PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy musze miec wlasna firme?

  • 1. Data: 2005-05-29 00:40:16
    Temat: czy musze miec wlasna firme?
    Od: "psycho" <h...@o...pl>

    Witam,
    Mam problem planuje zamiescic ogloszenie w gazecie cos w stylu "naprawa
    komputerow" i czy prawnie powinniem miec wlana firme?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpisanie

  • 2. Data: 2005-05-29 06:39:11
    Temat: Re: czy musze miec wlasna firme?
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "psycho" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam problem planuje zamiescic ogloszenie w gazecie cos w stylu "naprawa
    > komputerow" i czy prawnie powinniem miec wlana firme?

    Do dania ogłoszenia i zarabiania nie jest konieczne posiadanie firmy.

    vertret

  • 3. Data: 2005-05-29 08:28:25
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > Do dania ogłoszenia i zarabiania nie jest konieczne posiadanie firmy.

    Dać ogłoszenie to może każdy posiadający czy nie posiadający firmę
    Natomiast co do zarabiania to się nie zgodzę
    Chcesz zarabiać zarejestruj DG i płać ZUS,podatki itp
    Chyba że kążdy twój klient wystawi ci umowę o dzieło lub umowę zlecenie w co
    wątpię
    A działanie na czarno psuje ceny na rynku
    ponieważ nie mając żadnych kosztów możesz sobie pracować za 10zł /h co przy
    zarejestrowanej DG jest raczej nie do przyjęcia.
    I co na to powiedzą ludzie którzy mają firmy ?

    Tomek

  • 4. Data: 2005-05-29 09:58:43
    Od: "Alan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I co na to powiedzą ludzie którzy mają firmy ?

    Sam swiata nie naprawi a zyc za cos musi. Firmy maja ulgi, odpisy podatkowe
    i wszystko biora w koszty, np. auto, telefon za ktory normalnie kazdy
    szaraczek musi placic 100% z wlasnej kieszeni, dlatego jak slysze placz
    przedsiebiorcow to mi sie smiac chce.

    --
    soap [at] go2 [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 5. Data: 2005-05-29 10:46:42
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Alan napisał(a):

> [...]
    > normalnie kazdy szaraczek musi placic 100% z wlasnej kieszeni, dlatego
    > jak slysze placz przedsiebiorcow to mi sie smiac chce.

    Rozumiem, że miałeś firmę i piszesz z własnego doświadczenia?

    Pitt

  • 6. Data: 2005-05-29 11:45:35
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > Rozumiem, że miałeś firmę i piszesz z własnego doświadczenia?

    A majac własną DG musisz opłacić ZUS, podatek,VAT
    a na samochód i telefon też trzeba zarobić te koszty to czasami 50% zarobku
    i co z tego ze coś tam sobie odpiszesz
    I co wtedy powiesz na robiących to samo na czarno
    za połowę ceny albo za oranżadę

    Tomek

  • 7. Data: 2005-05-29 11:52:21
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > i co z tego ze coś tam sobie odpiszesz
    > I co wtedy powiesz na robiących to samo na czarno

    Po co mi to piszesz?
    Własną DG zamknąłem w lutym.
    Dla mnie EOT.

    Pitt

  • 8. Data: 2005-05-29 11:53:48
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2005 13:45:35 +0200, Tomek <s...@n...pl> napisał:

> [...]
    > zarobku
    > i co z tego ze coś tam sobie odpiszesz
    > I co wtedy powiesz na robiących to samo na czarno

    Rób tak samo, twój wybór, ich ryzyko. Niczego Ci nie zabraniają.

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 9. Data: 2005-05-29 12:24:36
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > Po co mi to piszesz?
    > Własną DG zamknąłem w lutym.

    czyżby wykończyła cię konkurencja pracująca na czarno

  • 10. Data: 2005-05-29 12:37:00
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Tomek napisał(a):

    > czyżby wykończyła cię konkurencja pracująca na czarno

    Czyżbyś kimał na lekcjach polskiego - szczególnie na zajęciach ze znaków
    interpunkcyjnych?
    Bywaj.

    Pitt