PracaGrupypl.praca.dyskusjedoktor - stop dyskryminacji › Re: doktor - stop dyskryminacji
  • Data: 2006-08-09 05:50:42
    Temat: Re: doktor - stop dyskryminacji
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    doktorynka wrote:

    > Tak? A to dla mnie nowosc. Szukajac pracy, na poczatku mowilam wielu
    > pracodawcom,
    > ze chce pracowac u nich nawet za darmo, a za to sie duzo nauczyc. I
    > wiesz - raz mi sie udalo :-)

    Pobawię się w adwokata diabła, a co :-)
    Ty chcesz się nauczyć - i dobrze. Tylko czy jesteś reprezentatywna
    dla doktorów szukających pracy?
    Równie (a może i bardziej) prawdopodobne jest, że zatrudniony
    doktor będzie miał postawę "ja jestem DOKTOR, góruję nad motłochem
    i nikt mi nie będzie mówił co i jak mam robić". O nauce to nawet
    wspominać nie warto...
    A pracownik który ma wygórowane mniemanie o sobie to jest kłopot.
    Praca w zespole z kimś takim to mordęga.

    > Bo dla samego szefa to nie jest glowny powod. I najczesciej to nie
    > szefowi przeszkadza tytul.

    W normalnej firmie tytuł nie przeszkadza nikomu. Przeszkadza niekompetencja
    i zadufanie we własne, często wątpliwe, umiejętności.
    Opory przed zatrudnianiem doktorów dotykają głównie tych, którzy do tej pory
    nigdzie nie pracowali - bo w ich przypadku ryzyko niepożądanych zachowań
    jest największe. Jeżeli jednak doktor ma też doświadczenie w pozauczelnianej
    pracy, albo doktoryzuje się już będąc u pracodawcy, opory magicznie znikają.

    > To moze lepiej - kompleksy i wynikajaca z nich zawisc. Lepiej brzmi?

    A po czyjej stronie? Doktora? Sądząc po tym, co tu piszą osoby z doktoratem,
    którym nie udaje się znaleźć pracy, to raczej oni mają kompleksy.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away