PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?

  • 1. Data: 2006-06-13 18:33:52
    Temat: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: u...@g...pl

    Witam!

    Prosil bym panstwa o pomoc w podjeciu zyciowej decyzji.
    Ogolnie mowiac mam dwie mozliwosci:
    - dostac dobrze platna prace na stanowisku programisty w duzej
    spolce teleinformatycznej i ksztalcic sie dalej na niepanstwowych
    studiach zaocznych
    - pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Za wszelkie rady i sugestie
    z gory dziekuje

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2006-06-13 18:35:00
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    u...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > studiach zaocznych
    > - pojsc na studia dzienne na informatyke na PW
    Zdecydowanie dobrze płatna praca i studia zaoczne. Niezbędne
    doświadczenie nabędziesz już podczas studiów. Po zakończeniu studiów
    będziesz miał lepszy start od swoich rówieśników, kończących studia
    dzienne, nie posiadających doświadczenia i o niebo lepszy od tych,
    którzy swoją aktywność w ciągu pięciu lat ograniczyli tylko do
    uczęszczania na studia.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2006-06-13 18:48:21
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Jak masz taką robotę "zaklepaną" to oczywiscie lepiej podjac prace +
    studiowac zaocznie. Ale jesli tylko zakładasz taką mozliwosc to mozesz mocno
    sie rozczarowac: nie wiem ktora powazna firma zatrudnia swiezo upieczonych
    licealistow.

  • 4. Data: 2006-06-13 20:09:59
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > studiach zaocznych
    > - pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Mam podobny dylemat; tzn. właściwie już wybrałem zaoczne; co Twoim zdaniem
    znaczy dobrze płatna praca?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-13 21:31:05
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > studiach zaocznych
    > - pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Ja bym wybrał opcję pierwszą. Studia w Polsce są przeteoretyzowane i trzeba
    się wspomagać uzyskaną praktyką, aby nie być kompletnie zielonym. Po
    studiach zaocznych z praktyka zawodowa bedziesz cenniejszy na rynku pracy.
    Proponowałbym Tobie jednak zainteresowanie sie studiami zaocznymi na uczelni
    panstwowej, w wiekszosci wypadkow wiecej sie nauczysz i otrzymasz lepszy
    dyplom. Licz się jednak z tym, że pracować + studiować zaocznie jest dużo
    trudniej i mniej przyjemnie, niż studiować dziennie.

    pozdr
    zasiu

  • 6. Data: 2006-06-14 00:36:18
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >studiach zaocznych
    >- pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Jak zony bedziesz szukal, to tez sie zglosisz na usenet? Wiekszosc
    kategorycznych odpowiedzi ktore juz dostales czy jeszcze dostaniesz na Usenecie
    sa/beda zwyczajnie glupie - taka juz jest natura Usenetu.

    Odpowiedz na Twoje pytanie zalezy od tego czego dokladnie oczekujesz po
    studiach, pracy zawodowej i zycia w ogolnosci. Na studia mozna isc po a) papier
    b) wiedza/wyksztalcenie. Sytuacja z polskim szkolnictwem niepanstwowym i natura
    przedniotow scislych/technicznych (jak informatyka) sa takie, ze ani sensonwego
    (powazanego i uznawanego w srodowisku) papieru ani jakiejkolwiek sensownej
    wiesdy po szkolach niepanstwowych spodziewac sie nie mozesz. Zatem moim
    skromnym zdaniem jesli juz jakas szkola to dobra panstwowa uczelnia w PL, albo
    jeszcze lepsza jakas uczelnia zagranica.

