PracaGrupypl.praca.dyskusjeczasem jest praca a brak chętnych › Re: czasem jest praca a brak chętnych
    From: "marek " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czasem jest praca a brak chętnych
    Date: Sat, 28 Jun 2003 17:04:56 +0000 (UTC)

    Iza <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał(a):

    > Zastanawiam się, czy zatrudnienie było legalne i czy była stała część
    > pensji - stawka minimalna.
    > Np. dla mnie uzależnienie wysokości pensji od wyników pracy jest atutem - to
    > mobilizuje to efektywniejszej pracy. Oczywiście pod warunkiem, że zapewniona
    > jest jakaś stała część, choćby nawet pensja minimalna.

    Zatrudnienie całkowicie legalne z ZUS-em itd. Po prostu jest kwota, którą
    zarobi pracownik (% od kwoty uzyskanej ze sprzedaży) i ta kwota zostaje
    rozdysponowana na wszelkie związane z pracą koszty oraz płacę pracownika.
    Pensji minimalnej nie ma ponieważ była by to zapłata za NIC. Ja pracując
    także nie mam zagwarantowanej minimalnej płacy, a nawet przeciwnie, ponieważ
    nawet mając zerowe zarobki (np. choroba) muszę zapłacić ZUS i inne opłaty
    oraz wypłatę innym pracownikom.

    >jest mnóstwo różnego rodzaju systemów, które pozwalają
    > na pełną kontrolę nad towarem i zabezpieczenie przed kradzieżami
    > wewnętrznymi. Niestety, to kosztuje i jeśli firma jest mała i ledwo wiąże
    > koniec z końcem, to wiadomo, że nie będzie miała środków na takie
    > inwestycje. Praktyka pokazuje jednak, że nawet najproszy system przynosi
    > redukcję kradzieży od kilkudziesięciu do nawet stu procent.
    > Iza

    Aby wprowadzić skuteczny system kontroli bieżącej trzeba zatrudnić co
    najmniej jeszcze jednego pracownika. Zapłacić mu. Nie sądzę by ktoś zgodził
    się dzielić swe zarobki na dwóch. Istnieje kontrola co kilkadziesiąt dni. Tu
    okazuje się zwykle, że pracownik miał potrzeby i "pożyczył" sobie trochę
    towaru dla siebie i na prezenty itd., a ponadto "pożyczył" kilkaset lub kilka
    tysięcy złotych bo potrzebował , itp.