PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak honorowany jest dyplom za granica?

  • 1. Data: 2003-01-11 00:14:22
    Temat: Jak honorowany jest dyplom za granica?
    Od: "!pat" <p...@k...com>

    Mam problem. Stoje przed wyborem jednej z dwoch alternatyw:

    - pisac prace inzynierska, a nastepnie magisterska i uzyskac tytul "mgr
    inz." ale na dwoch roznych papierach
    - pisac tyklo prace magisterska i uzyskac tytul "mgr inz." na jednym
    papierze

    Problem jest w tym ze inaczej podobno jest to honorowane za granica. Jesli
    tytul "mgr inz." zostal przyznany na jednym papierze to podobno traktuja cie
    tam jako Bachelor, natomiast jak masz dyplom inzyniera i magistra w dwoch
    papierkach to wtedy jestes "pelnoprawnym" Master of Science.

    Czy ktos wie jak jest w rzeczywistosci? Troche nie chce mi sie w to wierzyc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-12 11:25:13
    Temat: Re: Jak honorowany jest dyplom za granica?
    Od: s...@p...onet.pl

    Dobrze sformułuj pytanie i zadaj je przez intenet Ministrowi Edukacji
    oczywiście korzystając z ich strony internetowej.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-12 22:32:46
    Od: "Tomek" <c...@b...pl>

    Co kraj to obyczaj.
    Jesli chodzi o Bachelor i Masters of Science w USA, to jest to chyba na
    zasadzie ze liczy sie czas studiow.
    Bachelor to 4 lata studiow, Masters to kolejne 2. Polskie magisterskie to
    tylko 5 lat, dlatego w stanach nie uznaja magistra jako Masters. Sa studia
    inzynierskie w Polsce ktore trwaja 4 lata, wiec potem magisterka i
    teoretycznie w USA by uznali jako Masters. Ale to tylko teoria..... Jak
    praktyka to nie wiem.

  • 4. Data: 2003-01-13 00:22:35
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Bachelor to 4 lata studiow, Masters to kolejne 2. Polskie magisterskie to
    > tylko 5 lat, dlatego w stanach nie uznaja magistra jako Masters.

    Ciekawe... A poziom i typ egzaminu nie gra roli...?
    Bo skoro tylko time, to na magisterce 5 lat + 1 rok
    dziekanki lub jakiegos stypendium zagranicznego i juz !!

    GreG

  • 5. Data: 2003-01-13 05:54:40
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Tomek" <c...@b...pl> writes:

    > Co kraj to obyczaj.
    > Jesli chodzi o Bachelor i Masters of Science w USA, to jest to chyba na
    > zasadzie ze liczy sie czas studiow.
    > Bachelor to 4 lata studiow, Masters to kolejne 2. Polskie magisterskie to

    przecietnie trzy.
    zalezy zreszta co studiujesz.

    > tylko 5 lat, dlatego w stanach nie uznaja magistra jako Masters. Sa studia

    a mnie eszcze sie nie zdarzylo,zeby mi nie uznali, a mam magistra
    zrobionego w polsce.
    znajomym, co skonczyli uniwerki w polsce a teraz siedza w usa - podobnie.

    > inzynierskie w Polsce ktore trwaja 4 lata, wiec potem magisterka i
    > teoretycznie w USA by uznali jako Masters. Ale to tylko teoria..... Jak
    > praktyka to nie wiem.

    no wlasnie widze, ze nie wiesz.
    --
    Nina Mazur Miller