PracaGrupypl.praca.dyskusje › ciąża a zwolnienie z pracy.

  • 1. Data: 2003-11-05 20:06:30
    Temat: ciąża a zwolnienie z pracy.
    Od: "Jensen" <j...@g...pl>

    Moja żona ma umowę na czas określony (pracuje prawie rok), której
    rozwiązanie następuje po 3 miesiącu ciąży, w miesiącu styczniu. Pracodawca
    chce z nią przedłużyć umowę na kolejny rok. Czy jeśli powie pracodawcy (chce
    być uczciwa i przygotować pracodawcę na jej nieobecność) w drugim miesiącu
    ciąży, ze zostanie mamą może ją zwolnić za wypowiedzeniem (2 tygodnie)przed
    rozwiązaniem umowy? Czy już chroni ja prawo i umowa zostanie automatycznie
    przedłużona do momentu porodu. Dziękuję serdecznie za odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-11-05 20:14:21
    Temat: Re: ciąża a zwolnienie z pracy.
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Tak, umowa na czas okreslony ulega przeduzeniu w przypadku ciazy
    automatycznie do czasu porodu i pracodawca nie moze jej wypowiedziec

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-11-05 23:10:50
    Od: "k32" <k...@o...pl>

    Z tego co się orientuje kobieta jest chroniona po trzecim miesiacu ciazy,
    chyba ze wczesniej przedstawi zaswiadczenie od lekarza stwierdzajace ze jest
    w ciazy.
    Ja najpierw wziełabym zaswiadczenie i z takim dokumentem w reku
    uprzedzilabym szefa.

  • 4. Data: 2003-11-06 13:04:35
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "k32" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co się orientuje kobieta jest chroniona po trzecim miesiacu ciazy,
    > chyba ze wczesniej przedstawi zaswiadczenie od lekarza stwierdzajace ze
    jest
    > w ciazy.

    Bzdura! Tak było kiedyś! Teraz kobieta jest chroniona przez cały okres ciąży
    (nie ma już 12-tygodniowego progu).
    yamma