PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy sa powody aby żyć w tym kraju? › Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    From: Grzegorz Jasiniak <g...@j...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    Date: Wed, 19 Nov 2003 18:11:35 +0100

    On Wed, 19 Nov 2003 12:14:38 +0100, "Tom"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >Poza tym wielu uczciwych ludzi mimo wszystko jakoś sobie w Polsce
    >radzi. Wyjechać to znaczy - poddać się wobec tych silniejszych graczy.

    Hmm, jest to dobry sposob na dowartosciowanie sie (zostalem, wiec
    naleze do tych "silniejszych graczy"), ale rzeczywistosc wyglada
    jednak moim zdaniem inaczej...
    Pewnie wielu by wyjechalo, ale z ich doswiadczeniem i wiedza nikt ich
    na tym zachodzie nie chce.
    Tam wcale na nas z otwartymi rekami nie czekaja, wiec jesli juz ktos
    znalazl tam prace (legalna!), to w 99% przypadkow dlatego, ze
    faktycznie cos soba reprezentowal. Czyli, ze raczej silni gracze to
    wlasnie ci, ktorym sie na tym zachodzie udalo.
    Ciekaw jestem ilu z tych, co mowi "zostalem, bo tu mozna cos zrobic
    lub osiagnac" faktycznie to cos osiaga? Nie znaczy to, ze sie nie da,
    ale mowienie, ze ci "lepsi" zostaja, a slabi emigruja nie jest jednak
    prawdziwe.

    Pozdraviam,

    G.J.