PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy mozna znalezc prace? › Re: czy mozna znalezc prace?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy mozna znalezc prace?
    Date: Thu, 4 Jan 2007 21:40:58 +0100

    W wiadomości news:enj405$odt$1@opal.futuro.pl Joanna <j...@w...pl> pisze:

    > Co więc sugerujesz?
    Po pierwsze zastanowić się i zdecydować co umiesz i chcesz robić.
    Potem poszukać pracodawców, którzy prowadzą działalność, w której te
    umiejętności i chęci mogą być przydatne. Nieważne, czy szukają pracowników.
    Udać sie do nich i zaoferować swoja pracę. Po prostu.
    Po drugie rozpytać znajomych, zapuścić wici gdzie się tylko da, zapodać im
    najważniejsze dane, może ktoś ci coś podpowie, wskaże lub ułatwi kontakt, a
    może bedzie mógł nawet zarekomendować.
    Kiedy coś sama proponujesz jesteś oferentem - równorzędnym partnerem i
    proponujesz warunki. Kiedy zaś odpowiadasz na ogłoszenie to jesteś starającą
    się i warunki są ci stawiane.
    Takie jest najogólniej ujęte moje zdanie w tej materii, nie twierdzę, że
    jedynie słuszne ale je lubię. ;)

    > Co innego pozostaje?
    Napisałem wyżej.

    > Odpowiadałam na ogłoszenia, chodziłam na rozmowy.
    > Bez efektu.
    Cóż, jak poprzednim poście napisałem - wcale mnie to nie dziwi.

    > A Ty jak znalazłeś pracę?
    Pierwszej stałej pracy wcale nie szukałem, bo sobie studiowałem, łykałem
    stypendium naukowe i całkiem sensownie dorabiałem. Pierwsza praca mnie sama
    znalazła jak byłem na 3 roku studiów. Po prostu dostałem telefon z
    propozycją, przyjąłem jakoś tak z ciekawości i tak się to stało. Wykonuję ją
    do dzisiaj. Potem zrobiłem tak, jak napisałem na wstępie - sam sobie
    znalazłem pracodawcę. I tak 3 razy. Wreszcie kilka lat temu znajomy polecił
    mnie w swoim zakładzie pracy, bo chciał żebyśmy razem pracowali. Nie
    szukałem tej pracy, ale jakoś tak się przyzwyczaiłem i robię tam także do
    dzisiaj.
    No i mam swoją własną malutką działalność.

    > i jaki zawód wykonujesz?
    Mam 2 zupełnie różne kierunki wykształcenia i pracuję w obu tych
    dziedzinach. Nie każdemu to by odpowiadało, ale ja jestem zwolennikiem
    dywersyfikacji źródeł utrzymania. To daje wolność. Poza tym umożliwia
    poczynić oszczędności i inwestycje pozwalające spokojnie patrzyć w
    przyszłość.

    Jotte