PracaGrupypl.praca.dyskusje › dojazd do pracy około 100 km dziennie ???

  • 1. Data: 2005-09-20 17:44:08
    Temat: dojazd do pracy około 100 km dziennie ???
    Od: "Leechu" <L...@p...fm>

    Witajcie.
    Być może uda mi się dostać pracę w miejscu oddalonym około 100 km od miejsca
    zamieszkania. Trochę nie chcę się przekwaterowywać i mam w planie dojazd.
    Dojeżdża ktoś, bądź dojeżdżał taki kawałek codziennie do pracy ?? Jak
    znosiliście/znosicie taką bądź co bądź niedogodność. Dodam że dojazd jest
    80% drogami szybkiego ruchu. Auta nie mam ale chcę ewentualnie kupić coś w
    miare ekonomicznego na gaz.

    Leszek

  • 2. Data: 2005-09-20 17:56:40
    Temat: Re: dojazd do pracy około 100 km dziennie ???
    Od: "jasq" <j...@b...pl>

    hmm, to jakieś 1,5 godziny w 1 stronę. Dodaj 8 godzin pracy. Ciężka sprawa,
    ale powodzenia.

  • 3. Data: 2005-09-20 18:14:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > że dojazd jest 80% drogami szybkiego ruchu. Auta nie mam ale chcę
    > ewentualnie kupić coś w miare ekonomicznego na gaz.

    Ja dojeżdżam 50 km, drogą 'podrzędną' /niby wojewódzka/ gdzie często
    ograniczenia do 50, liczne zakręty, zero pobocza i niespodzianki typu:
    kombajn, traktor z burakami i inne maszyny rolnicze... Zajmuje to 1 h.
    Popatrz ile czasu innym zajmuje dojazd do pracy /w twojej
    miejscowości/, np. w Lublinie, dojazd z jednego krańca na drugi potrafi
    zajać ok. 40 min mpk /doliczając wyjście wcześniejsze na przystanek/ to
    też prawie godzina by wychodziła.
    Jak spora kasa to warto, chociaż możesz byc zmęczony dojazdami. Warto
    ustawic sobie 'skrócony tydzień czasu pracy' i np. pracować pn-czw po
    10h, aby mieć piątek wolny...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-09-20 18:30:02
    Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@T...to_tez_usun.home.pl>

    Leechu wrote:
> [...]
    > planie dojazd. Dojeżdża ktoś, bądź dojeżdżał taki kawałek codziennie
    > do pracy ?? Jak znosiliście/znosicie taką bądź co bądź niedogodność.

    Kolega przyjeżdża codziennie z Łodzi (do Warszawy). Znosi generalnie ciężko.
    Przyjeżdża pociągiem, samochodem by dosyć szybko zbankrutował...

    --
    Pozdrowienia,
    KZ

  • 5. Data: 2005-09-20 18:34:22
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    20.09.2005 # 18:44:08, Leechu napisał:

    > Witajcie.

    Hej.

    > Być może uda mi się dostać pracę w miejscu oddalonym około 100 km od miejsca
    > zamieszkania. Trochę nie chcę się przekwaterowywać i mam w planie dojazd.
    > Dojeżdża ktoś, bądź dojeżdżał taki kawałek codziennie do pracy ??

    Ja dojeżdzałem do pracy jakiś czas temu około 55 km w jedną stronę -
    "zwykłymi" drogami.

    > Jak znosiliście/znosicie taką bądź co bądź niedogodność.

    Po jakimś czasie byłem chory na myśl, że znów muszę wsiąść do samochodu -
    zwłaszcza w zimie. Kolejna sprawa to delegacje - nieraz zdarzało się kilka
    w tygodniu, więc jeździłem bardzo przemęczony.

    > Dodam że dojazd jest 80% drogami szybkiego ruchu.

    To jest duży plus.

    > Auta nie mam ale chcę ewentualnie kupić coś w miare ekonomicznego na gaz.

    Polecam rozwiązanie - Seicento z instalacją na gaz. U mnie się sprawdził.

    PS. Po około 3 miesiącach zobaczysz, jak będziesz reagował na jazdę ;).
    Jeśli praca jest w miarę przyjemna, to powinno być ok. Jeśli jednak
    wymagająca i ciężka, to zastanów się jednak nad wynajmem pokoju/mieszkania
    - jeśli nie masz rodziny, to jest dobre rozwiązanie (zwłaszcza, że
    nie tracisz ~2h na dojazdy).
    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-20 18:46:23
    Od: "Leechu" <L...@p...fm>

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości
    > 20.09.2005 # 18:44:08, Leechu napisał:
    > Polecam rozwiązanie - Seicento z instalacją na gaz. U mnie się sprawdził.