    Pytanie natomiast czy potrzebujesz dobrego wyksztalcenia / papieru musisz
    skierowac przede wszystkim do siebie samego. Musisz wiedziec, ze : sama z
    siebie praca programisty nie wymaga zadnego wyksztalcenia. I ze po jakichs 3-5
    latach pracy pracodawcy bede patrzec na Ciebie bardziej przez pryzmat Twojego
    doswiadczenia niz Twojej formalnej edukacji. Ale: programista to bardzo
    ogolnikowe pojecie, rownie ogolnikowe co "tworca". Mozesz byc tworca
    nowatorskiej teorii matematycznej, albo tworca nowatorskiego oprogramowania

    jak Google), ale rownie dobrze mozesz byc 'tworca', pardon my french, kupy na

    chodniku, albo do swojej emerytury latac systemy billingowe. Rowniez
    doswiadczenia moga byc bardzo zroznicowane - i tak n-letnie doswiadczenie przy
    robieniu stron w php moze ani na krok nie przyblizyc Cie do ciekawszej pracy.
    Studia na dobrej uczelni moga, choc gwarancji zadnych nie ma. Tobie wybierac.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2006-06-14 05:48:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    u...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > studiach zaocznych
    > - pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Zdecydowanie dobra praca i studia *dzienne*. Wbrew pozorom na studiach
    czegoś można się nauczyć. A przede wszystkim, studiując dziennie + praca
    nauczysz się rzeczy nieocenionej i bardzo przydatnej w przyszłości-
    znalezienia w ciągu dnia takiej rezerwy żeby upchać tam niezbędne 48h na
    pogodzenie studiów i pracy :)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-06-14 05:58:51
    Od: "sheerer" <s...@g...pl>

    Witam,
    Studiuję informatykę na PW. Od początku trzeciego roku można spokojnie iść
    do pracy (no może nie w pełnym wymiarze godzin). Jestem jeszcze studentem
    więc trudno mi Tobie cokolwiek doradzać, ale brak 'dobrej' uczelni wyższej
    może Ci w przyszłości przeszkodzić. Sa takie firmy dla ktorych uczelnia jest
    nie bez znaczenia.
    Z drugiej strony jednak , skoro mówisz, ze masz juz dobrze płatną pracę, to
    czemu nie spróbować :-) Ja od niedawna (jestem na IV roku) pracuję - udało
    mi się znaleźć bardzo dobrze płatną pracę (2 średnie krajowe na początek),
    ale Ty przez te IV lata co ja "straciłem" na studiowanie możesz zdobyć dużo
    cenniejsze doświadczenie.

    Pozdrawiam i życzę Ci byś _nigdy_ nie żałował tego wyboru

  • 9. Data: 2006-06-14 10:27:31
    Od: meterrr <m...@o...pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
> [...]
    > dzienne, nie posiadających doświadczenia i o niebo lepszy od tych,
    > którzy swoją aktywność w ciągu pięciu lat ograniczyli tylko do

    hehe wszedlem na usnet wlasnie po to zebny zadac identyczne pytanie ,
    z tą tylko różnicą że ja nie mam dobrzze płatnej pracy i musiał bym
    zaczynać od czegokolwiek (nawet nie w zawodzie) , i to że ja już
    studjuje na dziennych elektronike i telekomunikacje na Pwr , pierwszy
    rok, ale no właśnie po roku studjów dziennych mam wrażenie ze to jedna
    wielka ściema, zajecia z programowania raczej niczego nie uczą , i po
    zaliczeniu tego semestru zastanawiam sie nad przejsciem na studia
    zaoczne ,no włąśnie tylko czy jak juz bede coś umiał to czy będe miał
    szanse znalezienia pracy w zawodzie pomimo nawet niepełenych studjów
    zaocznych ? jak pracodawcy na to patrzą ? czy nadal liczy sie papier jak
    zgłaszasz sie do pierwszej pracy czy to co sie umie ?

  • 10. Data: 2006-06-14 11:03:22
    Od: "Mietek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "meterrr" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w zawodzie pomimo nawet niepełenych studjów zaocznych ? jak pracodawcy na
    > to patrzą ? czy nadal liczy sie papier jak zgłaszasz sie do pierwszej

    Spokojnie, na I roku jest zazwyczaj sporo teori malo praktyki. Na starszych
    latach bedziesz mial wiecej laborek, i wiecej czasu na samodoksztalcanie
    sie. Teraz sporo firm tworzy w Polsce centra ksiegowo-informatyczne (Volvo,
    IBM, Accenture) i tam absolwenci politechnik sa bardzo mile widziani.