PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: czy mogę zarabiać za granicą?

  • 1. Data: 2003-01-11 01:09:08
    Temat: Re: czy mogę zarabiać za granicą?
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    Agnieszka wrote:
    > Ludzie,
    > mam propozycje telerpacy w usa, jak to sie ma do polskiego prawa
    > podatkowego i zusowskiego,
    > aga

    Sprobuj dotrzec do umowy miedzy Polska a USA o zapobieganiu podwojnego
    opodatkowania, pierwszych wskazowek powinien Ci udzielic lokalny US.

    Procedura obliczania podatkow nie powinna byc skomplikowana. Jezeli w
    czasie wykonywania pracy przebywasz w Polsce to otrzymane pieniadze
    przeliczasz na zlotowki wg kursu z dnia ich otrzymania i doliczasz do
    reszty dochodow jako dochod pochodzacy ze zrodel zagranicznych. Co do
    ZUS to nie mam pojecia, zdaje sie, ze jest roznica w zaleznosci od tego
    czy jest to Twoje jedyne zrodlo utrzymania czy nie, Twoj lokalny ZUS
    powinien dostarczyc Ci dokladnych informacji na ten temat...

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2003-01-14 15:08:39
    Od: "KRiz" <k...@y...com>

    Pracowlem zdalnie dla szwdow.
    US = PIT 51 co miesiac do 20
    ZUS = zadnych obowiazkow z tym zwiazanych, wszystko dobrowolnie, wiec
    placilem tylko na kase chorych.
    chociaz teraz to juz pewnie bym nie placil skoro i tak ludzi z
    zawalem nie ma kto ratowac:-((

    Stany sa takim smiesznym krajem ze nie ma czegos takiego jak umowa o
    unikaniu podwojnego opodatkowania.
    Amerykanie pracujacy w innych krajach, placa swojej wielkiej ojczyznie i
    temu krajowi :-)

    *wszelkie opinie tu wyrazone moga byc obciazone bledem mojej niewiedzy:-)

    Pozdrowka,
    KRiz