PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy sa powody aby żyć w tym kraju?

  • 1. Data: 2003-11-19 09:43:06
    Temat: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    Od: "Miecz" <m...@W...onet.pl>

    Tak sie czasem zastanawiam nad tym czy warto zyc w Polsce. Walczyc trzeba o
    wszystko! Czasem mysle o emigracji. Mam wrazenie, ze ten kraj tonie. Wydaje mi
    sie, ze czeka nas powtorka rozbiorow. Banki w obcych rekach, wszystko
    sprzedawane bez rozmyslu. Przeziez wartoscia jest wlasnosc!

    Zyjesz sobie w Anglii, Holandii, Szwecji. Pracujesz duzo, uczciwie. Stac cie na
    wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku na wczasy.

    Czy ktos widzi jakies pozystywy i potrafi mnie przekonac do pozostania w Polsce?

  • 2. Data: 2003-11-19 09:47:57
    Temat: Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Miecz <m...@W...onet.pl> wrote:
    > Zyjesz sobie w Anglii, Holandii, Szwecji. Pracujesz duzo, uczciwie.
    > Stac cie na wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku
    > na wczasy.

    Jedz. Nikt Ci na sile nie trzyma!

  • 3. Data: 2003-11-19 09:50:29
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miecz" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie, ze czeka nas powtorka rozbiorow. Banki w obcych rekach, wszystko
    > sprzedawane bez rozmyslu. Przeziez wartoscia jest wlasnosc!

    Jedź. Jakos będziemy ciągnąć ten wózek bez Ciebie. Zresztą, może się szybko
    dorobisz i kupisz jakis bank w Starym Kraju?

    > Zyjesz sobie w Anglii, Holandii, Szwecji. Pracujesz duzo, uczciwie. Stac
    cie na
    > wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku na wczasy.

    "Normalnie, Stany, żarcie jest tanie..."

    Sigurd

  • 4. Data: 2003-11-19 09:54:51
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Miecz <m...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku na wczasy.
    >
    > Czy ktos widzi jakies pozystywy i potrafi mnie przekonac do pozostania w

    Narzekanie i krytykowanie to wrodzona cecha ludzi wszędzie i zawsze.

    Ostatnio w ramach doskonalenia angielskiego czytam trochę literatury. W
    książce którą teraz czytam doszedłem do rozdziału, którego tytuł mnie
    zafrapował.

    www.online-literature.com/dickens/pickwick/28/

    CHAPTER XXVIII
    A GOOD-HUMOURED CHRISTMAS CHAPTER, CONTAINING
    AN ACCOUNT OF A WEDDING, AND SOME OTHER SPORTS
    BESIDE: WHICH ALTHOUGH IN THEIR WAY, EVEN AS GOOD
    CUSTOMS AS MARRIAGE ITSELF, ARE NOT QUITE SO
    RELIGIOUSLY KEPT UP, IN THESE DEGENERATE TIMES

    (może coś pokręciłem w tłumaczeniu)

    Pełen dobrego humoru rozdział bożonarodzeniowy, zawierający relację o
    zaślubinach, a także dużo wesołych zabaw: które aczkolwiek na swój sposób są
    nawet równie dobre jak małżeństwo nie są równie żarliwie podtrzymywane w
    dzisiejszych, zdegenerowanych czasach.

    Charles Dickens, The Pickwick Papers, 1836-1837

  • 5. Data: 2003-11-19 10:07:25
    Od: "Mir" <m...@W...onet.pl>

    > Czy ktos widzi jakies pozystywy i potrafi mnie przekonac do pozostania w
    Polsce?

    1) Polska to ciekawy kraj ;)
    2) Lepsza sprawność fizyczna i umysłowa Polaków - przecież trzeba
    się "gimnastykować" i walczyć o wszystko, a nie tylko myśleć o tych
    przyszłorocznych wakacjach zajadająć chipsy popijając piwem przed TV ;)
    3) W Polsca na ogół jako w kraju jednonarodowościowym idziesz do sklepu i
    mówisz czy jest to i to? i pani ci odpowiada i Ty rozumiesz, a nie np jak w
    innych krajach np Szwajcarii mówisz po niemiecku a pani odpowie Ci po fracusku -
    ile to mniej stresu ;)
    4) Polki sa na ogół ok :)
    5) Póki co ceny są jak na zachodzie tylko w naszej tańszej walucie, czyli 3-4
    razy tańsze (nie wszystko co prawda)
    6) Można żywo uczestniczyć w zyciu kraju i regionu co chwilę wybierając nowe
    władze itp, a ogądając wiadomości czujesz jak krew szybciej płynie...

    Coś pominąłem?

  • 6. Data: 2003-11-19 10:15:57
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On 19 Nov 2003 10:43:06 +0100
    "Miecz" <m...@W...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wczasy.
    >
    > Czy ktos widzi jakies pozystywy i potrafi mnie przekonac do pozostania

    ale po co? nie widzisz pozytywow to emigruj i tyle.
    nie rozdzieraj tu szat i niech ci sie nie wydaje, ze komus faktycznie
    bedzie zalezalo zeby cie tu w kraju sila trzymac.
    ah tak wazny to nie jestes ;)
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 7. Data: 2003-11-19 10:58:57
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    Mir wrote:

    > Polsce?
    >

    > Coś pominąłem?

    mniejsze podatki ( od kilku krajow europejskich ) :)

    m.

  • 8. Data: 2003-11-19 11:14:38
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Zyjesz sobie w Anglii, Holandii, Szwecji. Pracujesz duzo, uczciwie. Stac cie na
    > wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku na wczasy.

    Żyjąc za granicą nie jesteś u siebie. To tak, jak zapytać - czy wolisz żyć w skromnym
    ale własnym mieszkaniu, czy siedzieć w gościnie u obcych w luksusowej willi.

    Poza tym wielu uczciwych ludzi mimo wszystko jakoś sobie w Polsce
    radzi. Wyjechać to znaczy - poddać się wobec tych silniejszych graczy.

    T.

  • 9. Data: 2003-11-19 11:25:10
    Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w

> [...]
    > nie rozdzieraj tu szat i niech ci sie nie wydaje, ze komus faktycznie
    > bedzie zalezalo zeby cie tu w kraju sila trzymac.

    poplakalem sie ;-))
    http://pierdol.ninka.net/~ninka/pawie.html
    pozdr
    tomekn

  • 10. Data: 2003-11-19 12:46:26
    Od: "Miecz" <m...@W...onet.pl>

    > 4) Polki sa na ogół ok :)

    I wszystko na ten temat!

    Warto tu zyc dla widoku pieknych kobiet mijanych codzniennie na ulicy
    (docenilem to po 6 tygodniowym pobycie za granica)

    Miecz