PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwiekszenie godzin pracy a zwiekszenie wynagrodzenia?

  • 1. Data: 2006-05-18 12:47:03
    Temat: Zwiekszenie godzin pracy a zwiekszenie wynagrodzenia?
    Od: "sircula" <t...@p...onet.pl>

    witam
    Zwrocila sie moja znajoma do mnie z prosba co robic w sytuacji...
    Pracuje w oparciu o umowe zlecenie. na minimalnej stawce 849 brutto.w
    systemie 11 godzin co drugi dzien. Teraz jej pracodawca z dnia na dzien
    postanowil ze zamiast 11 godzin co drugi dzien bedzie pracowala 12 godzin co
    drugi dzien..Nie ma mowy o oczywiscie o podwyzce z tego tytulu...czy takie
    dzialanie pracodawcy jest zgodne z prawem?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-18 12:49:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    sircula wrote:
> [...]
    > drugi dzien..Nie ma mowy o oczywiscie o podwyzce z tego tytulu...czy takie
    > dzialanie pracodawcy jest zgodne z prawem?

    Jesli pracuje na umowe zlecenie to chyba jest a i nie jest, wszystko
    zalezy czego dotyczy umowa...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-05-18 12:51:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    sircula napisał(a):
> [...]
    > drugi dzien..Nie ma mowy o oczywiscie o podwyzce z tego tytulu...czy takie
    > dzialanie pracodawcy jest zgodne z prawem?

    Tak.

    L.

  • 4. Data: 2006-05-18 13:02:34
    Od: "sircula" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zalezy czego dotyczy umowa...

    No wlasnie...powiedzialem jej , zeby znalazla umowe i podrzucila mi ksero
    tej umowy...zeby wiadomo bylo jak jest napisana i czego dotyczy...

    pozdr

  • 5. Data: 2006-05-18 13:07:53
    Od: "sircula" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli pracuje na umowe zlecenie to chyba jest a i nie jest, wszystko
    > zalezy czego dotyczy umowa...

    To racja...ale (wybaczcie laickie pytania) czy w umowie zlecenie...nie
    powinno byc napisane :jakie to zlecenie, wymiar zlecenia i wynagrodzenie za
    zlecenie?...i jesli pracodawca , ktorys z tych warunkow zmienia to powinna
    byc spisana nowa umowa...jakies negocjacje itp...rozumiem z drugiej strony
    ja, ze nie chce z tym isc do pracodawcy bo boi sie utracic prace , a
    negocjacje skonczyly by sie na etapie ...jak sie nie podoba to mam 10 na
    twoje miejsce itp...
    pozdr

  • 6. Data: 2006-05-18 13:16:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    sircula wrote:
> [...]
    > zlecenie?...i jesli pracodawca , ktorys z tych warunkow zmienia to powinna
    > byc spisana nowa umowa...jakies negocjacje itp...

    Przy umowie o prace tak, na umowie zlecenie zazwyczaj nie ma czegos
    takiego jak wymiar godzinowy, jest tam zawarte zadanie, praca ect do
    wykonania.

    > rozumiem z drugiej strony
    > ja, ze nie chce z tym isc do pracodawcy bo boi sie utracic prace , a
    > negocjacje skonczyly by sie na etapie ...jak sie nie podoba to mam 10 na
    > twoje miejsce itp...

    Coz albo sie ryzykuje, albo sie bedzie zawsze obrywac... Najlepiej jest
    oczywiscie zminimalizowac ryzyko, ale jesli nic sie nie bedzie robic, to
    na pewno nic sie nie zmieni.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-05-18 14:24:43
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    > Przy umowie o prace tak, na umowie zlecenie zazwyczaj nie ma czegos
    > takiego jak wymiar godzinowy, jest tam zawarte zadanie, praca ect do
    > wykonania.

    No widzisz to jak to się ma do "prośby" "pracodawcy" (czyt. buraka)?

  • 8. Data: 2006-05-19 06:18:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Zapracowany wrote:

    > No widzisz to jak to się ma do "prośby" "pracodawcy" (czyt. buraka)?

    Tak, ze podpisana zostala niewlasciwa umowa. Czyli wykonywana jest inna
    (byc moze bardzo podobna) praca, a o innej jest mowa w umowie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl