PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy praca jest wartością samą w sobie ?

  • 11. Data: 2003-07-11 09:39:22
    Temat: Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Większość, jakby maiła wybór: iść albo nie iść do pracy mając zabezpieczenie
    finansowe myśle że ....
    dałaby sobie
    > spokój. Niestety niektórzy z lenistwa, a niektórzy dlatego bo wiedza że sa w
    > zyciu bardziej wartosciowe rzeczy niż praca np. ksiażki lub podróżowanie.

    Taka idealna sytuacja już była w historii ludzkości.
    Nikt nic nie robił poza czytaniem książek napisanych własnoręcznie na ścianie jaskini
    lub podróżował
    z kolegami do najbliższego dołu po mamuta.
    Zawsze możesz iść do lasu i tam oddawać się bardziej wartościowym czynnościom niż
    praca.
    Jak rozumiem nie będziesz tam korzystał z rzeczy wykonanych przez jakiś prymitywów,
    którym praca
    sprawia przyjemność.

    mer

  • 12. Data: 2003-07-11 09:40:02
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja jestem informatykiem i też jest to ciekawa praca acz niestety nie
    pracuje
    > w firmie wdrożeniowej w której pojawiają się coraz to nowe technologie (to
    > by było interesujące) a tylko w urzędzie gdzie po wdrożeniu systemu mało
    co
    > się dzieje, (dorzucili do obowiązków gazetę i dobrze bo można czegoś
    nowego
    > się nauczyć DTP). Większość z nas pracuje w średnio ciekawych
    stanowiskach,
    > nie wnoszących nic nowego do naszych umiejętności i najczęściej nudnych.
    Ja
> [...]
    > Najbardziej wkurzające jest jednak, jest to iż w dzisiejszych czasach
    sklepy
    > są zawalone ekskluzywnymi towarami za cieżką kasę np buciki za 700pln itd
    > ci którzy na to patrzą w większości zarabiają np po 1000 zł albo 1500 pln
    > czego połowa odpada na różnego rodzaju opłaty za mieszkania, samochód i
    tp.
    > Dlatego też nie dziw się iż udzie łapią się chociaż uznania bylejakiej
    pracy
    > za wartość bo tylko taka możliwość im pozostaje.

    Dużo racji w tym co piszesz, Pawle. Ja myślę, że w każdym z nas drzemie coś
    takiego, co chciałoby nas popchnąć ku czemuś innemu - rzucić pracę w biurze,
    zacząć podróżować... itp..Niektórym to się udaje - takim ciekawym przykładem
    jest niejaki 'Miguelski', który podróżuje po całym świecie - pracując na
    kontraktach - polecam poczytać forum dyskusyjne gazeta.pl -
    http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=194&w=4654224

    pozdr
    Krzysiek

  • 13. Data: 2003-07-11 10:08:17
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > jest niejaki 'Miguelski', który podróżuje po całym świecie - pracując na
    > kontraktach - polecam poczytać forum dyskusyjne gazeta.pl -

    Kapitalna sprawa. Tylko nie jest to wcale takie proste. Najpierw trzeba się
    nico dorobić albo mieć (gotówa na konto) i zostawić dokładnie wszystko. Ja
    nie wiem czy kiedykolwiek zdobyłbym się na taki krok. Ktoś by mnie musiał
    pociągnąć dalej. Związanie na stałe z partnerką też nie bardzo sprzyja bo
    trzeba by wyciągnąć drugą osobę. Czasem wydaje mi się iż aby tak zacząć żyć
    trzeba trafić na jakąś okazję która pozwoli się wyzwolić z lokalnej szarej
    rzeczywistości (np zagraniczny kontrakt) i przezwyciężyć lenistwo. Nie będę
    ukrywał iż z obcymi językami mam spore problemy - ale może gdybym wyjechał
    byłoby łatwiej. Widzisz sam sobie wyszukuję problemy.. - taka niechęć do
    całkiem nieznanych , niepewnych sytuacji, brak wiary we własne możliwości.
    Może za parę lat przejdzie - widzę już pewne postępy - człowiek się powoli
    wyrabia, uczy na co warto zwracać uwagę i powoli wreszcie dorośleje. I tak
    ma większość ludzi z tego porypanego kraju. Gdzie indziej jest podobnie ale
    może chociaż proporcje są nieco inne.

