PracaGrupypl.praca.dyskusjeemerytura › Re: emerytura
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: emerytura
    Date: Mon, 10 Mar 2003 22:37:07 GMT

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 23:15:50 +0100, "AG"
    <a...@p...com> zakodował:

    >kobieta ma prawa emerytalne

    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwi?zany stosunek pracy z
    przyczyn, o których mowa w art. 1, przysługuje odprawa pieniężna.
    2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysoko?ci:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie mniej niż 10 lat,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie 10 lat, lecz mniej niż 20 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował
    ł?cznie 20 lat i więcej.
    Odprawę pieniężn? ustala się według zasad obowi?zuj?cych przy
    obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z
    tego tytułu s? pokrywane ze ?rodków zakładu pracy.
    >-obowiazuje ja trzy-miesieczna odprawa - z tego co mi wiadomo
    >- przy przechodzeniu na emeryture tez jest jakas odprawa, a przynajmniej
    >byla
    >hm, chociaz nie wiem czy to sie sumuje
    >dlatego pytam :-)
    >wiec jak to teraz wyglada?

    Art. 8.
    4. W razie zbiegu prawa do odprawy przewidzianej w ust. 1 i
    jednorazowej odprawy pieniężnej w zwi?zku z przej?ciem na emeryturę
    lub rentę z tytułu niezdolno?ci do pracy pracownikowi przysługuje
    jedna, korzystniejsza dla niego odprawa.

> [...]

    obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z
    tego tytułu s? pokrywane ze ?rodków zakładu pracy.

    Przy stałej miesięcznej pensji nie ma problemu - 3x pensja. Przy
    zmianach, chorobach, premiach itp sprawa się komplikuje - więcej w
    rozporzadzeniu w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775