PracaGrupypl.praca.dyskusje › chce sie zwolnic a nie moge

  • 11. Data: 2006-04-10 14:59:33
    Temat: Re: chce sie zwolnic a nie moge
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    a...@w...pl wrote:

    > Zgadzam sie, ale nie zawsze zmiana pracy podyktowana jest tym, ze szef
    > zle kogos traktuje. Czasem pracownik chce po prostu zmienic prace na
    > lepsza, bardziej rozwojawa, czy zwyczajnie lepiej platna.

    Ale wtedy rzadko sprawa stawiana jest "na ostrzu noza". Z pewnych
    doswiadczen znajomych wiem, ze sprawa tak jest stawiana zazwyczaj z winy
    pracodawcy, ktory nie dba o pracownika, stara sie go maksymalnie
    wykorzystac i jednoczesnie ma opory z tym, by pracownik odszedl... W
    wielu przypadkach bylo tak, ze pracownik na zlosc szedl na te 3 miesiace
    na zwolnienie lekarskie.... i pracodawca nic nie ugral i pracownik tez
    nie....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2006-04-10 15:09:13
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1dqss$e72$1@news.onet.pl>
    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Z trzeciej strony, gdyby traktował pracownika normalnie, pracownik nie
    > szukałby sobie nowej pracy.

    To, że się szuka nowej pracy spowodowane jest wieloma czynnikami, a nie
    tylko stopniem normalności pracodawcy :)
    Wystarczy, że gdzie indziej będzie miał lepsze warunki socjalne, finansowe,
    większe możliwości rozwoju.
    Ale z drugiej strony może trafić na dużo mniej normalnego pracodawcę ;-)

    > Jak się chce mieć dobrych pracowników, to trzeba o nich dbać.

    Owszem. Tylko nie zawsze chcieć znaczy móc.

    --
    Nixe

  • 13. Data: 2006-04-10 15:13:42
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1drsk$h71$1@news.onet.pl>
    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale wtedy rzadko sprawa stawiana jest "na ostrzu noza".

    Korzystanie z przysługujących 3 miesięcy wypowiedzenia nie uważam za
    stawianie sprawy na ostrzu noża.
    Może pracodawca nie ma możliwości natychmiastowego obsadzenia stanowiska, a
    jest to być może konieczne w danej branży, przy danym trybie pracy, przy
    danych obowiązkach pracownika itp. Co innego, gdyby się uparł dla zasady.
    Trudno jednak powiedzieć, jak to wygląda w tej sytuacji, bo znamy ją tylko z
    jednej strony, a i to bez szczegółów.
    Ciekawe, że gdyby sytuacja była odwrotna i to pracodawca usiłował w trybie
    natychmiastowym zwolnić pracownika nie pozwalając mu na skorzystanie z 3
    miesięcy wypowiedzenia, to raban byłby na pół usenetu ;-)

    > wielu przypadkach bylo tak, ze pracownik na zlosc szedl na te 3
    > miesiace na zwolnienie lekarskie.... i pracodawca nic nie ugral i
    > pracownik tez nie....

    Czyli na złość mamie odmroził sobie uszy ;-) I po co?

    --
    Nixe

  • 14. Data: 2006-04-10 15:25:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:
> [...]
    > skorzystanie z 3 miesięcy wypowiedzenia, to raban byłby na pół usenetu ;-)

    > Czyli na złość mamie odmroził sobie uszy ;-) I po co?

