PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie, a odprawa

  • 1. Data: 2006-05-18 12:05:56
    Temat: zwolnienie, a odprawa
    Od: "CD" <c...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie:
    Czy po przepracowaniu 10 miesięcy w firmie na podstawie umowy o pracę
    na czas określony do 2010 r. z mozliwością wypowiedzenia
    2-tygodniowego należy mi się jakaś odprawa jeśli umowę wypowie
    pracodawca? Jesli tak to w jakiej wysokości ? Ogólnie przepracowałem
    ponad 15 lat.

  • 2. Data: 2006-05-18 16:14:04
    Temat: Re: zwolnienie, a odprawa
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 18 May 2006 05:05:56 -0700, "CD" <c...@w...pl> zakodował:

> [...]
    >2-tygodniowego należy mi się jakaś odprawa jeśli umowę wypowie
    >pracodawca? Jesli tak to w jakiej wysokości ? Ogólnie przepracowałem

    Jeżeli firma podpada pod ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania
    z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
    to odprawa się należy (w uproszczeniu - jeżeli firma zatrudnia ponad
    20 osób) i jest likwidowane stanowisko to odprawa się należy. Wysokość
    zależna od stażu u danego pracodawcy - do 2 lat jednomiesięczne
    wynagrodzenie.

    Jest tylko drobny problem dowodowy, jak firma nie zechce wypłacić
    świadczenia po dobroci. Przyczyna rozwiązania umowy musi być
    ekonomiczna, leżąca po stronie pracodawcy (w uproszczeniu likwidacja
    stanowiska). Jednak wypowiedzenia umowy na czas określony nie trzeba
    uzasadniać - więc trudno udowodnić przyczyny ekonomiczne (nawet jeżeli
    to prawda). Co więcej - firma może zwolnić pracownika i na jego
    miejsce zatrudnić następnego - to już nie jest likwidacja stanowiska
    ani przyczyny ekonomiczne i też odprawa się nie należy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded