PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu? › Re: czy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu?
  • Data: 2005-10-31 08:24:08
    Temat: Re: czy można zostać Project Managerem bez doświadczenia w programowaniu?
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare napisał(a):

    > bede sie niestety up[ieral przy swoim. PM- programista "wypacza" zazwyczaj
    > poczatkowe fazy projektu.
    Każdy PM, który słabo orientuje się w metodologii zarządzania projektami
    wypacza na ogół początkowe fazy.

    > 8/10 czasu przeznaczonego na stworzenie czegos od podstaw powinien zajac
    > projekt mowiacy CO nalezy uzyskac (jakei efekty, cele, procesy) 2/10 to czas
    > przeznaczony na to JAK to zrobic.
    Stare i z brodą - zasada Pareto. Takie propocje nakładu pracy
    koncepcyjnej (80%) w stosunku do wykonawstwa (20%) zalecane są wszędzie,
    nie tylko w metodologii zarz. projektami.

    > Niestety, wiekszosc programistow od razu przechodzi do fazy JAK.
    > A PM zarzadza- to jego rola. Nie projektowanie, programowanie i inne prace
    > merytoryczne nad samym produktem. PM zarzadza- to kierownik, ktory pilnuje
    > kto, co gdzie i kiedy oraz za ile.
    Dokładnie w ujęciu większość nurtów zarz. projektami, PM to lider, a
    więc członek zespołu, również wykonujący prace.

    > Wiadomo ze im wiecej ma wiedzy fachowej
    > obejmujacej zagadnienie tym latwiej jemu i z nim jest sie komunikowac,
    Ponoć ludzie odbierają informację w następujący sposób: 65% to obraz,
    38% głos, 7% to treść. Przez telefon to będzie 82% głos, 18% treść. W
    słowie pisanym nie wiem, ale wynalazek emotów mówi sama za siebie -
    kanał treści jest zbyt ubogi.

    Łatwiej będzie mu się komunikować, jeśli potrafi to robic - choćby po to
    , by dopytać tam, gdzie brak mu wiedzy merytorycznej.

    pozdr.
    m.