PracaGrupypl.praca.dyskusjeemerytury dla przyszlych pokolen › Re: emerytury dla przyszlych pokolen
  • Data: 2006-04-10 20:16:06
    Temat: Re: emerytury dla przyszlych pokolen
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e1ebpr$q7h$1@srv.cyf-kr.edu.pl Roderic
    <r...@p...fm> pisze:

    > Dokładnie takie same, jak te wysłane przez mojego poprzednika w wątku.
    > Niby dlaczego potrzeby pracownika miałyby mieć jakiekolwiek znaczenie
    > przy ustalaniu wysokości pensji?
    Nie pisałem o potrzebach. Pisałem o obiektywnie wyliczalnych (no -
    średniowyliczalnych) kosztach _przeciętnego_ utrzymania. Kiedy mówimy o
    jakimś parametrze przeciętnym, mamy na myśli jakiś uśredniony model. W
    kontekście tematu naszej dyskusji byłby nim koszt utrzymania przeciętnego
    (czyli najczęściej występującego w naszej formacji
    geograficzno-społeczno-ekonomicznej) gospodarstwa domowego. Rozumiesz?
    Przeciętnego, nie Twojego.
    Dlatego gadki o tym, że Tobie pracujący za 5k psują rynek, bo lubisz
    wyłacznie powyżej 10k to jednak bzdura.

    > Znaczenie mają wartość wykonanej pracy
    > i możliwości zatrudnienia innych chętnych do wykonania takiej samej
    > pracy. Gra podaży i popytu.
    A ja już tysiąc razy gadałem, że niewidzialną ręką rynku nie ma się co
    podniecać, bo może ona ma wystawiony środkowy palec, tylko tego nie widać,
    bo jest przecież niewidzialna.

    Jotte