PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
  • Data: 2004-11-09 19:20:16
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cmorlp$lv2$1@news.onet.pl>, Józek wrote:
    > Mam jeden jedyny pomysł, jest to gwarancja pracy.
    (..)

    Hihihi, hahaha :) Prawie tak samo śmieszne jak pomysł "dzielenia się
    pracą", który ktoś tu niedawno bardzo forsował :)

    To skoro już takie utopijne wizje snujemy, to ja mam pytanie: co
    sądzilibyście o ordynacji wyborczej, w której "moc" głosującego byłaby
    zależna od tego, ile sam do społeczności wnosi? I tak:

    - Standardowy Kowalski, pracujący, zarabiający przeciętnie (ale tak
    naprawdę, a nie tzw. "średnią" krajową ;-) - czyli powiedzmy jakieś
    1000-1500PLN jak na obecne warunki): powiedzmy, bazowo: 5 głosów

    No i teraz:

    - Pobierający któryś z zasiłków "dodatkowych", ze względu na niskie dochody
    lub coś w tym rodzaju: -2 głosy
    - Bezrobotny _pobierający zasiłek_: -4 głosy
    - Pracownik najemny, ale zarabiający powyżej pierwszego progu (czyli
    płacący większe podatki): +2 głosy
    - J.w, ale zarabiający powyżej drugiego progu: +5 głosów
    - Pracodawca, stwarzający do 5 miejsc pracy: +10 głosów
    - Pracodawca, stwarzający 5-50 miejsc pracy: +30 głosów
    - Pracodawca, ponad 50 miejsc pracy: +100 głosów

    I tak dalej... Co Wy na to? :)

    Hmm... "współczynnik Leppera" :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH