PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy sa powody aby żyć w tym kraju? › Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    From: " leszek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    Date: Wed, 19 Nov 2003 09:54:51 +0000 (UTC)

    Miecz <m...@W...onet.pl> napisał(a):

    > Tak sie czasem zastanawiam nad tym czy warto zyc w Polsce. Walczyc trzeba
    > wszystko! Czasem mysle o emigracji. Mam wrazenie, ze ten kraj tonie.
    Wydaje mi
    > sie, ze czeka nas powtorka rozbiorow. Banki w obcych rekach, wszystko
    > sprzedawane bez rozmyslu. Przeziez wartoscia jest wlasnosc!
    >
    > Zyjesz sobie w Anglii, Holandii, Szwecji. Pracujesz duzo, uczciwie. Stac
    cie na

    > wiele. Problemem jest gdzie pojedziesz w przyszlym roku na wczasy.
    >
    > Czy ktos widzi jakies pozystywy i potrafi mnie przekonac do pozostania w
    Polsce
    > ?

    Narzekanie i krytykowanie to wrodzona cecha ludzi wszędzie i zawsze.

    Ostatnio w ramach doskonalenia angielskiego czytam trochę literatury. W
    książce którą teraz czytam doszedłem do rozdziału, którego tytuł mnie
    zafrapował.

    www.online-literature.com/dickens/pickwick/28/

    CHAPTER XXVIII
    A GOOD-HUMOURED CHRISTMAS CHAPTER, CONTAINING
    AN ACCOUNT OF A WEDDING, AND SOME OTHER SPORTS
    BESIDE: WHICH ALTHOUGH IN THEIR WAY, EVEN AS GOOD
    CUSTOMS AS MARRIAGE ITSELF, ARE NOT QUITE SO
    RELIGIOUSLY KEPT UP, IN THESE DEGENERATE TIMES

    (może coś pokręciłem w tłumaczeniu)

    Pełen dobrego humoru rozdział bożonarodzeniowy, zawierający relację o
    zaślubinach, a także dużo wesołych zabaw: które aczkolwiek na swój sposób są
    nawet równie dobre jak małżeństwo nie są równie żarliwie podtrzymywane w
    dzisiejszych, zdegenerowanych czasach.

    Charles Dickens, The Pickwick Papers, 1836-1837