PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
  • Data: 2004-11-09 15:46:51
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cmqmsi$oju$1@opal.futuro.pl...

    > Trochę źle się zrozumieliśmy. Chodziło mi o to że kodeks pracy bardziej
    > pasuje do czasów socjalizmu gdzie istniały ogromne zakłady z
    > organizacjami
    > związkowymi niż do obecnej gospodarki złożonej z małych i średnich firm.
    > potem dochodzi do takich paranoji jak np. z kobietami w ciąży, są tak
    > chronione prawami pracowniczymi że w końcu obraca się to przeciwko nim
    > bo
    > nikt nie chce zatrudnić młodych kobiet wogóle.

    Ale tylko dlatego że to pracodawcy stworzono takie możliwości i ma wybór,
    kobiety w ciąży były zawsze, a nawet, ja nie oczekuje o pracodawcy a by
    komu dawał coś za darmo On musi być egoistą aby wyżywić swoją rodzinę,
    ochrona przed silniejszym jest funkcją państwa.

    > Podatki nie są jeszcze takie najgorsze (choć zawsze mogłyby być niższe),
    > miałem na myśli przede wszystkim ZUS. Jest on bardzo dotkliwy dla osób
    > które chciałyby rozpocząć własną działalność, zwłaszcza na początku i w
    > branżach typu usługi itp. gdzie zysk jest niepewny i nieregularny.
    > Podatek
    > nie jest problemem bo jest naliczany od zysku (OK, wiem że to duże
    > uproszczenie) natomiast haracz na ZUS trzeba płacić niezależnie od tego
    > czy
    > i ile się zarobiło, choćby trzeba było dokładać do interesu. Tak samo

    Wyobrazi sobie że zostaj zniesione wszystkie opłaty, ile podmiotów
    zostanie otwartych??
    1milion 2miliony i co będziecie robić, deptać sobie po piętach, a jak co
    bardziej aktywni otworzą po 20 różnego rodzaju działalności, to co wtedy?

    > pracodawca nie śpieszy się z zatrudnianiem nowych osób skoro pracownik
    > kosztuje go prawie 2 razy tyle ile wypłaca mu "na rękę".

    Bez przesady ten wstrentny ZUS to około 300zł plus stanowisko pracy
    którego nie tworzy się co miesiąc, chyba że ........

    > Wszystkich nie, poprostu pomóc tym którzy chcieliby znaleźć pracę za
    > granicą
    > a barierą jest nieznajomość języka itp. Wiem że to doraźne rozwiązanie
    > ale
    > nie ma się co oszukiwać, u nas w dającej się przewidzieć przyszłości nie
    > nastąpią widoczne zmiany na lepsze a wyjazd może być dla tych ludzi
    > ratunkiem przed biedą.

    Gdyby jakieś państwo chciało przyjąć 3 miliony pracowników to nawet nie
    trzeba by było znać języka:-)))))))))))

    Józek