PracaGrupypl.praca.dyskusjedobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne? › Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    From: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Date: Wed, 14 Jun 2006 02:36:18 +0200

    >Witam!
    >
    >Prosil bym panstwa o pomoc w podjeciu zyciowej decyzji.
    >Ogolnie mowiac mam dwie mozliwosci:
    >- dostac dobrze platna prace na stanowisku programisty w duzej
    >spolce teleinformatycznej i ksztalcic sie dalej na niepanstwowych
    >studiach zaocznych
    >- pojsc na studia dzienne na informatyke na PW

    Jak zony bedziesz szukal, to tez sie zglosisz na usenet? Wiekszosc
    kategorycznych odpowiedzi ktore juz dostales czy jeszcze dostaniesz na Usenecie
    sa/beda zwyczajnie glupie - taka juz jest natura Usenetu.

    Odpowiedz na Twoje pytanie zalezy od tego czego dokladnie oczekujesz po
    studiach, pracy zawodowej i zycia w ogolnosci. Na studia mozna isc po a) papier
    b) wiedza/wyksztalcenie. Sytuacja z polskim szkolnictwem niepanstwowym i natura
    przedniotow scislych/technicznych (jak informatyka) sa takie, ze ani sensonwego
    (powazanego i uznawanego w srodowisku) papieru ani jakiejkolwiek sensownej
    wiesdy po szkolach niepanstwowych spodziewac sie nie mozesz. Zatem moim
    skromnym zdaniem jesli juz jakas szkola to dobra panstwowa uczelnia w PL, albo
    jeszcze lepsza jakas uczelnia zagranica.

    Pytanie natomiast czy potrzebujesz dobrego wyksztalcenia / papieru musisz
    skierowac przede wszystkim do siebie samego. Musisz wiedziec, ze : sama z
    siebie praca programisty nie wymaga zadnego wyksztalcenia. I ze po jakichs 3-5
    latach pracy pracodawcy bede patrzec na Ciebie bardziej przez pryzmat Twojego
    doswiadczenia niz Twojej formalnej edukacji. Ale: programista to bardzo
    ogolnikowe pojecie, rownie ogolnikowe co "tworca". Mozesz byc tworca
    nowatorskiej teorii matematycznej, albo tworca nowatorskiego oprogramowania

    jak Google), ale rownie dobrze mozesz byc 'tworca', pardon my french, kupy na

    chodniku, albo do swojej emerytury latac systemy billingowe. Rowniez
    doswiadczenia moga byc bardzo zroznicowane - i tak n-letnie doswiadczenie przy
    robieniu stron w php moze ani na krok nie przyblizyc Cie do ciekawszej pracy.
    Studia na dobrej uczelni moga, choc gwarancji zadnych nie ma. Tobie wybierac.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl