PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-11-30 21:04:54
    Temat: umowa o prace a wypowiedzenie
    Od: "tino" <t...@o...pl>

    Witam,

    Jest nastepujaca sytuacja:

    Gosc zostaje przyjety do pracy.
    Podpisuje umowe na okres bezterminowy.
    W umowie jest blad: zamiast adresu zameldowania pracownika jest adres pod ktorym
    obecnie przebywa.
    Pracodawca nie posiada NIPu pracownika.
    Pracownik podjal prace, pracuje juz jakies 3 dni.

    1. Czy umowa jest w takiej sytuacji wazna?

    Pracownik chce rozwiazac ta umowe bo (jaki kolwiek powod) nie podoba mu sie,
    zakres obowiazkow jest inny niz mial byc, praca na nielegalnym oprogramowaniu z
    nakazu pracodawcy itp.

    2. Pracownik moze roziwazac umowe za porozumieneim stron lub wypowiedzeniem
    umowy o prace. Czy ktos moze mi podac linki do wzorow takich pism?

    3. Czy pracodawca moze robic jakies problemy?

    Pozdrawiam,
    tino

  • 2. Data: 2006-11-30 21:08:01
    Temat: Re: umowa o prace a wypowiedzenie
    Od: t...@o...pl

    A i jeszcze jedno czy przy rozwiazaniu umowy pracownikowi przysluguje
    wynagrodzenie za przepracowane dni, jesli tak w jakim stosunku?

    Pozdrawiam,
    tino

  • 3. Data: 2006-11-30 21:22:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7c88.0000010b.456f4775@newsgate.onet.pl tino
    <t...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Pracodawca nie posiada NIPu pracownika.
    > Pracownik podjal prace, pracuje juz jakies 3 dni.
    > 1. Czy umowa jest w takiej sytuacji wazna?
    Tak.

    > Pracownik chce rozwiazac ta umowe bo (jaki kolwiek powod) nie podoba mu
    > sie, zakres obowiazkow jest inny niz mial byc, praca na nielegalnym
    > oprogramowaniu z nakazu pracodawcy itp.
    Nie ma sprawy. Umowę na czas nieokreślony można rozwiązać. Konkrety w KP.

    > 2. Pracownik moze roziwazac umowe za porozumieneim stron lub
    > wypowiedzeniem umowy o prace. Czy ktos moze mi podac linki do wzorow
    > takich pism?
    Po co? Google się nie popsuło, a wypowiedzenie czy propozycje porozumienia
    stron to nawet po podstawówce umieją napisać.

    3. Czy pracodawca moze robic jakies problemy?
    Może.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-11-30 21:23:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7c88.0000010d.456f4831@newsgate.onet.pl t...@o...pl
    <t...@o...pl> pisze:

    >A i jeszcze jedno czy przy rozwiazaniu umowy pracownikowi przysluguje
    > wynagrodzenie za przepracowane dni, jesli tak w jakim stosunku?
    To zależy. Między innymi od sposobu rozwiazania umowy oraz ew. dalszych
    czynności prawnych.
    Bo może być też tak, że dopłaci do tej imprezy.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-11-30 23:22:27
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 30 Nov 2006 22:04:54 +0100, tino <t...@o...pl>
    w <7...@n...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Podpisuje umowe na okres bezterminowy.
    > W umowie jest blad: zamiast adresu zameldowania pracownika jest adres pod ktorym

    I to ma być powód zwolnienia pracownika z powodów proceduralnych?
    Sałaaaby powód.

    > Pracodawca nie posiada NIPu pracownika.

    No to pracownik ten NIP dostarcza, albo pracodawca występuje do US o
    nadanie NIPu pracownikowi.

    > Pracownik podjal prace, pracuje juz jakies 3 dni.

    O to chyba chodziło podczas podpisywania umowy o pracę, prawda?

> [...]
    > zakres obowiazkow jest inny niz mial byc, praca na nielegalnym oprogramowaniu z

    No to pracownik odmawia wykonania sprzecznego z prawem polecenie
    służbowego, dostaje dyscyplinarkę, pisze pismo z prośbą o zamianę na
    porozumienie stron, bo jak nie, to się tej umowie przyjży sąd pracy, i
    prawdopodobnie dostanie to porozumienie.
    Albo może po prostu wypowiedzieć taką umowę, 2 tygodnie i po bólu.

    > 3. Czy pracodawca moze robic jakies problemy?

    Może, i co z tego?

    > tino

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-12-01 07:32:22
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > 2. Pracownik moze roziwazac umowe za porozumieneim stron lub
    > wypowiedzeniem
    > umowy o prace. Czy ktos moze mi podac linki do wzorow takich pism?

    Zwracam się z uprzejmą prośbą o rozwiązanie umowy o pracę z dniem <data>.

    Z dniem <data> wypowiadam umowę o pracę z zachowaniem dwutygodniowego okresu
    wypowiedzenia.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/