PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: czy mogę zarabiać za granicą? › Re: czy mogę zarabiać za granicą?
    Date: Sat, 11 Jan 2003 02:09:08 +0100
    From: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy mogę zarabiać za granicą?

    Agnieszka wrote:
    > Ludzie,
    > mam propozycje telerpacy w usa, jak to sie ma do polskiego prawa
    > podatkowego i zusowskiego,
    > aga

    Sprobuj dotrzec do umowy miedzy Polska a USA o zapobieganiu podwojnego
    opodatkowania, pierwszych wskazowek powinien Ci udzielic lokalny US.

    Procedura obliczania podatkow nie powinna byc skomplikowana. Jezeli w
    czasie wykonywania pracy przebywasz w Polsce to otrzymane pieniadze
    przeliczasz na zlotowki wg kursu z dnia ich otrzymania i doliczasz do
    reszty dochodow jako dochod pochodzacy ze zrodel zagranicznych. Co do
    ZUS to nie mam pojecia, zdaje sie, ze jest roznica w zaleznosci od tego
    czy jest to Twoje jedyne zrodlo utrzymania czy nie, Twoj lokalny ZUS
    powinien dostarczyc Ci dokladnych informacji na ten temat...

    Pozdrawiam,
    Janusz