PracaGrupypl.praca.dyskusje › chałpnictwo czy oszustwo?

  • 1. Data: 2004-11-30 12:46:26
    Temat: chałpnictwo czy oszustwo?
    Od: "tom" <t...@w...pl>

    Witam poszukuje pracy chałpniczej co prawda zapisałem sie do jednej firmy a
    dokładnie odpowiedzialem na ogloszenie, oto tresc ogloszenia
    DZIEŃ DOBRY.

    Nazywam się Barbara Olszewska. Jestem dealerem firmy "ROX" Mój NUMER TO
    100d.Zajmuje się wysyłkowa ofertą pracy chałupniczej. Nasza firma istniej co
    prawda od niedawna ale uzyskała już duża popularność oraz poparcie przez
    naszych pracowników, ponieważ nasza firma w odróżnieniu od innych jest
    uczciwa i oferuje legalne a przede wszystkim realne zarobki.

    1) Oferta to składanie długopisów.

    Składanie długopisów jest to najbardziej atrakcyjna oferta spośród prac
    chałupniczych to najbardziej wygodna i dochodowa forma pracy ! Długopisy są
    bardzo dobrym towarem handlowym, ponieważ nie tylko są potrzebne, ale
    również zużywają się, więc stale trzeba je kupować.

    Wiemy że można zarobić 50-100 zł dziennie, 0,15gr za 1 sztukę w zależności
    od rodzaju długopisu.

    Nasza firma ma podpisaną umowę z firmą "PARKER" , która zajmuje się
    bezpośrednią produkcją długopisów i potrzebuje pracowników do ich składania
    a więc jesteśmy bezpośrednimi zleceniodawcami pracy gdzie nie występują
    różnego rodzaju kaucje oraz zastawy. W odróżnieniu od innych Firm Twoja
    praca będzie polegać tylko na składaniu długopisu a nie jego sprzedaży.
    Gwarantujemy Państwu 100% zbyt oraz dostawę i odbiór materiału przez
    naszego pracownika i wypłatę gotówki od ręki.

    GWARANTUJEMY PEŁNE ZADOWOLENIE!!!!

    Jest to dla Ciebie unikalna szansa zarobienia pieniędzy w sposób uczciwy i
    etyczny. Oferujemy tobie wspaniałą możliwość- reszta zależy od Ciebie !!!

    2) OFERTA ADRESOWAMIE KOPERT.

    Bezpośredni pracodawca oferuje prace chałupniczą-przy adresowaniu kopert,
    pracy dealerskiej, roznoszeniu ulotek. Jest to praca dla każdego. Który chce
    zacząć solidnie i uczciwie zarabiać. W umowie zagwarantowana jest wyplata
    gotówki napisaną przez prawnika, a nie jakiegoś naciągacza. Wynagrodzenie:

    1)Adresowanie kopert do 600zl i więcej.

    2)Praca Delaerska NAJWYŻSZE ZAROBKI 2000ZŁ-5000ZŁ.

    3)Roznoszenie ulotek wydawnictwa do 600zł.

    W CELU ZAWARCIA UMOWY I OTRZYMANIA NIEZBEDNYCH INFORMACJI ORAZ MATERIAŁOW DO
    PRACY PROSZĘ PRZESŁAĆ ZGŁOSZENIA LISTOWNE ORAZ ZADRESOWANĄ KOPERTĄ DO SIEBIE
    + 2 ZNACZKI.PROSZĘ KIEROWAĆ NA ADRES:

    "ROX"

    OLSZTYN 8 10-580

    SKRYTKA POCZTOWA 643.

