PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Tue, 9 Nov 2004 14:58:23 +0100

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncp1gkr.94j.arturcz@blabluga.hell.pl...

    > Mam tego świadomość. Co nie wpływa na moją opinię. Ale żeby nie było,
    > że wiecznie marudzę, to rzucę kilka pomysłów. Niektóre nieco utopijne,
    > ale niech tam... Może coś się z tego urodzi.

    Dziekuje Ci za wysilek :) cos z tego powyciagam do przekazania.

    > Mamy cel: zmniejszenie bezrobocia. Środek: trzeba tych ludzi gdzieś
    > zatrudnić. Zatrudnić można w Polsce lub za granicą.
    >
    > Zacznijmy od tego drugiego.

    widzisz, odplyw kadr za granice nie jest mile widziany przez panstwo i
    dlatego trudno jest oczekiwac wsparcia w programach majacych spowodowac
    utrate kapitalu ludzkiego, w ktory panstwo zainwestowalo (bezplatne
    wyksztalcenie). Taka propozycja raczej nie przejdzie jako niepatriotyczna i
    niepoprawna, a kursy jezykowe trzeba organizowac pod szyldem zwiekszenia
    mozliwosci zatrudnienia na miejscu.

    > Myślę, że warto rozważyć przypadek, gdy osoba z rejonu o dużym bezrobociu
    > znalazła pracę w odległym miejscu. Można by pomóc jej (i rodzinie)
    > w przeprowadzce. Na zasadzie zapomogi, albo kredytu na preferencyjnych
    > warunkach.

    B. dobry pomysl. Polskie spoleczenstwo jest malo mobilne.

    > Można spróbować polepszyć jakość kanału komunikacyjnego pomiędzy
    pracodawcą
    > a szukającym pracy. Serwis ze skatalogowanymi ofertami pracy, dostępny
    > za darmo terminal w każdym urzędzie pracy (tia... to mi trochę przypomina
    > "celem naszego perspektywicznego planu jest mieszkanie dla każdej polskiej
    > rodziny" - czyje to hasło, pamięta ktoś?). Po to, aby umożliwość migrację
    > z regionów o wysokim bezrobociu tam, gdzie pracę znaleźć łatwiej.

    Maja byc na pocztach w malych miasteczkach zainstalowane terminale z
    dostepem do bazy ofert WorkService. Pomysl Work Service'u, ministerstwo
    dofinansowuje. Mam nadzieje, ze to pojdzie szybko i sprawnie. Praca czasowa
    nie kazdego urzadza, ale to ma pozwolic jechac do miasta juz nie w ciemno,
    tylko od razu z zarobkiem, dzieki czemu mozna sie "zaczepic", co jest
    najtrudniejsze w wiekszosci przypadkow.

    Problem moze lezec w strachu przed komputerem u czesci spoleczenstwa. (nie
    zartuje, zjawisko wystepuje).

    > Jeżeli przyjęcie do pracy wymaga specjalistycznego szkolenia, to gdy
    > pracownik pochodzi z rejonu o wysokim bezrobociu refundacja kosztów
    > szkolenia, gdy pracownik przepracuje więcej niż ileśtam.

    uhm.

    > Można opłacić moderatora pl.praca.oferowana, który w ramach obowiązków
    > służbowych miałby dostosowanie ogłoszenia do warunków technicznych
    > i merytorycznych :)

    Kasa dla moderatora-osoby fizycznej nie przejdzie, pieniadze dla instytucji,
    ktora cos doklada do swoich zadan, przejdzie. Wiec by trzeba, zeby moderator
    zostal pracownikiem odpowiedniej instytucji lub jednostki. Watpie, zeby sie
    zgodzil, bo to bedzie znaczylo, ze bedzie sie musial rozliczac z wykonywania
    obowiazkow, a to moze byc trudne do przelkniecia dla obecnej moderacji.
    Jesli nie bedzie moderowac dobrze i sprawnie, to co - wylatuje z roboty? Ale
    przeciez pl.praca.oferowana nie jest wlasnoscia tego urzedu czy instytucji,
    dla ktorej by pracowal, wiec pozbywajac sie go instytucja sie pozbywa takze
    pozytywnego wplywu na ppo. Chyba, zeby instytucja zyskala takze prawo do
    zatrudnienia moderatora wedle wlasnego uznania, na przejrzystych zasadach
    oczywiscie. Ale tego chyba obecna "grupa trzymajaca wladze" nie odstapi.

    wiem, ze pytanie bylo zartobliwe,ale gdybanie jest ciekawe.

    I.