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 14. Data: 2003-07-11 10:41:36
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    mer <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    czynnościom n
    > iż praca.
    > Jak rozumiem nie będziesz tam korzystał z rzeczy wykonanych przez jakiś

    sam jestes prymityw, jak nie rozumiesz o czym pisze. Siedziałbyc w tym swoim
    osiedliwym sklepiku gdyby nie przynosił Ci on dochodów ? o to mi włsnie
    chodzi a nie o jakies mamuty ....

    steer

  • 15. Data: 2003-07-11 10:46:53
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    praca jako wartość? hmmm...

    1. wkurza mnie, stresuje, zmusza do ciągłego biegu, nie mam czasu na
    życie socjalne czy urlop, wstaję o świcie, zasypiam późną nocą, zaczynam
    siwieć (!) - chyba tego nie cierpię :(

    2. jest ciekawa, robię fajne rzeczy, poznaję fajnych ludzi, jak coś
    zbudujemy od początku do końca i działa to frajda z tego jest zajebista
    - chyba lubię to uczucie :)

    1+2= ma swoje dobre i złe strony, rzuciłem kiedyś ten tryb życia dla
    biurowej spokojnej posady. Elegancko 8 godzin, ładny gabinet i niewiele
    do roboty za naprawdę fajne pieniądze. Bez biegania, stresów, awantur,
    odpowiedzialności za ludzi - poprostu super! Po trzech miesiącach
    wróciłem do swojego wariatkowa. Chyba mi czegoś brakowało. Nie pamiętam,
    żebym się kiedyś tak umęczył jak wtedy przez te trzy miesiące pracy na
    idealnej posadzie.

    Morał: dla mnie praca to nie tylko kasa a nawet chyba nie
    przedewszystkim choć oczywiście lepiej być zdrowym i bogatym niż chorym
    i biednym. Zastanawiałem się kiedyś czy pracowałbym jakbym rąbnął w
    totka z 5 banieczek. I wiecie co? Chybabym pracował... :)

    /p

  • 16. Data: 2003-07-11 11:00:10
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    &#8226; Re: czy praca jest wartością samą w sobie ? PawełW , 11-07-2003,
    10:51:36 + odpowiedz na ten list

[...]

    W Polsce ma taki robotnik przechlapane, w usa juz nie. O bogactwie narodu
    świadczy poziom PKB per capita na głowe. U nas obotnik za wypłate kupi sobie
    telewizor, w usa telewizor, mikrofale, zapłaci rate za samochód, rate za
    mieszkanie, kupi zonie perfumy i jeszcze odłoży na wakacje. Tylko że w usa
    dzien wolności podatkowej przypada na kwiecien a u nas na czerwiec. jak
    wejdziemy do UE to będzie przypadał na lipiec. Barier biurokratycznych jest
    połowe mniej. Robotnicy głosując na lewice (a jest takich mnóstwo naiwnych)
    sami "podpisują" zobowiązanie że będą ciężej pracowali. To są kwestie
    polityczne i moze nie wszystkich one interesują ale ingerencja państwa w
    rynek, również w tynek pracy, bardzo silnie przekłada sie na stan naszych
    dochodów i poziom naszego życia. Im więcej pieniędzy w sektotrze panstwowym a
    im mniej w prywatnym tym gorsza dola robotnika.

    steer

  • 17. Data: 2003-07-11 12:10:46
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Bardzo wyczerpująco opisałeś sytuację, po prostu nic dodać, nic ująć...
    Niestety, doszłam do podobnych wniosków.

    Iza

  • 18. Data: 2003-07-11 12:42:30
    Od: "Maja" <m...@p...onet.pl>

    jeszcze gdybys mogl wycinac zbedne cytaty to już w ogóle byłoby super ;/

    --
    Maja

    ** Always remember you're unique, just like everyone else. **

  • 19. Data: 2003-07-11 15:30:32
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > osiedliwym sklepiku gdyby nie przynosił Ci on dochodów ? o to mi włsnie

    Sorry za szcerość, ale ja jego rozumię a ciebie nie.

    mer