PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek chorobowy po wygaśnięciu umowy o pracę

  • 1. Data: 2006-11-30 20:25:37
    Temat: Zasiłek chorobowy po wygaśnięciu umowy o pracę
    Od: "Marchewa Żelaznywładsson" <k...@o...pl>

    Witam, mam taką sytuację: pracuję bez przerw od ukończenia studiów
    (7 lat), zmieniałam pracę tylko w bieżącym roku ale za to
    dwukrotnie. W obecnej firmie jestem zatrudniona na okres próbny od
    września i za chwilkę kończy mi się umowa. Niestety bardzo
    niefortunnie rozchorowałam się po 3 tygodniach pracy i od końca
    września jestem bez przerw na zwolnieniu lekarskim (i nadal się
    leczę).

    I teraz mam pytanie: czy po wygaśnięciu umowy o pracę nadal
    przysługuje mi zasiłek chorobowy? Od kilku dni przeglądam wszelkie
    ustawy i wygląda na to, że tak; jednak spotkałam się z
    zastrzeżeniem, że zasiłek chorobowy nie będzie przysługiwał
    jeśli przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Cytuję (pkt. 4!):

    "Natomiast za okres po ustaniu tytułu ubezpieczenia chorobowego
    zasiłek chorobowy nie przysługuje, gdy osoba niezdolna do pracy:
    1. ma ustalone prawo do emerytury lub renty z tytułu niezdolności
    do pracy,
    2. kontynuuje działalność zarobkową lub podjęła działalność
    zarobkową,
    3. nie nabyła prawa do zasiłku w czasie ubezpieczenia chorobowego,
    4. jest uprawniona do zasiłku dla bezrobotnych, zasiłku
    przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego"

    Przyznaję, że dużo wygodniej byłoby dla mnie kontynuować zasiłek
    chorobowy, niż przechodzić teraz na zasiłek dla bezrobotnych -
    przede wszystkim ze względu na chorobę byłoby dla mnie bardzo
    uciążliwe rejestrowanie się w urzędzie pracy i późniejsze
    podpisywanie (szególnie, że obecnie mieszkam i pracuję ponad 400 km
    od miejsca zameldowania), ponadto przy chorobie trudno byłoby mi
    podjąć pracę (a przecież osoba na zasiłku dla bezrobotnych musi
    podjąć pracę, jeśli będzie miała taką propozycję z urzędu -
    czy się mylę?).

    Bardzo proszę o odpowiedź, czy muszę się teraz rejestrować jako
    bezrobotna, czy mogę nadal otrzymywać zasiłek chorobowy?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2006-11-30 20:34:54
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Marchewa Żelaznywładsson" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1164918336.924492.89040@f1g2000cwa.googlegroups
    .com...
> [...]
    > zastrzeżeniem, że zasiłek chorobowy nie będzie przysługiwał
    > jeśli przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Cytuję (pkt. 4!):

    Prawda, jeżeli pobierasz zasiłek dla bezrobotnych to nie możesz pobierać
    zasiłku chorobowego.

    > Bardzo proszę o odpowiedź, czy muszę się teraz rejestrować jako
    > bezrobotna, czy mogę nadal otrzymywać zasiłek chorobowy?

    Nie rejestruj się. Bezrobotny to osoba, która może podjąć pracę, a skoro
    jesteś chora, to nie możesz pracować.
    Po rozwiązaniu umowy będzie ci przysługiwał zasiłek chorobowy z ZUS - do
    czasu wyczerpania okresu zasiłkowego, a potem ewentualnie świadczenie
    rehabilitacyjne lub renta.
    Poszukaj o tym w archiwum grupy, kilkakrotnie już o tym pisałam - jakie
    dokumenty kto wypełnia i zanosi do zusu, kiedy ktoś ma prawo do zasiłku
    itp...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-11-30 20:51:28
    Od: "Marchewa Żelaznywładsson" <k...@o...pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > Poszukaj o tym w archiwum grupy, kilkakrotnie już o tym pisałam - jakie
    > dokumenty kto wypełnia i zanosi do zusu, kiedy ktoś ma prawo do zasiłku

    Pięknie dziękuję za info :)
    Właśnie taka opcja wydawała mi się logiczna... Przeglądne archiwum
    i dokształcę się.

    Swoją drogą mam nadzieję, że wyzdrowieję zanim wyczerpie się
    okres zasiłkowy, eh :-/