PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
  • Data: 2004-11-09 15:39:56
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-11-09, Józek <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Zakładając że zarabiasz 2000 zł i płacisz 20% podatku to jest około 400zł
    > piwo kosztuje 3 zł to miesięcznie daje 90 zł a Tobie przy 15% zostaje
    > około 100 zł
    Czyli akurat mam na to piwo.

    > Piszemy o bezrobociu, a Ty nie chcesz płacić większego podatku i nie dasz
    > mi tych 5% więc ja jako osoba nie pracująca nadal nie mam tego grosza, to
    > jedno.
    Ale z tego, że ja (czy inni pracujący) za te zaoszczędzone 5% wynika,
    że Ty masz szansę znaleźć pracę. Choćby jako ten pomocnik barmana.
    Albo operator wózka widłowego w browarze.

    > A po drugie tych 5% się nie zakopuje czy pali, ktoś je konsumuje lepiej
    > lub gorzej.
    To prawda. Konsumuje je państwo. Czy muszę podawać przykłady tego, jak
    Państwo marnuje pieniądze podatników?

    > Ps Ja nie mam nic przeciwko niskim podatkom ale twierdze że one nie
    > rozwiążą problemu bezrobocia,
    Ja śmiem twierdzić inaczej. Co też pokazałem na przykładzie z piwem.
    Owszem, zmniejszenie podatków nie sprawi, że jak za dotknięciem
    czarodziejskiej różdżki bezrobocie od razu spadnie do, powiedzmy 3%,
    ale da pewien bodziec.
    Co więcej - temat wielokrotnie wałkowany w różnych miejscach - wysokie
    obciążenia (zus, podatek) powodują, że pracodawcy nie opłaca się zatrudnić
    pracownika na normalnych zasadach. Albo kombinuje (dzieło, zlecenia dla
    studenta, część wynagrodzenia na umowę reszta w łapę, albo w ogóle
    zatrudniają na czarno), co w efekcie powoduje zmniejszenie wpływów
    do budżetu.
    Nie jestem analitykiem biznesowym, dlatego nie jestem w stanie oszacować
    o ile trzebaby zmniejszyć te obciążenia, aby spowodować legalne zatrudnienie,
    powiedzmy, 10% zatrudnionych na czarno, ale różni finansiści zabierający
    głos w mediach twierdzą, że efektywnie obniżenie podatków spowoduje wzrost
    wpływów do budżetu.

    > podobnie jak nie rozwiązał KP.
    Czy ktoś tu twierdził, że KP miał być lekarstwem na bezrobocie?
    KP służy li-tylko unormowaniu stosunków pracodawca-pracownik. I tyle.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Mężczyźni lepiej sprawdzają się w pracy zarobkowej, kobiety w pracach domowych
    (np. małe stopy służą temu, by stać bliżej zlewozmywaka).