PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy moga mnie zwolnic?

  • 1. Data: 2004-12-22 07:28:39
    Temat: czy moga mnie zwolnic?
    Od: "potyr1" <p...@p...onet.pl>

    pracueje w firmie ponad 3 lata,
    od tygodnia jestem na zwolnieniu ,
    zwolnienie przedluzy sie prawdopodobnie do 3 miesiecy.
    Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    jesli tak to na jakich warunkach ?
    z gory dziekuje z odp
    potyr

  • 2. Data: 2004-12-22 07:38:03
    Temat: Re: czy moga mnie zwolnic?
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    potyr1 napisał :

> [...]
    > od tygodnia jestem na zwolnieniu ,
    > zwolnienie przedluzy sie prawdopodobnie do 3 miesiecy.
    > Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    nie nie może Cię nikt zwolnić, jak jesteś na urlopie chorobowym! Za to jak
    wrócisz z urlopu chorobowego to możesz od razu dostać wymówienie
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 3. Data: 2004-12-22 07:46:41
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2004 08:28:39 +0100, potyr1 <p...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    > jesli tak to na jakich warunkach ?
    > z gory dziekuje z odp
    w tym czasie chyba nie, zaraz po a i owszem.

    --
    Bonza
    pager 0642299084

  • 4. Data: 2004-12-22 08:15:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 22 Dec 2004 08:28:39 +0100, "potyr1"

    >zwolnienie przedluzy sie prawdopodobnie do 3 miesiecy.
    >Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    >jesli tak to na jakich warunkach ?

    W zasadzie nie może zwolnić pracownika w trakcie usprawiedliwionej
    nieobecności trwającej do 180 dni (ale jak podejmiesz pracę, to już
    nie jesteś nieobecny w _pracy_ - zwolnienie możesz spokojnie zanieść).
    Wyjątkiem jest upadłość pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-12-22 15:29:06
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Jeżeli masz umowę na czas określony to w okresie usprawiedliwonej
    nieobecności (a taką jest niewątpliwie zwolnienie lekarskie) nie można Cie
    zwolnić do 180 dni nawet przy zwolnieniach grupowych. Chyba, że pracodawca
    ogłosi upadłość. Ważne: nie wolno w tym czasie podejmować żadnej pracy i
    najlepiej w firmie się nie pokazywać jeżeli jest zaznaczone "chory może
    chodzić". Ważne: w przypadku otrzymania mimo wszystko wypowiedzenia (nie
    dyscyplinarnego) należy odwołać się w wymaganym terminie (7 dni) do sądu
    pracy. W przeciwnym wypadku pomimo przebywania na zwolnieniu (i niezgodnego
    z prawem wypowiedzenia zostaniemy zwolnieni z pracy. Uwaga: nie mozna
    nieodebrać wypowiedzenia (lub stosowac inne uniki celem nieodebrania), które
    może byc przesłane pocztą, kurierem, fax-em, e-mail, pokazane osobiscie,
    odczytane przez telefon (nie słyszałem o wypowiedzeniu przesłanym SMS). Po
    prostu pracownik zapoznał się z wypowiedzeniem jeżeli miał taka możliwość. I
    jeszcze jedna uwaga o której nie wszyscy wiedzą. jeżeli zakład pracy chce
    cofnąć wypowiedzenie (bo się opamiętał) to może to się odbyć wyłącznie za
    zgodą pracownika. Może byc przecież taki przypadek, że pracodawca wręczył
    pracownikowi wypowiedzenie i ten chce z tej możlwości rozstania skorzystać
    (bo np otrzyma 6 mln odprawy) wowczas skutecznie cofnąc wypowiedzenie można
    tylko wówczas jeżeli pracownik wyrazi zgodę. I to jest piekne.
    Pozdrawiam
    Business Unit Manager Franciszek Jermołowicz

  • 6. Data: 2004-12-22 17:05:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 22 Dec 2004 16:29:06 +0100, "Frank"
    <a...@b...internetdsl.pl> zakodował:

    >Jeżeli masz umowę na czas określony to w okresie usprawiedliwonej

    Jeżeli masz umowę na czas określony, to nie można jej wypowiedzieć
    nawet jak chodzisz do pracy (chyba, że umowa na >6 miesięcy _i_ w
    umowie jest klauzula o możliwości jej wypowiedzenia).