    Zrobiłęm tak i wysłalem w kopercie znaczki itp po 1,5 tygodnia otrzymalem
    listowna odpowiedz a dokłądnie oferte pracy wybralem skladanie długopisów(w
    kopercie była ofetra pracy i nalezało na to odpowiedziec wpłacajac
    jednoczesnie 20zl przekazem pocztowym i wyslac list znowu do nich jaka prace
    wybieram, i wyslałem to i czekam juz 3 tygodnie a pracy jak niewidac tak nie
    widac. co prawda w ofercie pisalo ze czas oczekiwania do 4 tygodni od momętu
    otrzymania 1 listu, obawaim sie ze o oszustwo i naciagacze kasy,
    najdziwniejsze jest to dla mnie ze niepodaja zadnego telefonu i ulicy gdzie
    sie znajduja, podają tylko kkrytke pocztowa. czy ktos moze zna prawdziwe
    oferty pracy chałpniczej od zaraz, i najlepiej bez zadnych wpisowych czy
    wpłat, bo ja czekam 3 tygodnie i lipa pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-30 13:01:19
    Temat: Re: chałpnictwo czy oszustwo?
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 13:46:26 +0100, tom <t...@w...pl> napisał:

    Masz jeszcze jakies przyklady, co mam pisac, zeby ludzie przysylali te
    pieniazki i znaczki?
    Bo jak nie moge znalezc uczciwej pracy, to moze faktycznie najwyzszy czas
    pomyslec o jakims nieuczciwym biznesie?

  • 3. Data: 2004-11-30 13:10:37
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > pieniazki i znaczki?
    > Bo jak nie moge znalezc uczciwej pracy, to moze faktycznie najwyzszy czas

    Jak to nieuczciwym?
    Wiesz już z poprzedniego postu jak to działa. Twoja praca będzie polegała
    zgodnie z opisem na "adresowaniu kopert". Przy okazji musisz sobie złożyc
    pare długopisów, żeby miec je czym adresować ;)

    pozrawiam
    Schwester

  • 4. Data: 2004-11-30 13:19:58
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 14:10:37 +0100, Schwester <j...@c...com>
    napisał:

> [...]
    > zgodnie z opisem na "adresowaniu kopert". Przy okazji musisz sobie złożyc
    > pare długopisów, żeby miec je czym adresować ;)

    Jak desperacja siegnie zenitu, to powtorze numer jednego goscia, z reczie
    malowanymi widokowkami, ktory na koniec korespondencji "za zaliczeniem
    pocztowym" wysylal reprodukcje "Bitwy pod Grunwaldem" z informacja, ze
    placi wylacznie za wierne recznie wykonane kopie.

  • 5. Data: 2004-11-30 13:39:19
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

> [...]
    > pieniazki i znaczki?
    > Bo jak nie moge znalezc uczciwej pracy, to moze faktycznie najwyzszy czas

    Wiem, ze to gorzki humor z Twojej strony. Ale we wczorajszym Duzym Formacie
    GW jest wywiad z ludzmi, ktorzy oszukali zbierajac pieniadze na rzekoma
    operacje dla dziecka. I tam gosc mowi "to oszustwo [...] jest jedyna rzecza,
    jakiej sie wstydze w zyciu. To, ze innych oszukalem w interesach czy na
    handlu, to jest moja normalna praca. Inaczej sie nie da."

    Niestety, chyba wielu w naszym kraju tak mysli i jest to dla mnie
    niezrozumiale i przerazajace. To sa te momenty, w ktorych ja tez zastanawiam
    sie nad wyjechaniem stad do krajow o lepszej kulturze biznesu, choc nie mam
    powodow do emigracji ekonomicznej. W Niemczech jest bezrobocie, a ogloszen o
    chalupnictwie tego typu w ich gazetach nie ma.

    I.

  • 6. Data: 2004-11-30 14:21:57
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    tom <t...@w...pl> napisał(a):

    > Witam poszukuje pracy chałpniczej
    ^^^^^^^^^^^
    Chałpy welcome to?

