PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytura

  • 1. Data: 2003-03-10 14:21:44
    Temat: emerytura
    Od: "AG" <a...@p...com>

    mam male pytanko
    ksiegowa na koniec roku nie podpisala nowych warunkow umowy o prace i
    stwierdzila, ze ona woli isc na emeryture.
    jest obecnie na 3-miesiecznym okresie wypowiedzienia
    czy naleza jej sie warunki odejscia z zeszlego roku (6-miesieczna odprawa)
    czy juz z obecnego?
    bardzo prosze o odpowiedz
    ania.

  • 2. Data: 2003-03-10 14:36:38
    Temat: Re: emerytura
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 15:21:44 +0100, "AG"
    <a...@p...com> zakodował:

    >jest obecnie na 3-miesiecznym okresie wypowiedzienia
    >czy naleza jej sie warunki odejscia z zeszlego roku (6-miesieczna odprawa)
    >czy juz z obecnego?

    Z jakiej okazji 6 miesięczna odprawa? Kto wypowiedział umowę, a jeżeli
    pracodawca to jakie było uzasadnienie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-10 20:02:04
    Od: "AG" <a...@p...com>

    nie podpisala nowej umowy o prace - z nizsza pensja - i stad moje pytanie -
    jak to wyglada od strony pieniedzy ktore to bedzie kosztowac
    nie wiem czy sie dokladnie wyrazam
    ale rozwiazala umowe o prace - nie zaakceptowala nowych warunkow umowy.
    ania.

  • 4. Data: 2003-03-10 20:25:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 21:02:04 +0100, "AG"
    <a...@p...com> zakodował:

    >ale rozwiazala umowe o prace - nie zaakceptowala nowych warunkow umowy.

    Czyli zostały jej zaproponowane na piśmie nowe warunki pracy i płacy,
    na co została na piśmie złożona odmowa ich przyjęcia? Jakie było
    uzasadnienie zmiany warunków? Jaki staż pracy (w tej firmie i ogólnie)
    na umowę o pracę ma księgowa? Z jakiej okazji miałaby być odprawa 6 miesięczna?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-10 22:15:50
    Od: "AG" <a...@p...com>

    staz pracy w firmie - 10 lat
    kobieta ma prawa emerytalne
    firma cienko przedzie i zaprononowano by kierownictwo i wszyscy zarabiajacy
    'wiecej' mieli odrobine nizsze zarobki. nie przyjela nowych warunkow
    6 miesiecy wzielo mi sie stad ze
    -obowiazuje ja trzy-miesieczna odprawa - z tego co mi wiadomo
    - przy przechodzeniu na emeryture tez jest jakas odprawa, a przynajmniej
    byla
    hm, chociaz nie wiem czy to sie sumuje
    dlatego pytam :-)
    wiec jak to teraz wyglada?
    czy dostaje odprawe wedlug starej pensji czy nowej zaproponowanej??
    czy dostaje odprawe przy pojsciu na emeryture?
    xczy dostaje przy odejsciu z pracy?
    ania.

  • 6. Data: 2003-03-10 22:37:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 23:15:50 +0100, "AG"
    <a...@p...com> zakodował:

    >kobieta ma prawa emerytalne

    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwi?zany stosunek pracy z
    przyczyn, o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.
    2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysoko?ci:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie mniej niż 10 lat,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie 10 lat, lecz mniej niż 20 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie 20 lat i więcej.
    Odprawę pieniężn? ustala się według zasad obowi?zuj?cych przy
    obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z
    tego tytułu s? pokrywane ze ?rodków zakładu pracy.
    >-obowiazuje ja trzy-miesieczna odprawa - z tego co mi wiadomo
    >- przy przechodzeniu na emeryture tez jest jakas odprawa, a przynajmniej
> [...]

    Art. 8.
    4. W razie zbiegu prawa do odprawy przewidzianej w ust. 1 i
    jednorazowej odprawy pieniężnej w zwi?zku z przej?ciem na emeryturę
    lub rentę z tytułu niezdolno?ci do pracy pracownikowi przysługuje
    jedna, korzystniejsza dla niego odprawa.

> [...]

    obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z
    tego tytułu s? pokrywane ze ?rodków zakładu pracy.

    Przy stałej miesięcznej pensji nie ma problemu - 3x pensja. Przy
    zmianach, chorobach, premiach itp sprawa się komplikuje - więcej w
    rozporzadzeniu w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-10 22:52:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 22:37:07 GMT, Kaizen <x...@c...sz>
    zakodował:

    >Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwi?zany stosunek pracy z

    Paragrafy oczywiście z ustawy o szczegolnych zasadach rozwiazywania z
    pracownikami stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775