PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytury dla przyszlych pokolen

  • 11. Data: 2006-04-09 06:48:32
    Temat: Re: emerytury dla przyszlych pokolen
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 08 Apr 2006 23:54:53 +0200, użyszkodnik RysiekO
    <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie ważne jest ilu ludzi pracuje, ale jaką kase zarabiają.
    > Jeśli w przyszłości będzie o połowe mniej ludzi pracujących to wystarczy,
    > że będą zarabiać dwa razy tyle co obecnie a na ZUS i podatki pójdzie tyle
    > samo. Czyż nie? Oczywiście teoretyzuje, ale czy tak nie jest?

    proponujesz brakujace pieniadze dodrukowac ???

  • 12. Data: 2006-04-09 09:27:34
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    tukan napisał(a):

    > A jak jest dziś ? Gość na wcześniejszej emeryturze orze na czarno, czyli
    > ma kasę z emerytury + pracy na czarno i później narzeka na rynek pracy, że
    > jego znajomy nie może znaleźć roboty, ale nie zauważa, iż on sam jest po
    > części sprawcą psucia rynku pracy.

    Co to jest psucie rynku pracy? Jak ktoś jest lepszy/tańszy od ciebie?

  • 13. Data: 2006-04-09 09:49:24
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roderic" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co to jest psucie rynku pracy? Jak ktoś jest lepszy/tańszy od ciebie?

    W tym że jemu wystarczy 700 dorobić 700 ma emerytury i sie cieszy bo ma w
    sumie 1400. Tobie za 700 miesięcznie żyć się nie uśmiecha, a gdyby on nie
    godził się pracować za 700 pracodawca musiał by podnieść wypłaty żeby mieć
    pracowników. Znam taki zakład osobiście gdzie 90 % eteatów obsadzonych jest
    właśnie takimi ludźmi, pracują za grosze bez żadnego socjalu ani BHP.

  • 14. Data: 2006-04-09 09:52:31
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    > ZUS to bankrut ktorego wiecznie trzeba dotowac
    > Nie posiada majatku zadnych rezerw czyli mozna powiedziec to co moi
    rodzice
    > wypracowali przez 30-35 lat pracy poszło na marne i malo tego nie poszlo
    > na zadne inwestycje ktore moglyby dac dodatkowe oszczednosci

    Za sytuacje w ZUSie podzziękować musimy urzędnikom, wystarczy popatrzeć jak
    pałace ZUSów wyglądają, o zatrudnianiu swoich niepotrzebnych ludzi nie
    wspomnę. ZUS powinien być zlikwidowany jako instytucja, budynki sprzedać a
    może pomyśleć o systemie emerytalnym z USA.

  • 15. Data: 2006-04-09 20:33:13
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > pracowników. Znam taki zakład osobiście gdzie 90 % eteatów obsadzonych jest
    > właśnie takimi ludźmi, pracują za grosze bez żadnego socjalu ani BHP.

    A ja godnie mogę żyć od 10000 wzwyż, i strasznie mnie wnerwiają ludzie
    którzy godzą się pracować za 5000, bo psują rynek i pracodawcy nie chcą
    mi dać tyle ile ja chcę.

  • 16. Data: 2006-04-09 21:16:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1ali3$brk$1@news.onet.pl Tomek
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > ZUS powinien być zlikwidowany jako instytucja,
    Czy razem z ludźmi, wobec których ma finansowe zobowiązania?

    Jotte

  • 17. Data: 2006-04-09 21:16:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e1bnhb$jll$1@srv.cyf-kr.edu.pl Roderic
    <r...@p...fm> pisze:

    > A ja godnie mogę żyć od 10000 wzwyż, i strasznie mnie wnerwiają ludzie
    > którzy godzą się pracować za 5000, bo psują rynek i pracodawcy nie chcą
    > mi dać tyle ile ja chcę.
    Abstrahujesz od obiektywnie wyliczalnych dla danych warunków
    geograficzno-społeczno-ekonomicznych kosztów przeciętnego utrzymania i stąd
    te bzdury.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-04-09 22:18:43
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    kiedys trzeba przerwac to bledne kolo

    na tym to polega

    instytucja wzajemnych zobowiazan

    :]
    ZUS to bankrut
    spadac z ZUS-em

  • 19. Data: 2006-04-10 07:19:24
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > wspomnę. ZUS powinien być zlikwidowany jako instytucja, budynki sprzedać a
    > może pomyśleć o systemie emerytalnym z USA.

    Nie bierz mnie za obrońcę ZUS-u, ale to bredzenie o pałacach ZUS-u nijak
    się nie ma do faktycznego działania instytucji. Koszt działania ZUS-u
    to niecałe 3% przepływających pieniędzy. Jak na publiczną instytucję to
    całkiem mało. Porównaj ZUS choćby z pomocą społeczną - tam pewnie na
    biurokrację przejada się ze 30% budżetu. Albo może lepiej z OFE - który
    z nich ma mniejszą prowizję niż 3%?
    Problemem ZUS-u jest system w jakim musi funkcjonować - częstotliwość
    zmian w prawie, odziedziczone zobowiązania - to czy ZUS pobuduje sobie
    nowe siedziby mało wpływa na funkcjonowanie systemu ubezpieczeń w
    Polsce. Te same ciągłe zmiany, które powodują chaos w firmach muszą
    być obsłużone w ZUSie.
    Jak chcesz na coś ponarzekać sensownie to poczytaj co od lat kolejne
    rządy wyczyniają z Funduszem Rezerwy Demograficznej (który w planach
    miał pokryć część brakujących funduszy na emerytury).
    Zastanawiające jest to jak ludzie łatwo winią instytucję, która
    wykonuje obowiązki narzucone ustawami, a w każdych kolejnych wyborach
    oddają głos na prawdziwych winnych.

    --
    papkers (nie pracuję w ZUS i składek też nie płacę :))

  • 20. Data: 2006-04-10 09:30:06
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    skad te 3%?