PracaGrupypl.praca.dyskusje › dostałem fajną pracę w fajnej firmi :)

  • 11. Data: 2005-06-04 16:48:53
    Temat: Re: dostałem fajną pracę w fajnej firmi :)
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Konrad napisał(a):

    > po złożeniu aplikacji minęło ok. 2 tygodni kiedy firma po raz pierwszy się
    > odezwała. odbyłem kilka rozmów, z których wysnułem takie oto wnioski :
    > - schludne CV z foto , 1, max 2 strony bez lania wody. warto plik
    > przekonwertować do PDF

    Tiaa... tyle, że ja mam na tyle dużo do wpisania do CV, że w PDF'ie
    zajmuje to równo 3 strony, a do tego list motywacyjny...
    I co? Mam pisać czcionka 10-tką? ;-)))

    --
    Pitt

  • 12. Data: 2005-06-04 17:26:29
    Od: "Konrad" <k...@k...com>

    hmm

    3 strony cennych informacji i zalet w CV a poszukujesz pracy ?:)

    w kilku firmach słyszałem osobiście od HR, że im się nie chce czytać
    poematów - chcą konkretnych informacji a rozmowa osobista ma na celu
    zgłębienie tematu i zaspokojenie ciekawości :)

    w praktyce po skróceniu swojego CV zanotowałem zwiększone zainteteresowanie
    moją ofertą :)

    K.

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42a1da70$0$2143$f69f905@mamut2.aster.pl...

  • 13. Data: 2005-06-04 17:35:14
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Konrad napisał(a):

    > 3 strony cennych informacji i zalet w CV a poszukujesz pracy ?:)

    Specyficzna branża. :-(

> [...]
    > zgłębienie tematu i zaspokojenie ciekawości :)
    > w praktyce po skróceniu swojego CV zanotowałem zwiększone zainteteresowanie

    Wiesz... To co mam wypunktowane mógłbym napisać "maczkiem", ale moje CV
    byłoby wtedy tak czytelne, jak Koran w oryginale.

    --
    Pitt

  • 14. Data: 2005-06-04 17:46:46
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Piotr Przewłocki napisał(a):

    > Wiesz... To co mam wypunktowane mógłbym napisać "maczkiem", ale moje CV
    > byłoby wtedy tak czytelne, jak Koran w oryginale.

    To tu ja się wtrącę.
    Listę nadzorowanych prze mnie prac też mam na kilka kartek ale z tego
    wybieram pod konkretne ogłoszenie akurat te które są potrzebne na danym
    stanowisku. To samo dotyczy umiejętności. Ma być czytelnie i już :)
    Wwa

  • 15. Data: 2005-06-04 17:48:00
    Od: "Konrad" <k...@k...com>

    :))))

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42a1e54e$0$2117$f69f905@mamut2.aster.pl...

  • 16. Data: 2005-06-04 18:32:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Konrad <k...@k...com> wrote:

    > - schludne CV z foto , 1, max 2 strony bez lania wody. warto plik

    Zawsze się zastanawiałem po co ludzie wstawiają zdjęcie do CV.
    Ilość stron - to zależy od tego kto ma jakie doświadczenie, wiesz? Bo CV
    napisanego maczkiem raczej nikt czytał nie będzie.

    > przekonwertować do PDF - nadaje to szyku i elegancji :) i dużo mniej waży

    Tutaj jak już wielokrotnie wspominałem - zależy gdzie się wysyła. Jeśli ktoś
    jednak chce zagranicę, to najczęściej wymagany format to niestety doc :(

    BTW: Możesz odpowiadać pod, a nie nad i ciąć cytaty?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 17. Data: 2005-06-04 20:07:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Wwa [Sat, 04 Jun 2005 18:27:30 +0200]:

    > Ja antytalencie językowe wiem najlepiej, bo super oferty
    > przeszły mi pod nosem. Wszystkie umiejętności i papiery OK
    > a na języku padaczka. :(
    > Usiłuję uczyć się prywatnie i w szkółce ale daru do języków
    > brak :(

    To wywal:
    * kursy i szkoly jezykowe
    * ksiazki do nauki jezyka
    * ...napisy z anglojezycznych, niedubbingowanych filmow...

