PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie z pracy na czas matury

  • 1. Data: 2002-05-07 21:08:41
    Temat: Zwolnienie z pracy na czas matury
    Od: "Adam \"_aDi_\" Guźmierski" <a...@s...waw.pl.USUN-TO>

    Witam wszystkich....

    Nie wiem czy nie będę musiał tego pytania zadac na innej grupie ale może
    ktoś się orientuje w następujacym temacie:

    Syn znajomych pracuje w prywatnej firmie. Ma zamiar przystąpic do matury w
    tym roku (poprawka) i chciał uzyskać na to konto urlop. Pracodawca odmówił
    mu go. Nie dość na tym, zagroził ,że jeśli nie stawi sie w pracy to
    potraktuje to jako porzucenie pracy ze wszystkimi konsekwencjami a nie muszę
    mówić co to oznacza dla młodego chłopaka dopiero rozpoczynającego życie
    zawodowe. Pytania moje sa następujące:

    - czy chłopakowi przysługuje prawo do urlopu (płatnego czy nie) na podstawie
    K.P.?
    - czy s....synstwo jego pracodawcy ma moc prawną ( tzn - wiem że dzisiaj
    pracodawca może wszystko - ale czy moze go w ten sposób straszyć)

    Licząc na pomoc pozdrawiam wszystkich czytających

    Adam

    --
    # begin kernel error...memory dumped:
    # ...rozwiązania najprostsze są najtrudniejsze, a to, czego szukasz,

  • 2. Data: 2002-05-08 06:26:02
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy na czas matury
    Od: "Jarosław Marciniak" <j...@p...onet.pl>

    A rozchorować się nie może?:)))
    Pzdr.
    JarQ

    Użytkownik "Adam "_aDi_" Guźmierski" <a...@s...waw.pl.USUN-TO> napisał w
    wiadomości news:ab9fnr$cpr$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-05-08 06:31:04
    Od: "Adam \"_aDi_\" Guźmierski" <a...@s...waw.pl.USUN-TO>

    ....to nie wchodzi w grę - akurat w tym momencie? To za grubo szyte....w
    dodatku już po ptokach bo dzisiaj juz jest pierwszy dzień matur......

  • 4. Data: 2002-05-08 06:35:08
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Powinien mu dać płatny urlop szkoleniowy na dokształcanie wg. KP, ale chyba
    nic nie jest wstanie go do tego zmusić. Zapytaj na pl.soc.prawo, tam są
    prawnicy.

  • 5. Data: 2002-05-08 07:04:14
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    "Adam \"_aDi_\" Guźmierski" <a...@s...waw.pl.usun-to> wrote:
    > mu go. Nie do?? na tym, zagrozi? ,?e je?li nie stawi sie w pracy to
    > potraktuje to jako porzucenie pracy ze wszystkimi konsekwencjami
    szef nie ma matury, prawda?
    ech.... k*a, kiedy w tym kraju bedzie normalnie?

    --
    left: 12581865
    Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

  • 6. Data: 2002-05-08 08:24:56
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 May 2002 08:31:04 +0200, "Adam \"_aDi_\" GuĽmierski"
    <a...@s...waw.pl.USUN-TO> wrote:

    >dodatku już po ptokach bo dzisiaj juz jest pierwszy dzień matur......

    poszedl?? Niech pojdzie, jak bym xhjn svhgbjv powiedzial co o nim
    mysle, wole miec porzucenie pracy niz nie miec matury - (ale ja dB mam
    ;-)). Any way jesli nawet by porzucil, to sadze, ze przyszly
    pracodawca chyba by zrozumial, ze to byl dobry powod do odejscja. co
    za fhxvaxbg!
    --
    rafi serdecznie pozdrawia
    ja: zaczne byc nieuczciwy i bede zyl

  • 7. Data: 2002-05-09 08:44:28
    Od: "DanielR" <d...@w...pl>

    w zależności co chłopak za szkoły już skończył, i ile lat przepracował tyle
    dni urlopu może wziąść

    ale dopiero po przepracowaniu pół roku i tylko połowę liczby tydch dni

    a pracodawca ma prawo odmówić mu urlopu chociażby dlatego że sobie ubzdura
    że w firmie jest tyle pracy że hoho

    Pozdrawiam
    www.kock.w.pl

  • 8. Data: 2002-05-09 15:40:23
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    :
[...]

    Nie wiem jak to jest dzisiaj, ale niegdyś na egzamin państwowy - a tym jest
    matura - należał się urlop.

    --
    Jag

  • 9. Data: 2002-05-11 21:27:59
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jag" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak to jest dzisiaj, ale niegdyś na egzamin państwowy - a
    tym jest
    > matura - należał się urlop.

    Ale tylko wtedy, gdy Pracodawca skierował Ciebie do nauki. W innych
    przypadkach - wg uznania pracodawcy (tzn. mógł Ci dać z wypoczynkowego
    lub nie).

    Kotewka
    k...@w...pl