PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy sa powody aby żyć w tym kraju? › Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
  • Data: 2003-11-20 00:08:19
    Temat: Re: czy sa powody aby żyć w tym kraju?
    Od: "GreG" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Misiek" <m...@p...net> wrote in message
    news:bpgu67$1nrgel$1@ID-206495.news.uni-berlin.de...

    Wg mnie wszystko zalezy tylko i wylacznie od osobistego podejscia do sprawy:

    > 1. nie bedziesz musial uczyc sie zyc od nowa;

    Uczenie sie zycia od nowa moze byc ciekawym doswiadczeniem. Dlaczego mamy
    zyc tylko raz?

    > 2. nie bedziesz mial problemow z wyslowieniem sie;

    Moze to stanowic pewnien problem na poczatku, ale sytuacja zmusza nas do
    efektowniejszej nauki jezyka.

    > 3. nie bedziesz do konca zycia imigrantem;

    Akurat nie widze w tym zadnych pejoratywnych cech. Dzisiejszy zachod jest
    pelen
    roznych narodowosci, a bycie wsrod swoich kolegow z pracy jednym z innych
    sprawia
    ze jestes dostrzegalny, rozpoznawalny.

    > 4. bedziesz mogl o kraju w ktorym mieszkasz powiedziec 'moja ojczyzna';

    Sorry, ale dziekuje za taka ojczyzne. Przodkowie walczyli by Miller z
    kumplami sie teraz
    pasl na biednym polskim spoleczenstwie. Patriotyzm przechodzi mi po kilku
    dniach wizyty
    w Polsce.

    > 5. bedziesz rozumial ludzi wokol siebie;

    Jak sie jest kumatym zrozumie sie kazdego.

    Porownanie calej sytuacji z zyciem u obcych bogaczy w willi jest wg mnie
    trafne:
    -mozesz zyc w swoim syfku, ale poki znajdujesz w tym przyjemnosc jest OK
    -mozesz zyc w swoim syfku, miec zle i narzekac nic nie robiac, mozesz trafic
    do
    bogaczy w willi, zawsze byc na posylki i plakac w poduszke w swoim pokoiku,
    -mozesz zaczac od czyjejsc willi, rozejrzec sie, zlapac okazje, a za jakis
    czas
    wybudowac swoja tuz obok :)))

    pozdro
    GreG