PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...

  • 1. Data: 2005-09-20 08:12:58
    Temat: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: "mariposa barboleta" <m...@g...pl>

    Czytając takie komentarze człowiek dochodzi do przekonanai, że bezrobocie w
    Polsce to wielka fikcja, no bo co innego? Przecież chyba ne wygodnictwo,
    lenistwo i nieróbstwo rodaków. Bo kto wolalby nic nie robić i dostawać
    zasiłęk, jak mógłby w tym czasie popracować...

    "(...) Gazeta pisze, że brzmi to wprost nieprawdopodobnie w kraju, w którym
    jest zarejestrowanych ponad 2,8 milionów bezrobotnych, w tym ponad 64 tysiące
    murarzy. Budowlańcy twierdzą tymczasem, że na rynku pracy brakuje od 15 do 20
    tysięcy fachowców, między innymi murarzy, tynkarzy, zbrojarzy i cieśli. (...)"

    http://wiadomosci.onet.pl/1166487,11,item.html

  • 2. Data: 2005-09-20 08:26:07
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mariposa barboleta napisał(a):

> [...]
    > tysięcy fachowców, między innymi murarzy, tynkarzy, zbrojarzy i cieśli. (...)"

    Kluczem jest termin *fachowiec* ;)

    j.

  • 3. Data: 2005-09-20 08:28:49
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: mariposa barboleta [Tue, 20 Sep 2005 08:12:58 +0000 (UTC)]:

    > Bo kto wolalby nic nie robić i dostawać zasiłęk, jak mógłby
    > w tym czasie popracować...

    Jakby kwoty byly porownywalne? Na przyklad ja ;)

    Kira

  • 4. Data: 2005-09-20 08:34:02
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    (...)"

    > Kluczem jest termin *fachowiec* ;)

    Kluczem sa warunki pracy.

    sz.

  • 5. Data: 2005-09-20 08:39:04
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in message
    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > którym
    > tysiące
    > do 20
    > (...)"

    > Kluczem sa warunki pracy.
    >
    > sz.

    Skoro jest duzy popyt na pracowników w pewnej dziedzinie to efektem tego
    musza byc przyzwoite warunku pracy.
    Jesli szukamy jakiegos fachowca a jest ich malo to musimy sie zdrowo wysilic
    zeby kogos przyciagnac.
    Takie sa reguly rynkowe.

    wojtek

  • 6. Data: 2005-09-20 08:41:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > musza byc przyzwoite warunku pracy.
    > Jesli szukamy jakiegos fachowca a jest ich malo to musimy sie zdrowo

    Tyle teoria. Natomiast w praktyce mamy chore uklady przy zamowieniach
    publicznych.

    sz.

  • 7. Data: 2005-09-20 08:49:55
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Wojtek <w...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > musza byc przyzwoite warunku pracy.
    > Jesli szukamy jakiegos fachowca a jest ich malo to musimy sie zdrowo wysilic

    I właśnie to boli niektórych właścicieli firm budowlanych że teraz muszą
    uczciwie zapłacić. Skończyli się frajerzy którzy chcieli pracować za grosze,
    najlepiej jeszcze na czarno i teraz zaczyna się kombinowanie jak by tu znaleźć
    na ich miejsce Ukraińców.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2005-09-20 08:54:26
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

> [...]
    > wysilic
    >
    > Tyle teoria. Natomiast w praktyce mamy chore uklady przy zamowieniach

    Ja pisalem o praktyce.
    A co zamowienia publiczne maja wspolnego z brakiem fachowcow w budownictwie?

    wojtek

  • 9. Data: 2005-09-20 08:56:06
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Skoro jest duzy popyt na pracowników w pewnej dziedzinie to efektem tego
    > musza byc przyzwoite warunku pracy.

    Niekoniecznie - jesli branza nie ma pieniedzy (a na to sie skarza ci z firm
    budowlanych i znajac nasz rynek sadze, ze czesc z nich ma racje) to beda
    starac sie uzyskac dostep do tanszych pracownikow (jak wlasnie probuja), a
    nie podnosic place. Place ich pracownikow sa zalezne od tego, ile im za
    wykonana robote placi klient i przy obecnych cenach, konkurencji i popycie
    istnieje wartosc graniczna plac w budowlance, ktorej sie nie przeskoczy nie
    poswiecajac oplacalnosci przedsiewziecia. Firma juz szybciej zrezygnuje z
    wykonania zlecenia niz bedzie do niego doplacac.

    > Jesli szukamy jakiegos fachowca a jest ich malo to musimy sie zdrowo
    > wysilic
    > zeby kogos przyciagnac.
    > Takie sa reguly rynkowe.

    Reguly na razie dzialaja tak, ze pracownicy zachodni (np. niemieccy)
    bolesnie odczuwaja konkurencyjnosc polskich pracownikow na rynku pracy, a
    pracodawcy polscy zaczynaja rownie bolesnie odczuwac konkurencyjnosc
    zachodnich pracodawcow :)

    I.

  • 10. Data: 2005-09-20 08:56:35
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    "Piotr" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    grosze,
    > najlepiej jeszcze na czarno i teraz zaczyna się kombinowanie jak by tu

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    No troche pewnie tak jest :)
    Ale przecież podobnie jest z nami. Polacy za granicą podejmują się prac do
    których brakuje miejscowych pracowników.
    Wg mnie to ten sam mechanizm.

    wojtek