PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyplata i obciazenia w niej zawarte

  • 1. Data: 2006-05-18 12:31:06
    Temat: Wyplata i obciazenia w niej zawarte
    Od: b...@n...pl

    Witam,

    Prosze mi powiedziec jak wyglada kwestia obciazen w wyplacie pracowniczej przez
    pracodawce
    i jak mozna odzyskac oraz skladki emerytalno rentowe i zdrowotne oraz ZUS nienaleznie
    pobrany.

    Z ujecia aktualnie obowiazujacych regulacji wynika jasno, iz zaplacony powinien
    zostac tylko podatek dochodowy
    w wyniku stosunku pracy na podstawie umowy o prace. (trzynastka)

    Umowa ulegla rozwiazaniu w ubieglym roku. W roku obecnym w wyniku obowiazujacej umowy
    zostaly pozostawione w dyspozycji podatnika kwoty z polskimi obciazeniami.

    Pozdrawiam,
    Mr. B.

  • 2. Data: 2006-05-18 14:07:02
    Temat: Re: Wyplata i obciazenia w niej zawarte
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    pracodawce
    > i jak mozna odzyskac oraz skladki emerytalno rentowe i zdrowotne oraz ZUS

    Tzn. co przemawia za tym ze zostaly nienaleznie pobrane ??
    Ogolnei dla rownego rachunku mozesz przyjac ze 33% z Twojego brutto
    idzie na ZUS (14%) i US(19%) - np 3000 brutto to ok. 2000 netto.
    Przy czym Twoje brutto to nie jest calkowity koszt dla pracodawcy -
    poniewaz skladki ZUS sa oplacane przez was po rowno.

    > Z ujecia aktualnie obowiazujacych regulacji wynika jasno, iz zaplacony powinien
    zostac tylko podatek dochodowy
    > w wyniku stosunku pracy na podstawie umowy o prace. (trzynastka)

    Podaj te regulacje - ogolnie przyjete jest ze jesli pracujesz na umowe o
    prace to kazdorazowo pieniadze wyplacane przez pracodawce sa w pelni
    oskladkowane. I nie wazne czy to jest 13,14,15.

    > Umowa ulegla rozwiazaniu w ubieglym roku. W roku obecnym w wyniku obowiazujacej
    umowy
    > zostaly pozostawione w dyspozycji podatnika kwoty z polskimi obciazeniami.

    Mozesz to bardziej sensownie napisac ?