    U mnie dziala tylko i wylacznie jedna metoda: wlezc tam, gdzie
    nie da rady sie bez znajomosci jezyka porozumiec. W szkolkach
    sobie moge spedzac dowolnie duzo czasu, nie rusza to znajomosci
    jezyka do przodu jakos. Dopiero jak juz sie mniej wiecej umiem
    porozumiec, to te wszystkie gramatyki nabieraja sensu ;)

    Generalnie polecam wycieczke. Bez osoby znajacej jezyk ;>

    Kira

  • 18. Data: 2005-06-04 20:22:39
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Kira napisał(a):

    > To wywal:
    > * kursy
    Prywatne lekcje - nigdy.

    > i szkoly jezykowe
    Szkółka będzie się kończyć - można przyjąć za wywalone.

    > * ksiazki do nauki jezyka
    Da się zrobić mam piwnicę.

    > * ...napisy z anglojezycznych, niedubbingowanych filmow...
    Nie do wykonania - nie oglądam telewizji a trudno brać pod uwagę
    sporadyczne przypadki. :(

    > U mnie dziala tylko i wylacznie jedna metoda: wlezc tam, gdzie
    > nie da rady sie bez znajomosci jezyka porozumiec.
    Do wykonania - wezmę pod rozwagę acz niechętnie.

    > W szkolkach sobie moge spedzac dowolnie duzo czasu, nie rusza to znajomosci
    > jezyka do przodu jakos. Dopiero jak juz sie mniej wiecej umiem
    > porozumiec, to te wszystkie gramatyki nabieraja sensu ;)
    Mogę spróbować, każda metoda byle skuteczna jest atrakcyjna.

    > Generalnie polecam wycieczke. Bez osoby znajacej jezyk ;>
    > Kira

    Ale wtedy ręce będą bardzo boleć ;)
    Wwa

  • 19. Data: 2005-06-04 21:19:16
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Wwa w news:42A20D8F.8090802@nospam-tlen.pl napisał(a):

    > Do wykonania - wezmę pod rozwagę acz niechętnie.

    Mój angielski jest fatalny, a uczę się go tyle lat :-( Dzięki tej grze -
    http://www.tibia.com (http://www.tibia.pl) jest coraz lepiej. Któregoś dnia
    układając plan dnia zorientowałem się, że zastnawiam się jak wyrazić myśli
    po angielsku. A przecież osoby, z którymi miałem rozmawiać porozumiewają się
    w języku polskim ;-) Potrafię się z innymi dogadać* - to napawa optymizmem.
    Z drugiej jednak strony... mam świadomość, że ten język nie jest czysty, a
    co za tym idzie mogą się utrwalać pewne błędy.
    Coraz bardziej doskwiera mi moja znajomość czasów (z tym mam największy
    problem). Czuję, że zmobilizuje mnie to do powtórek, a to co sobie przypomnę
    będę mógł utrwalać. Tak więc suma sumaru chyba wyjdę na plus.

    * Najlepsza akcja była wtedy gdy poznałem Niemca polskiego pochodzenia.
    Ciężko było się dogadać. Chłopak zgubił się w jaskiniach i prosił o pomoc.
    No i teraz jak ustalić w jakim miejscu jaskini utknął, kiedy brak punktów
    orientacyjnych? Gdyby świetnie mówił po polsku byłby zapewne problem. Po
    angielsku też mu nie za bardzo szło, a mój niemiecki to... szkoda słów.
    Udało nam się jednak. Gdyby jednak ktoś zobaczył zapis tej rozmowy... ;-)
    Potrafiliśmy w jednym zdaniu użyć trzech języków - trochę angielskiego,
    niemieckiego i polskiego. To był cud ;-P

    pozdrawiam
    Greg

  • 20. Data: 2005-06-05 07:12:32
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> pisze, co następuje:

    [10 linii ciach - AB]

    > Tutaj jak już wielokrotnie wspominałem - zależy gdzie się wysyła. Jeśli ktoś
    > jednak chce zagranicę, to najczęściej wymagany format to niestety doc :(

    Iiitam.

    --
    ---

    I am the assasin with tongue forged from eloquence