    Dla mnie z przyczyn niewiadomych, ponieważ ja w ten sposób nie byłem
    zmuszony zmieniać pracy, nawet powiem więcej dogadał się ze mną
    pracodawca, że wypowiedzenie wręczy mi parę dni później, dzięki czemu
    będzie mnie mógł miesiąc dłużej zatrzymać. Natomiast tamte sytuacje były
    ewidentnie zawinione na szczeblu kierowniczym. Po prostu ludzie byli
    wykorzystywani troche za bardzo nie majac praktycznie nic w zamian...
    100-200 nadgodzin w miesiecznie w tym dziale bylo norma...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2006-04-10 20:07:56
    Od: d...@g...com

    Jest wiele mozliwosci, ale najlepsza to dogadanie sie. Twarde
    postawienei sprawy, np polozenie i tak wypowiedzenia na 3 miesiace.
    Poza tym moze jednak pogadac z przyszlym pracodwaca i mu powiedziec jak
    sprawy wygladaja, ze bardzo chetnie bys do niego przyszedl, ale masz
    zobowiazania w poprzedniej firmie. Jak mowemu zalezy to moze poczeka,
    przynajmniej bedzie mial ako taka pewnosc ze jego nie wystawisz.

    a tak poza tym mozesz kombinowac, mozliwosci jest wiele, ale w zasadzie
    zadna na 100% nie jest dobra.
    1. lewe zwolnienie (tylko takie ze nie musisz siedziec w domu,
    najlepiej cos na nerwy... spacery zadnuych stresow itp.)- ale jak sie
    stary pracodawca skuma, to doniesie do ZUS ze na zwolnieniu pracujesz.
    No chyba ze nowa prace zaczniesz na czarno ale i w taki sposob ze
    ciezko bedzie udowodnic ze wogole w tym okresie pracowales.
    2. jakies zaniedbania ze strony pracodawcy - zawsze sie cos znajdzie
    poczytak kodeks pracy, BHP (tu to musi byc konkretne zagrozenie
    zdrowia) i pokombinuj.
    3. moze zalegly urlop. O ile nie ma jeszcze gdzies na pismie planu ze
    go bedziesz wykozystywal w maju (a moze juz dales to w wypowiedzeniu na
    pismie) to mozna pokombinowac, ze jest niewykozystany do konca
    pierwszego kwartalu, ekwiwalentu nie ma... tylko ze tu interpretacje
    bywaja rozne i nie koniecznie to musi dzialac. Poczytaj tu:
    http://www.prawo-pracy.pl/udzielanie_urlopu_zalegleg
    o_urlop_zalegly-a-48.html
    4. Mozna przejsc sie do pracodawcy i powiedziec, ze jak mu tak zalezy
    to zostaniesz, ale on wiele nie porobi przez ten czas, bo bedize mial
    caly czas kontrole. I wtedy donos za donosem, urzedow kontrolujacych
    jest wiele, poczynajac od US, przez PIP, Inspektorat Danych Osobowych,
    konczac na jakis pomniejszych (wszystko zalezy od branzy).

    Jedyny problem z punktami 2,3,4 to to ze trzeba sobie "tyly"
    zabezpieczyc na wypadek gdyby pracodawca sie chccial do Ciebe dobrac.
    Spojrzyj w kodeks pracy do jakiego czasu ma prawo Cie scigac za Twoje
    niedociagniecia i bledy, ale wez pod uwage ze terminy dzialaja w
    zasadzie od momentu kiedy on sie o tym dowiedzial, co tez w razie czego
    trzeba bedize udowodnic. No i cala zabawa z sadami pracy i kontrolami
    moze mocno zniechecic przyszlego pracodawce jak uslyszy tym badz w
    trakcie dzwonienia po referencje, badz za pomoca zyczliwego donosu ze
    strony obecnego pracodawcy.

    Z tym ze pojdziesz na urlop na koniec okresu zatrudnienia to tez do
    konca nie licz, bo to nie od CIebie zalezy. To jest sprawa pracodawcy
    jak on urlopem zadysponuje, bo nawet jak Cie wysle, to Cie moze z niego
    odwolac, a pozniej wyplacic ekwiwalent.

    Najlepiej sie dogadac, pojsc do przyszlego pracodawcy i sie dopytac ile
    moze czekac, a pozniej postawic twardo sprawe u obecnego i negocjowac.

    Pozdrawiam
    Domin.