    Nie mam nic do Seicento :), ale myślałem o troche większym autcie żeby był
    większy komfort tych nie krótkich podróży- większym można będzie depnąć
    momentami może i do 130 ;) i nie będzie trzęsiło

    Leszek

  • 7. Data: 2005-09-20 18:55:32
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Leechu napisał(a):
> [...]
    > 80% drogami szybkiego ruchu. Auta nie mam ale chcę ewentualnie kupić coś w

    Ja wiem że mnie weźmiecie za maniaka, ale myślałeś o rowerze? Znajomy
    tak czasem robi - 90km w jedną stronę i nie narzeka :-)
    Propozycja jak najbardziej serio, jeśli nie masz małych dzieci i
    zamierzasz dbać o zdrowie/sylwetkę. Praca+3h w aucie nie sprzyja
    posiadaniu zdrowego ciała...

    chester

  • 8. Data: 2005-09-20 19:03:06
    Od: "Leechu" <L...@p...fm>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Propozycja jak najbardziej serio, jeśli nie masz małych dzieci i
    > zamierzasz dbać o zdrowie/sylwetkę. Praca+3h w aucie nie sprzyja

    Rowerem jeżdżę i to sporo :) skąd wiesz??? ;) ale 200 km dziennie by mnie
    zabiło i nie miał bym już czasu na nic :). Dojazd przy dobrym kręceniu
    kolarką (na takim dystansie ze średnią 33km/h - 37 km/h) wychodzi około 5-6
    godzin.
    p.s. zapraszam na moją stronę - oczywiście rowerową :))
    www.leechu.republika.pl
    --
    pozdrawiam
    Leszek

  • 9. Data: 2005-09-20 19:06:48
    Od: Srokus <s...@N...pl>

    Leechu napisał(a):
> [...]
    > 80% drogami szybkiego ruchu. Auta nie mam ale chcę ewentualnie kupić coś w

    Dojeżdżałem ponad 60 km pociągiem. Wytrzymałem 3 tygodnie. A i tak
    wydaje mi się, że pociąg to lepsze rozwiązanie - w miarę tanie i możesz
    spokojnie kimać (ok 1 h w jedną stronę, więc 2 godziny snu dziennie
    dodatkowo ;). W sumie całkowity czas dojazdów łącznie z drogą do
    dworca/firmy/domu 3h dziennie, a i to tylko pod warunkiem że pociąg
    przywozi Cię dokładnie o czasie do pracy i po pracy już na Ciebie czeka
    ;) Ten czas to czas stracony, a wręcz kosztuje Cię więcej dodatkowego
    wysiłku. No i musisz się przygotować na niespodzianki PKP oraz mieć
    wyrozumiałe szefostwo.
    Samochodem dojazd jest z reguły dłuższy, mniej przewidywalny jeżeli
    chodzi o czas przejazdu. Musisz być "przytomny" przed i po pracy. O
    kosztach przy dzisiajszych cenach paliw nawet nie wspomnę. Zaleta jest
    jedna - nie jesteś uzależniony od rozkładów jazdy co jest ważne jeżeli
    nie nie masz sztywnych godzin pracy.
    Nie polecam. Generalnie dojazdy dłuższe niż 20-30 km uważam za
    nieporozumienie, chociaż jeśli ktoś nie ma innego wyjścia ...

    --
    Srokus

  • 10. Data: 2005-09-20 19:07:44
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    20.09.2005 # 19:46:23, Leechu napisał:

    > Nie mam nic do Seicento :), ale myślałem o troche większym autcie żeby był
    > większy komfort tych nie krótkich podróży- większym można będzie depnąć
    > momentami może i do 130 ;) i nie będzie trzęsiło

    Masz rację - ja jeździłem drogami, gdzie maksimum to ~90 km/h.
    Dla większych prędkości był trochę za lekki. Prawdę mówiąc
    też wolę większe autko, ale to niestety idzie w parze z większym
    spalaniem, więc nie mam (na razie) wyjścia ;) i muszę jeździć
    takim, jakie mam.
    --
    pozdrawiam