PracaGrupypl.praca.dyskusjechałpnictwo czy oszustwo? › Re: chałpnictwo czy oszustwo?
    From: "marek" <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: chałpnictwo czy oszustwo?
    Date: Tue, 30 Nov 2004 14:48:10 -0000

    "Immona" <c...@W...com.pl> wrote in message
    news:coht5e$86d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    . To, ze innych oszukalem w interesach czy na
    > handlu, to jest moja normalna praca. Inaczej sie nie da."
    >
    > Niestety, chyba wielu w naszym kraju tak mysli i jest to dla mnie
    > niezrozumiale i przerazajace. To sa te momenty, w ktorych ja tez
    zastanawiam
    > sie nad wyjechaniem stad do krajow o lepszej kulturze biznesu,

    niestety mam wrazenie, ze "kultura" biznesu jest wszedzie taka sama, tyle ze
    gdzie indziej "oszustwo" jest zgrabniejsze.
    Przede wszystkim nie ma granicy miedzy uczciwym i nieuczciwym "biznesem".
    Zawsze (?) polega to na tym, ze kupujesz cos taniej, a sprzedajesz drozej,
    czesto wmawiajac klientowi, ze taniej sie nie da i jest to nalepszy produkt
    pod sloncem, a Ty jestes jedyna kompetentna osoba, chocbys nie mial
    zielonego pojecia o czym mowisz (masz pecha, jesli klient akurat siedzi w
    tej branzy.)
    btw, nie zapomnij, ze marketing w duzej mierze polega na wciskaniu kitu,
    uwypuklaniu, przemilczaniu i graniu na tym, co ludzie chca uslyszec.
    Niestety doswiadczenia powyzsze mam z obu stron barykady - naciagaczy i
    naciaganych. Czy tez... manipulowaczy i manipulowanych. Na obrone
    "naciagaczy" mam tylko to, ze "naciagani" czesto sa tego swiadomi i zgadzaja
    sie na to - bo tak jest latwiej, wygodniej, szybciej. No, ale oni naciagaja
    innych na swoje uslugi. I tak sie kreci...
    btw, czasem mowi sie o "etyce biznesu", ale zazwyczaj jako o dwoch
    przeciwstawnych pojeciach.

    marek