> [...]
    >zgodą pracownika. Może byc przecież taki przypadek, że pracodawca wręczył

    Ale pracodawca może pozwać się do sądu o unieważnienie wypowiedzenia
    (bo jest niezgodne z prawem).

  • 7. Data: 2004-12-23 16:12:02
    Od: " robi" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sorry Frank mam pytanie
    Zolniono mnie kiedy byłem na L4 tzn zaproszono mnie na "kawę" gdzie chciano
    abym przeczytał wypowiedzenie zaprotestowałem i powiedziałem że jestem chory
    (to było 28 września) następnie 29 października a ja dostałem to 3 listopada
    dostałem pocztą wypowiedzenie z dnia 28 września z notatką że odmówiłem
    podpisania wypowiedzenia 28 września. Odwołałem się do sądu. Czy w takim
    razie przegrałem?
    Nie mogę tego teraz odszukać ale czytałem kiedyś na liście że ten czas 7 dni
    na odwołanie liczy się od dnia zakończenia zwolnienia.
    Dodatkowo uważam że zapoznałem się z wypowiedzeniem gdy dostałem je pocztą
    wcześniej nie czytałem go. Odmówiłem argunemtując że jestem na zwolnieniu.
    robi

  • 8. Data: 2004-12-23 18:00:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqc472$sg1$1@nemesis.news.tpi.pl Frank
    <a...@b...internetdsl.pl> pisze:

    > Ważne: nie wolno w tym czasie podejmować żadnej pracy i
    > najlepiej w firmie się nie pokazywać jeżeli jest zaznaczone "chory może
    > chodzić".
    A jak jest napisane, że nie może chodzić, to można sie w firmie pokazać? ;)

> [...]
    > wypowiedzeniu przesłanym SMS). Po prostu pracownik zapoznał się z
    > wypowiedzeniem jeżeli miał taka możliwość.
    Czy możesz podać nie pozostawiającą wątpliwości podstawę prawną?

    Jotte

  • 9. Data: 2004-12-23 19:30:44
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "potyr1" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pracueje w firmie ponad 3 lata,
    > od tygodnia jestem na zwolnieniu ,
    > zwolnienie przedluzy sie prawdopodobnie do 3 miesiecy.
    > Czy firma moze mnie w tym czasie zwolnic ?
    > jesli tak to na jakich warunkach ?

    Jeżeli jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    nieokreślony, to podczas zwolnienia lekarskiego i pobierania z tego
    tytułu wynagrodzenia chorobowego lub zasiłku chorobowego pracodawca
    nie może ani wypowiedzieć, ani zwolnić pracownika. Zasiłek chorobowy
    można pobierać do 180 dni zwolnienia lekarskiego, po przedłużeniu
    nawet przez 270 dni.
    Jeżeli po wyzdrowieniu stawisz się do pracy, to pracodawca nie może
    wypowiedzieć umowy o pracę z powodu poprzedniej choroby, bo ta
    przyczyna po wyzdrowieniu już nie będzie istnieć.
    Zwolnień lekarskich raczej osobiście nie doręczaj do firmy, skorzystaj
    z poczty (list polecony), pomocy znajomego lub rodziny.
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i Wesołych Świąt

    wa

  • 10. Data: 2004-12-23 23:16:00
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Tak jestes skutecznie zwolniony !!!.
    Miałeś możliwość zapoznania się z wypowiedzeniem 28 września. Odmowa
    przeczytania jest zapoznaniem się z wypowiedzeniem. To był pierwszy dzien
    zwolnienia lekarskiego, więc nie powinienes pokazywać się w pracy (własnie
    po to aby nie mieć mozliwosci zapoznania się z wypowiedzeniem).
    Podobny przypadek gdyby pracownik zapoznał się z wypowiedzeniem a nastepnie
    poszedł do lekarza i przyniósł zwolnienie. Ważne jest aby zwolnienie
    wykorzystywac zgodnie z przeznaczeniem/ Czyli omijać szerokim łukiem miejsce
    pracy.
    Jest mała szansa ale odpowiedz: co do jasnej ..... robiłes na kawie w pracy
    będąc na L4 ???
    Pozdrawiam
    Franciszek