pzdr
    martinezz

  • 3. Data: 2005-05-19 12:59:03
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "T.Omasz" wrote in message news:op.sq0tuhvj66u498@blaster...
    <...>|
> [...]
    | Jeśli chodzi o koszty: jaka kwota musiałaby widnieć na umowie zlecenia,
    | żeby z punktu widzenia klienta firmowego było to równowazne fakturze na

    A nie lepiej umowę o dzieło ??

    Bożenka :-)
    słoneczna miodzio dziewczyna

  • 4. Data: 2005-05-19 13:04:11
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2005 14:59:03 +0200, Bozena
    <b...@s...pw.edu.pl> napisał:

    > "T.Omasz" wrote in message news:op.sq0tuhvj66u498@blaster...
    > <...>|

    > A nie lepiej umowę o dzieło ??

    To ja pytam, co lepiej i ewentualnie dlaczego :P

  • 5. Data: 2005-05-19 13:05:42
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2005 14:50:03 +0200, martinezz <m...@g...pl> napisał:

    > Na umowie zlecenie było by około 153 zł

    Chyba niejasno napisałem. Nie chodzi o to, że ja chce dostać tyle samo
    (100), tylko że zleceniodawce ma to kosztować tyle samo, co faktura VAT na
    100 netto.

  • 6. Data: 2005-05-19 13:10:19
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > To ja pytam, co lepiej i ewentualnie dlaczego :P

    Idz na www.infostaff.pl do dzialu kalkulatory, maja tam dobry kalkulator
    wynagrodzen, dotyczacych rowniez umowy zlecenia/o dzielo i sobie
    poeksperymentuj.

    Bardzo lubie ten kalkulator, bo poza pensja brutto pokazuje tez cale koszty
    pracodawcy, czyli "brutto brutto", co jest niezwykle przydatne.

    I.

  • 7. Data: 2005-05-19 13:17:25
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "T.Omasz" wrote in message news:op.sq0w890r66u498@blaster...

    | To ja pytam, co lepiej i ewentualnie dlaczego :P

    Nie... pytałeś o umowę zlecenie, a to nie to samo...
    umowa o dzieło jest "najtańszą" z umów dla pracodawcy...
    Polecam kalkulator: http://praca.onet.pl/kalkulator.html

  • 8. Data: 2005-05-19 13:25:15
    Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl>

    "T.Omasz" wrote in message news:op.sq0xbsq766u498@blaster...

    | Chyba niejasno napisałem. Nie chodzi o to, że ja chce dostać tyle samo
    | (100), tylko że zleceniodawce ma to kosztować tyle samo, co faktura VAT na
    | 100 netto.

    No to wystarczy wziasc kalkulator i policzyc...

    Na fakturze VAT jesli netto jest 100 zl, to brutto jest 100zł + x% Vat,
    gdzie Vat prawdopodobnie będzię 22% czyli kwota brutto faktury = 122 zł.

    Przy umowie zlecenie, zakładając, że pracodawcę cała impreza ma kosztować
    122 zł, to wygląda mniej więcej tak (posługuję się
    http://praca.onet.pl/kalkulator.html , żeby było szybciej):
    Łączny koszt dla pracodawcy 120.79 zł
    Twoje wynagrodzenie brutto 100.00 zł
    Wynagrodzenie, które otrzymasz czyli netto 68.38 zł

    W przypadku umowy o dzieło, jesli nie ma ubezpieczeń:
    Łączny koszt dla pracodawcy 122 zł
    Twoje wynagrodzenie brutto 122 zł
    Wynagrodzenie, które otrzymasz czyli netto 103,40 zł

    Jeszcze inaczej wychodzi przy 50% stawce kosztów uzyskania przychodów...

    Po prostu poekspermentuj sam...