PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opoznienie w wyplaceniu pensji...jak sie zwolnic

  • 1. Data: 2003-11-05 18:04:17
    Temat: Opoznienie w wyplaceniu pensji...jak sie zwolnic
    Od: "Luke" <k...@o...pl>

    Witajcie,

    Wedlug kodeksu pracy jesli pracodawca spozni sie z wyplaceniem wynagrodzenia
    jakie zostalo podane w umowie o prace pracownik ma prawo zwolnic sie bez
    okresu wypowiedzenia.
    Mam do was kilka pytan:
    1. Ile dni minimalnie moze spoznic sie pracodawca aby zasada ta
    obowiazywala.
    2. Gdy juz sie spozni jak technicznie wykonac proces zwalniania sie?
    3. Czy potrzebne jest do tego jakies podanie? Jesli tak to macie moze do
    tego jakies linki, jak powinno wygladac?
    4. Gdy juz zwolnie sie, a nadal nie dostane wynagrodzenia czy mozna z taka
    sprawa pojsc do sadu?

    Pozdrawiam,

    Luke

  • 2. Data: 2003-11-05 18:38:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Nov 2003 19:04:17 +0100, "Luke" <k...@o...pl>
    zakodował:

    >1. Ile dni minimalnie moze spoznic sie pracodawca aby zasada ta
    >obowiazywala.

    1s. Czyli wystarczy, byś dostał pieniądze do swojej dyspozycji sekundę
    po zakończeniu dnia, w którym powinieneś dostać wypłatę.

    >2. Gdy juz sie spozni jak technicznie wykonac proces zwalniania sie?
    >3. Czy potrzebne jest do tego jakies podanie? Jesli tak to macie moze do
    >tego jakies linki, jak powinno wygladac?

    "Rozwiązuję bez wypowiedzenia umowę o pracę zawartą, pomiędzy.
    Przyczyną jest naruszenie przez pracodawcę swojego podstawowego
    obowiązku i nieterminowa wypłata wynagrodzenia za miesiąc październik"
    Na swojej kopii bierzesz autograf z adnotacją "wpłynęło dnia....",
    odwracasz się na pięcie i idziesz do domu.

    >4. Gdy juz zwolnie sie, a nadal nie dostane wynagrodzenia czy mozna z taka
    >sprawa pojsc do sadu?

    Oczywiście.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-05 19:36:15
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    tylko pamietaj, ze to musi byc pierwszy raz kiedy pracodawca sie spoznil z
    wyplata. Jezeli np. w sierpniu dostales wyplate o 1 dzien za pozno, we
    wrzesniu tez o 1 dzien, to nie mozesz juz powolac sie na ten przepis.

    jakis czas temu bylo o tym glosno w tv. wiele osob sie pozwalnialo i pozniej
    zostali na lodzie, bo pracodawca od jakiegos czasu opoznial wynagrodzenia.
    nie dostali ani wyplaty za okres przyslugujacego wypowiedzenia, ani odprawy
    itd

  • 4. Data: 2003-11-05 19:56:20
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "M.T." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zostali na lodzie, bo pracodawca od jakiegos czasu opoznial wynagrodzenia.
    > nie dostali ani wyplaty za okres przyslugujacego wypowiedzenia, ani

    Nie bardzo to rozumiem. Według KP pracownik może zwolnic się z winy
    pracodawcy w ciągu miesiąca od zaistnienia faktu uzasadniającego naruszenie
    prawa przez pracodawcę. Czy zatem jako przewinienie można uznać nieterminową
    wypłatę wynagrodzenia za październik, czy termin miesiąca liczy się od
    momentu pierwszego uchybienia terminowi zapłaty wynagrodzenia. Wydaje mi się
    to nie do końca oczywiste.

  • 5. Data: 2003-11-05 20:09:58
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Hm, to ciekawe. Nigdy o tym nie slyszalem. Czy masz jakies blizsze info, bo
    to niewiarygodne (jakas podstawa prawna, orzeczenie sadu?). Chetnie bym
    przeczytal cos wiecej bo inaczej zgodzilbym sie z pierwszym postem -
    1sekunda :)

    Chodzi o umowe - w niej jest okreslony dzien wyplaty i jego niedotrzymanie
    to zlamanie i jej i KP. Opoznienie w jednym miesiacu ni jak sie ma do
    zawartych w umowie warunkow...

  • 6. Data: 2003-11-05 20:10:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Nov 2003 20:36:15 +0100, "M.T." <s...@o...pl>
    zakodował:

    >tylko pamietaj, ze to musi byc pierwszy raz kiedy pracodawca sie spoznil z
    >wyplata.

    Bzdura. Ważne, żebyś w ciągu ostatniego miesiąca dowiedział się o
    naruszeniu podstawowych obowiązków.
    Czyli nawet jeżeli przez ostatnie 10 lat pracodawca się spóźniał w
    każdym miesiącu o 2 tygodnie, ale akurat za wrzesień i październik
    zapłacił w terminie, to teraz nie możesz rozwiązać tak umowy (no,
    chyba, że udowodnisz, że dopiero niedawno dowiedziałeś się, że przelew
    za wrzesień był spóźniony).

    W KP nie ma ograniczenia, że musi to być pierwsze naruszenie obowiązku
    danego rodzaju. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to jak 10 lat temu
    byłeś w pracy nawalony i pracodawca Cię nie zwolnił, to teraz możesz
    pić w pracy non stop. Powtarzam - bzdura. Za to pijaństwo 10 lat temu
    nie możesz już zostać zwolniony - ale jak dzisiaj będziesz pod wpływem
    to natychmiast możesz wylecieć.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-11-05 20:16:04
    Temat: Rpoprzedni post byl do M.T
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

  • 8. Data: 2003-11-05 22:22:17
    Od: "Luke" <k...@o...pl>

    Dzieki za odpowiedz. To ja pomeczyl bym was dalej:

> [...]
    > obowiązku i nieterminowa wypłata wynagrodzenia za miesiąc październik"
    > Na swojej kopii bierzesz autograf z adnotacją "wpłynęło dnia....",

    Autograf swojego szefa oczywscie? :)

    > odwracasz się na pięcie i idziesz do domu.

    Tylko zanim 'odwroce sie na piecie' powinienem wymagac wystawienia
    swiadectwa pracy?
    Juz to widze gdy szef zdenerwowany powie ze nie dostane takiego dokumentu, a
    wiem ze powinienem...

    Pozdrawiam,

    Luke

  • 9. Data: 2003-11-05 22:54:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Nov 2003 23:22:17 +0100, "Luke" <k...@o...pl>
    zakodował:

    >Autograf swojego szefa oczywscie? :)

    Wystarczy sekretarki - ważne, że wpłynęło do firmy.

    >Tylko zanim 'odwroce sie na piecie' powinienem wymagac wystawienia
    >swiadectwa pracy?
    >Juz to widze gdy szef zdenerwowany powie ze nie dostane takiego dokumentu, a
    >wiem ze powinienem...

    Dlatego lepiej się ewakuować i poczekac na przesłane zgodnie z
    przepisami "niezwłocznie" świadectwo pracy w domciu. Ale jak ktoś
    woli, to może pozostać na placu boju i walczyć, by świadectwo dostać
    do ręki od ręki ;)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-11-06 05:37:09
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Tylko zanim 'odwroce sie na piecie' powinienem wymagac wystawienia
    > swiadectwa pracy?
    > Juz to widze gdy szef zdenerwowany powie ze nie dostane takiego dokumentu,
    > wiem ze powinienem...

    Czekasz 7 dni roboczych, a potem telefon do PIP