    JoP

  • 7. Data: 2004-11-30 14:48:10
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Immona" <c...@W...com.pl> wrote in message

> [...]
    zastanawiam
    > sie nad wyjechaniem stad do krajow o lepszej kulturze biznesu,

    niestety mam wrazenie, ze "kultura" biznesu jest wszedzie taka sama, tyle ze
    gdzie indziej "oszustwo" jest zgrabniejsze.
    Przede wszystkim nie ma granicy miedzy uczciwym i nieuczciwym "biznesem".
    Zawsze (?) polega to na tym, ze kupujesz cos taniej, a sprzedajesz drozej,
    czesto wmawiajac klientowi, ze taniej sie nie da i jest to nalepszy produkt
    pod sloncem, a Ty jestes jedyna kompetentna osoba, chocbys nie mial
    zielonego pojecia o czym mowisz (masz pecha, jesli klient akurat siedzi w
    tej branzy.)
    btw, nie zapomnij, ze marketing w duzej mierze polega na wciskaniu kitu,
    uwypuklaniu, przemilczaniu i graniu na tym, co ludzie chca uslyszec.
    Niestety doswiadczenia powyzsze mam z obu stron barykady - naciagaczy i
    naciaganych. Czy tez... manipulowaczy i manipulowanych. Na obrone
    "naciagaczy" mam tylko to, ze "naciagani" czesto sa tego swiadomi i zgadzaja
    sie na to - bo tak jest latwiej, wygodniej, szybciej. No, ale oni naciagaja
    innych na swoje uslugi. I tak sie kreci...
    btw, czasem mowi sie o "etyce biznesu", ale zazwyczaj jako o dwoch
    przeciwstawnych pojeciach.

    marek

  • 8. Data: 2004-11-30 14:49:53
    Od: "tom" <t...@w...pl>

    czy wogule istnieje cos takiego jak praca chałpnicza? bo jak narazie nie
    doczekałem sie pracy chałpniczej:( i wydałem 20zł+ znaczki pocztowe i czekam
    juz ponad 3 tygodnie, drugą oferte pracy mam na podobnej zasadzie, mam
    wyslac w kopercie zwrotnej 5 znaczków pocztowych o wartosci 3,65zl sztuka i
    wyslac to listem poleconym i zaznaczyc jaka prace wybieram ale jakos brzmi
    to mało wiarygodnie - oto adres firmy (własciwie pieczątka na kopercie)
    B.P.I.M ,,SUKCES"
    42-140 Panki ul. 1 Maja 34
    IDS150148990 NIP574-104-11-24
    chciałem sie dowiedziec o numer telefonu do tej firmy i co ciekawe nie
    posiadaja telefonu:) czy ktos moze potwierdzic wiarygodnośc tej firmy? no i
    wogule chałpnictwo tego typu jak skladanie długopisów, regeneracja kaset
    barwiących do drukarek adresowanie kopert. czy wogule jest to realne? zna
    ktos wiarygodne i sprawdzone firmy? z powazaniem, wszystkim dziekuje za
    wszystkie rady i spostrzezenia

  • 9. Data: 2004-11-30 15:05:35
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    tom <t...@w...pl> napisał(a):

    > czy wogule istnieje cos takiego jak praca chałpnicza?

    "Chałpnicza" na pewno nie. Znaczy, istnieje w takim samym stopniu
    jak "wogule".

    Może najpierw zainwestuj w tiktaki... znaczy, słownik ortograficzny, bo oczy
    bolą.

    JoP

  • 10. Data: 2004-11-30 15:06:07
    Od: "Marcin" <l...@o...pl>

    Nie daj się oszukać.
    Też kiedyś odpowiedziałem na podobną ofertę i dokładnie tak samo
    wyglądała.
    Najpierw list i 2 znaczki w kopercie potem przysłali kilka mozliwości pracy
    (takie same jak te co piszesz) i potem tez odpisałem wybierając kilka
    możliwości i kilkadziesiąt złotych.
    Czekałem bardzo długo aż postanowiłem zadzwonić (bo był nawet podany nr i
    nawet wcześniej gadałem z miłą panią, która wszystko mi wytłumaczyła -
    wydawało się wiarygodne).
    I co? Pod tym samym numerem co wcześniej dzwoniłem i rozmawiałem z panią
    o m in. składaniu długopisów, pani mi powiedziała, żę chyba się pomyliłem,
    że to pomyłka, że nigdy nie było tu firmy.
    I tak właśnie straciłem moje pieniądze a przecież chciałem tylko uczciwie
    zarobić.
    Od tego czasu omijam podobne ogłoszenia szerokim łukiem.

    Oby w twoim przypadku było inaczej ale nie wróżę dobrze :-((.