PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Tue, 9 Nov 2004 12:57:34 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@cax200.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cmq717$h3m$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > kant
    > dupy potłuc. O tym czy kandydat zostanie przyjęty decyduje:
    > - czy ma potrzebne pracodawcy umiejętności.
    > - i najważniejsze: czy jego praca przyniesie zyski przewyższające koszty
    > jego zatrudnienia.
    > Nawet najlepiej prezentujący się, asertywny, nienagannie ubrany i z
    > idealnie
    > napisanym CV człowiek nie zostanie przyjęty gdy na jego pracę nie ma
    > zapotrzebowania albo koszt jego zatrudnienia (ZUS itp.) będzie
    > niewspółmiernie duży do zysków jakie może przynieść firmie.

    Do tego miejsca się zgadzam.

    <"Przedpiszcy"mają rację że największy wpływ na bezrobocie ma polityka
    państwa, jeśli
    > rząd zarzyna gospodarkę wysokimi daninami a kodeks pracy jest reliktem
    > socjalizmu to nie ma co liczyć na wzrost zatrudnienia.

    Po tym "relikcie" już nic nie zostało, i zrzucanie po 15 latach winy na
    socjalizm jest co najmniej jakąś paranoją.
    Podobnie wygląda wysokość tych danin, to równie ma marginalne znaczenie na
    bezrobocie. Policz jaka jest różnica międzi podatkiem 15 a 20%.
    Co można z taką różnicą zrobić, iści na piwo?

    > No ale żeby nie było że tylko krytykuję to kilka propozycji co można by
    > zrobić pożytecznego:
    > - zorganizować kursy językowe dla osób chcących emigrować za pracą
    > - dofinansować składki na ZUS dla młodych ludzi uruchamiających pierwszą
    > własną działalność (chociaż lepiej gdyby poprostu rząd wszystkim obniżył
    > składki).
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    Co chcesz zrobić , wyekspediować wszystkich bezrobotnych i biednych.
    A znasz taki kraj który ich przyjmie bo brakuje mu swoich.
    Czy wiesz co to znaczy x % bezrobocia, a może liczysz na to że ONI tam
    zarobią i tu przywiozą dając tobie zarobić.
    Podaj dziedziny życia w których brakuje pracowników, mogą być młodzi.
    Co CI młodzi mieli by robić?
    Choć bym niewiem jak pragnął skosztować twojego produktu, chociażby ten
    produkt nie był obciążony żadnym podatkiem a będzie kosztował więcej od
    przysłowiowego grosza to jak go nie skosztuje bo nie mam tegoż grosza.
    I to właśnie jest przyczyną bezrobocia. Ty nie produkujesz bo nie masz
    komu, a jak nie produkujesz to nie będziesz zatrudniał pracownika choćby
    państwo pokryło wszystkie koszty z nim związane, oprócz oczywiście pensji.

    Józek