  • 16. Data: 2006-04-11 06:59:58
    Od: "cisu" <p...@p...pl>

> [...]
    > i zależałoby Ci na tych 3 miesiącach wypowiedzenia), a on zaczął
    > kombinować i próbować szukać na Ciebie haka, żeby usunąć Cię jak
    > najszybciej?
    > Porozmawiaj z nim jak człowiek z człowiekiem, powiedz, jaka jest sytuacja,
    > że Ci zależy. W końcu tak czy siak Cię nie zatrzyma do końca życia. A
    > jeśli to nie pomoże, to pogadaj z pracodawcą w nowej firmie. Jeśli jesteś
    > dla niego cennym kąskiem, to na pewno poczeka. Jeśli i to się nie uda, to
    > trudno. Możesz zacząć kombinować, kręcić, wymyślać zwolnienia lekarskie,

    ludzie wy chyba albo jesteście pracodawcami polskimi albo z kosmosu!
    czego nie rozumiecie do cholery?
    ciagle slysze droga wolna jak ci sie nie podoba to prosze nie bede stal
    nadrodze! przychodze po podwyzke srednie co 2 mce, ciagle slysze ze nie
    teraz ze to ze tamto, ze jak chce tyle to droga wolna,
    wiec ide znajduje nowego pracodawce, ze swoim obecnym rozmawiam jak z
    czlowiekiem ze chcialem sie zwolnic na mocy porozumienia bo znalazlem inna
    prace, ze chcialbym odejsc w terminie dogodnym dla obu stron zeby wszystkie
    sprawy pozamykac, zeby przekazac obowiazki nowemu czlowiekowi i co slysze,
    ze niewiadomo, ze moze tak moze nie, prosba o zwolnienie lezy juz pare dni
    na biurku u szefa i nic facet zwyczajnie chce mi zrobic na zlosc, wiec co
    mam robic?
    pozatym jak czlowiekowi zalezy na pracowniku to sa inne sposoby okazywania
    tego , prawda?
    cisu

  • 17. Data: 2006-04-11 07:08:27
    Od: "cisu" <p...@p...pl>

    --

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    cisu wrote:
    > Druga robota przecież nie bedzie na mnie czekać 3 mce!

    Dlaczego nie? Chyba, ze to niezbyt kwalifikowane zajecie, i szukaja od
    razu :(.

    nie no pewnie poczekają, poczekają
    bo jak pracodawca szuka pracownika to bedzie czekał na niego nawet kwartał
    :)
    chyba w irlandii...

  • 18. Data: 2006-04-11 07:17:31
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1fk63$ehu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cisu <p...@p...pl> pisze:

    > ludzie wy chyba albo jesteście pracodawcami polskimi albo z kosmosu!
    > czego nie rozumiecie do cholery?

    Twojego kombinowania.

    > ciagle slysze droga wolna jak ci sie nie podoba to prosze nie bede
    > stal nadrodze! przychodze po podwyzke srednie co 2 mce, ciagle slysze
    > ze nie teraz ze to ze tamto, ze jak chce tyle to droga wolna,

    Wybacz, ale nie pisałeś o tym wszystkim w poprzednim poście.

    --
    Nixe

  • 19. Data: 2006-04-11 07:19:40
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1fko9$gkv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cisu <p...@p...pl> pisze:

    > bo jak pracodawca szuka pracownika to bedzie czekał na niego nawet
    > kwartał :)

    Na dobrego pracownika? Owszem, poczeka nawet dłużej.

    --
    Nixe

  • 20. Data: 2006-04-11 07:23:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:e1fko9$gkv$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Na dobrego pracownika? Owszem, poczeka nawet dłużej.

    Zalezy od zawodu/miejsca zamieszkania moze nie poczekac, bo moze
    potrzebowac pracownika od "za miesiac". A jak sie trafnie domyslilem nie
    o brak perspektyw w firmie chodzilo, ale o brak wspolpracy
    manager/pracownik.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl