PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca wykonywana w Polsce dla firmy w UE

  • 1. Data: 2006-04-09 21:41:00
    Temat: Praca wykonywana w Polsce dla firmy w UE
    Od: aleph <a...@...sygnaturze.pl>

    Witam.

    Mam ofertę pracy którą mogę wykonywać w Polsce, a w zasadzie
    muzsęwykonywać w Polsce, dla firmy mieszczącej się w Unii Europejskiej.
    I tutaj powstaje pytanie - jakie są sposoby na legalne zatrudnienie, czy
    ogólnie na sposób legalnego płacenia mi przez tą firmę. Czy muszę
    podpisać z daną firmą jakąś umowę, kontrakt czy cokolwiek. Prosze o
    informację w jaki sposób można to rozwiazać lub też gdzie ewentualnie
    mógłbym zasięgnąć informacji jak to rozwiązać.

    Pozdrawiam.

    --
    Trackmaster burnt the bionic zip-splitter \\ eml g...@p...fm
    Breaknecking speed we drown ten pints of bitter \\ gg# 3403443

  • 2. Data: 2006-04-10 14:24:47
    Temat: Re: Praca wykonywana w Polsce dla firmy w UE
    Od: a...@w...pl

    Polska tez jest w UE, tak na marginesie ;)

  • 3. Data: 2006-04-11 13:32:06
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Mam ofertę pracy którą mogę wykonywać w Polsce, a w zasadzie
    > muzsęwykonywać w Polsce, dla firmy mieszczącej się w Unii Europejskiej.

    Unia europejska jest dosć duza, i szczególnie w kontekście podejmowania pracy
    niejednorodna. Sa kraje, ktore cie nie moga jeszcze zatrudnic.
    Najwygodniej jest założyc dzialalnosc gospodarcza, podpisać umowe między Twoja
    "firmą" i tamta, wystawiać rachunki i przyjmowac zaplate za nie.
    Jesli jednak wynagrodzenie za ta pracę będzie w takiej wysokości, że do końca roku
    otrzymasz od nich ponad 10000 euro, to opłacalne jest zarejestrowanie swojej
    dzialalności w innym kraju unijnym - aby uniknać płacenia VAT w Polsce ( z bliskich
    Słowacja -z bardziej oddalonych Wielka Brytania).
    W każdym innym przypadku jesli ktoś Cie u siebie za granicą zatrudni, a będziesz
    wykonywał prace w Polsce będzie to dla Ciebie finansowo nieopłacalne.
    A co Twoj pracodawca proponuje?

    Wojtek

  • 4. Data: 2006-04-11 16:10:33
    Od: aleph <a...@...sygnaturze.pl>

    fotech wrote:

> [...]
    wykonywał prace w Polsce będzie to dla Ciebie finansowo nieopłacalne.

    Pracodawca proponuje założenie działalności gospodarczej, ale w zasadzie
    decyzja o warunkach współpracy nalezy do mnie. Nie chciałbym zbytnio
    komplikować sprawy, bo prawdę mówiąc nie znam się na prowadzeniu
    działalności ani podobnych problemach.

  • 5. Data: 2006-04-11 16:43:40
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > swojej dzialalności w innym kraju unijnym - aby uniknać płacenia VAT w Polsce
    >( z bliskich Słowacja -z bardziej oddalonych Wielka Brytania).

    a czy przypadkiem eksport uslug (nawet do UE) nie jest zwolniony z VAT? Tj
    bedziesz musial skladac VAT7, ale placic nie bedziesz?

    --

    pozdrawiam,

    glos