PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy praca jest wartością samą w sobie ?

  • 1. Data: 2003-07-11 06:53:25
    Temat: czy praca jest wartością samą w sobie ?
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    większość ludzi uważa że trzeba pracować nie tylko dlatego że sie zarabia
    pieniądze ale również z innych względów np. nowe znajomości ranne wstawanie,
    tzw. dyscypina dnia codziennego.
    Uważam że nic bardziej błędnego. Oczywiście .... zawody są bardzo różne i w
    różny sposób praca jest wykonywana. Jednak bardzo mała częśc ludzi czerpie
    radość z pracy oprócz pieniędzy. Większość, jakby maiła wybór: iść albo nie
    iść do pracy mając zabezpieczenie finansowe myśle że .... dałaby sobie
    spokój. Niestety niektórzy z lenistwa, a niektórzy dlatego bo wiedza że sa w
    zyciu bardziej wartosciowe rzeczy niż praca np. ksiażki lub podróżowanie.
    Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie.

    steer

  • 2. Data: 2003-07-11 07:05:04
    Temat: Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
    Od: "Tomasz Łukaszewicz" <t...@l...net>

    > Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    > pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie.

    Satysfakcję daje tworzenie, a konsumpcja to chwilowa radość.
    Współczuję mało twórczej pracy nie przynoszącej satysfakcji.

    T.

  • 3. Data: 2003-07-11 07:09:41
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    steer wrote:
> [...]
    > niż praca np. ksiażki lub podróżowanie. Osobiście uważam ze praca nie
    > jest wartością sama w sobie, ze zarabianie pieniędzy jest przykrością

    NTG. pl.sci.filozofia ;)

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 4. Data: 2003-07-11 07:35:01
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > NTG. pl.sci.filozofia ;)

    No to zostaliśmy wysteerowani.hmmm

  • 5. Data: 2003-07-11 07:39:54
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik " steer" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > większość ludzi uważa że trzeba pracować nie tylko dlatego że sie zarabia
    > pieniądze ale również z innych względów np. nowe znajomości ranne
    wstawanie,
    > tzw. dyscypina dnia codziennego.
    Większość? Moim zdaniem "praca dla rozwoju" to u wielu ludzi wersja
    oficjalna (chociaż muszę przyznać, że sama kiedyś też tak uważałam).

> [...]
    > Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    > pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie

    Gdybym miała wybór, chciałabym mieć kupę pieniędzy i żyć z kapitału. Jest
    wiele zajęć bardziej przyjemnych i rozwijających niż pracowanie w tym kraju
    za pieniądze, które pozwalają Ci jedynie przetrwać.
    Niestety, nie mam takiego wyboru i pozostaje mi cieszyć się z tego, że w
    ogóle pracuje, bo w tym kraju są dwa miliony ludzi, którzy takiego komfortu
    nie mają. Kolejny powód do radości - mój towarzysz życiowy również pracuje,
    obydwoje zarabiamy nieco powyżej średniej krajowej i dzięki temu zaliczamy
    się do tych 20 mln Polaków żyjących w biedzie.

    Iza

  • 6. Data: 2003-07-11 07:42:50
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    > obydwoje zarabiamy nieco powyżej średniej krajowej i dzięki temu zaliczamy
    > się do tych 20 mln Polaków żyjących w biedzie.
    Oczywiście miało być "nie zaliczamy się" ;-)))
    Iza

  • 7. Data: 2003-07-11 07:44:15
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obydwoje zarabiamy nieco powyżej średniej krajowej i dzięki temu zaliczamy
    > się do tych 20 mln Polaków żyjących w biedzie.

    hmmm...to do jakiej grupy zaliczają się ludzie, którzy zarabiają poniżej
    średniej krajowej?? skoro powyżej - to też już bieda....

    pozdr
    Krzysiek

  • 8. Data: 2003-07-11 08:17:03
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > obydwoje zarabiamy nieco powyżej średniej krajowej i dzięki temu zaliczamy
    > się do tych 20 mln Polaków żyjących w biedzie.

    poprawka: ponad 3 mln bezrobotnych i to tych zarejestrowanych, odjąc tych co
    robi na czarno i dodać tych co nie maja sie po co rejestrować, uzbiera sie
    trochę (niektórzy twierdzą, że nawet ok 5 mln)

  • 9. Data: 2003-07-11 08:51:36
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    > pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie.

    Akurat to co wymieniłeś mnie nie bardzo pociąga ale praca wciąga oczywiście
    taka którą lubimy. Dajmy na to iż ktoś jest fotografem przyrodnikiem i to
    lubi. Czysta frajda robi na co dzień to co lubi i zarabia jeszcze na tym na
    tyle iż może sobie na inne sprawy oprócz fotografowania przyrody pozwolić.
    Ja jestem informatykiem i też jest to ciekawa praca acz niestety nie pracuje
    w firmie wdrożeniowej w której pojawiają się coraz to nowe technologie (to
    by było interesujące) a tylko w urzędzie gdzie po wdrożeniu systemu mało co
    się dzieje, (dorzucili do obowiązków gazetę i dobrze bo można czegoś nowego
    się nauczyć DTP). Większość z nas pracuje w średnio ciekawych stanowiskach,
    nie wnoszących nic nowego do naszych umiejętności i najczęściej nudnych. Ja
    tam się nie dziwię iż ludzie starają się pocieszać iż praca daje im chociaż
    systematyzację wstawania. Nie do końca się zgodzę z tym iż praca nie jest
    wartością - tylko zależy jaka praca (większość nie jest).
    Dajmy na to taki robotnik podkładający blachę pod prasę ma w Polsce
    przerypane. Zapiernicza przez 5 lub 6 (a niektórzy mają system 7 +2 dni
    wolne) na trzy zmiany za marne grosze. Po robocie wraca do domu tak padnięty
    że nie ma na nic ochoty. Dom utrzyma, może auto kupi i dziecko wychowa ale
    nie stać go nawet aby gdzieś tam w wolnej chwili wyjechać co najwyżej na
    ryby w niedzielę.
    Ludzie z wyższym wykształceniem też nie mają różowo. Prace dostają nie w
    swoim zawodzie i najczęściej wykorzystywani są do zajęć z którymi ktoś bez
    takich czy innych kwalifikacji spokojnie by sobie poradził średnio
    wykształcony a ich umiejętności nie są wcale docenianie - aspiracje
    umierają. Zarobki też nie pozwalają na zbytnie wydatki. Dziś nawet bylejaka
    książka kosztuje, że o innych rzeczach nie wspomnę a jeść coś trzeba. Do
    tego dochodzi wszędzie wkradająca się atmosfera niepokoju o miejsce pracy,
    bo bezrobocie wciąż rośnie i nie bardzo widać nadzieje aby zmalało.
    Pracodawcy wprost dają do zrozumienia jaki to pracownik jest malutki
    niezależnie od tego czy są kierownikiem zatrudniającej tysiące osób
    zakładów, czy prywaciarzem z jednym pracownikiem albo kierownikiem jednostki
    państwowej. Otwarcie mówi się iż jak się pracownikowi nie podoba to jest na
    jego miejsce kilku chętnych i nie ma znaczenia czy ktoś coś potrafi czy nie
    (co uważam za jakąś chorą paranoję). Dawniej można było po zdobyciu
    doświadczenia spróbować zmienić firmę i miało się spore szanse na
    znalezienie lepszego stanowiska, ciekawszej pracy. Dziś owszem też to się
    zdarza ale chyba zdecydowanie rzadziej, chyba że firma w której się
    pracowała upada co jest obecne zjawiskiem nader częstym.
    Pozostają tylko niejasne marzenia o tym co by się chciało robić kiedyśtam
    ale mam wrażenie iż po paru latach takiej szarej pracy i one uciekają.
    Oczywiście jest też grupa ludzi którzy mają interesującą robotę i zarabiają
    dobrze, tylko że ta grupa to niezbyt duży % naszego społeczeństwa.
    Najbardziej wkurzające jest jednak, jest to iż w dzisiejszych czasach sklepy
    są zawalone ekskluzywnymi towarami za cieżką kasę np buciki za 700pln itd a
    ci którzy na to patrzą w większości zarabiają np po 1000 zł albo 1500 pln z
    czego połowa odpada na różnego rodzaju opłaty za mieszkania, samochód i tp.
    Dlatego też nie dziw się iż udzie łapią się chociaż uznania bylejakiej pracy
    za wartość bo tylko taka możliwość im pozostaje.

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 10. Data: 2003-07-11 09:25:03
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " steer" <s...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    > pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie.

    tylko wtedy, jesli robisz cos, czego nie lubisz.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net