PracaGrupypl.praca.dyskusjeemerytury dla przyszlych pokolen › Re: emerytury dla przyszlych pokolen
    Date: Mon, 10 Apr 2006 09:19:24 +0200
    From: Marcin Papka <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: emerytury dla przyszlych pokolen

    Tomek wrote:

    > Za sytuacje w ZUSie podzziękować musimy urzędnikom, wystarczy popatrzeć jak
    > pałace ZUSów wyglądają, o zatrudnianiu swoich niepotrzebnych ludzi nie
    > wspomnę. ZUS powinien być zlikwidowany jako instytucja, budynki sprzedać a
    > może pomyśleć o systemie emerytalnym z USA.

    Nie bierz mnie za obrońcę ZUS-u, ale to bredzenie o pałacach ZUS-u nijak
    się nie ma do faktycznego działania instytucji. Koszt działania ZUS-u
    to niecałe 3% przepływających pieniędzy. Jak na publiczną instytucję to
    całkiem mało. Porównaj ZUS choćby z pomocą społeczną - tam pewnie na
    biurokrację przejada się ze 30% budżetu. Albo może lepiej z OFE - który
    z nich ma mniejszą prowizję niż 3%?
    Problemem ZUS-u jest system w jakim musi funkcjonować - częstotliwość
    zmian w prawie, odziedziczone zobowiązania - to czy ZUS pobuduje sobie
    nowe siedziby mało wpływa na funkcjonowanie systemu ubezpieczeń w
    Polsce. Te same ciągłe zmiany, które powodują chaos w firmach muszą
    być obsłużone w ZUSie.
    Jak chcesz na coś ponarzekać sensownie to poczytaj co od lat kolejne
    rządy wyczyniają z Funduszem Rezerwy Demograficznej (który w planach
    miał pokryć część brakujących funduszy na emerytury).
    Zastanawiające jest to jak ludzie łatwo winią instytucję, która
    wykonuje obowiązki narzucone ustawami, a w każdych kolejnych wyborach
    oddają głos na prawdziwych winnych.

    --
    papkers (nie pracuję w ZUS i składek też nie płacę :))