PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?

  • 1. Data: 2008-09-12 14:03:55
    Temat: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Pracuje juz prawie rok w trasnporcie ale ostatnio coraz wiecej robie a kasy
    nie przybywa, wiec walcze o podwyzke

    szefowa dala nowy zakres obowiazkow do przejrzenia

    gdzie haczyk
    nadmienie ze w zasadzie robie wszystko co w zakresie aczkolwiek nie zawsze
    jestem w stanie to robic poniewaz nie jestem w stanie przewidziec
    wszystkiego i czasowo sie nie wyrabiam z niektorymi rzeczami

    a.. Organizowanie odbiorów i przekazania ich dalej

    b.. Wprowadzanie codziennie kart pracy pracowników- pojazd.

    c.. Przygotowanie i wprowadzanie do systemu trasówek dla podległych
    kierowców i transportu obcego

    d.. Wydanie kierowcom dokumentów (zlecenie, KPO) oraz dyspozycji dot.
    załadunku i rozładunku towaru i pojemników dzień przed planowanym wykonaniem
    usługi.

    e.. Rejestracja ruchu pojemników ,w tym kontenerów.

    f.. Codzienna obecność podczas: a/ wyjazdu kierowcy (załadunku) b/
    kontrola po rozładunku c/kontrola czystości i stanu technicznego
    (uszkodzenia)pojazdów.

    g.. Organizacja napraw sprzętu logistycznego (pojazdy, urządzenia,
    pojemniki.)

    h.. Codzienna kontrola stanu magazynów.

    i.. Skompletowanie dokumentów z poprzedniego dnia KPO PZ i KPO WZ.

    j.. Skompletowanie dokumentów czasu pracy podległych kierowców, przesłanie
    kopii do Kierownikowi ds. Transportu i logistyki po weryfikacji wykonania
    zleceń przez kierowców pod katem zgodności z obowiązującymi przepisami, z
    wydanymi dyspozycjami i faktycznym czasem pracy .

    k.. Przekazywanie na bieżąco dokumentów KPO odpowiednim osobom

    l.. Układanie i dysponowanie trasówek WTA

    m.. Potwierdzanie zleceń oraz umieszczanie skompletowanych dokumentów w
    segregatorach

    n.. Informowanie kontrahentów o planowanym odbiorach i opoznieniach

    o.. Zgłaszanie Kierownikowi przemieszczania sprzętu logistycznego pomiędzy
    biurami oraz aktualizacji dokumentacji technicznej sprzętu logistycznego

    2.. Prowadzenie wymaganych sprawozdań dotyczących zakresu w/w

    3.. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Pracodawcę w zakresie
    obowiązków pracowniczych.

    Gdzie haczyk?

    Co z punktem 3 bo jakos taki malo precyzyjny.

    Co grozi za dzialanie niezgodnie zakresem obowiazkow albo inaczej co jesli
    nie zrobie czegos z zakresu bo np nie wyrabiam czasowo??

  • 2. Data: 2008-09-12 15:16:50
    Temat: Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jestem w stanie to robic poniewaz nie jestem w stanie przewidziec
    > wszystkiego i czasowo sie nie wyrabiam z niektorymi rzeczami

    właśnie tutaj :)
    będzie to zorganizowane tak, że dostaniesz podwyżkę w postaci premii, której
    nigdy nie dostaniesz, bo się nie będziesz wyrabiał i wszystko będzie po
    staremu a nawet lepiej.
    Jeśli naprawdę mało zarabiasz postaw sprawę krótko, powiedz, że podchody Cię
    nie interesują, ew. rzuć papierami i od razu Twój szef stanie się kontaktową
    osobą.

    e.

  • 3. Data: 2008-09-13 18:07:03
    Od: Repairman <r...@o...pl>

    Kris pisze:

    > 3.. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Pracodawcę w zakresie
    > obowiązków pracowniczych.

    Takie klauzule chyba nie sa zgodne z prawem. Ja bym zadzwonił do PIP'u i
    się upewnił.

  • 4. Data: 2008-09-13 18:16:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gagvg7$ck9$1@news.onet.pl Repairman <r...@o...pl>
    pisze:

    > Takie klauzule chyba nie sa zgodne z prawem. Ja bym zadzwonił do PIP'u i
    > się upewnił.
    To się nazywa rekurencja. ;)))
    W obowiązkach pracownika nie mogą znaleźć się czynności niezgodne z
    charakterem pracy (stanowiskiem) wskazanym w umowie, posiadanymi przez
    pracownika kwalifikacjami oraz niezgodnymi z wymaganymi na danym stanowisku
    wymaganiami zdrowotnymi.
    W razie sporu - PIPa, sąd pracy.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-09-13 18:45:11
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > charakterem pracy (stanowiskiem) wskazanym w umowie, posiadanymi przez
    > pracownika kwalifikacjami oraz niezgodnymi z wymaganymi na danym

    Wlasnie ten punkt mnie troche boli

    powiem tak pracuje jako dyspozytor ale mam tez uprawnienia na wozek (na moje
    nieszczescie przyznalem sie do tego w momencie przyjecia)
    i obecnie jak nie ma kto to czasem siadam na wozek

    nie mowie ze to nagminne ale zdarza sie i czasem nawet jest to dla mnie
    powod do wyrwania sie z biura gdy mnie juz wszyscy wku****

    inna sprawa ze defacto nie powinienem chyba jezdzic na wozku nawet dorywczo
    poniewaz nie mam waznyc badan psychotechnicznych (z tego co wiem oprocz
    uprawnien co jakis czas powinno sie odnawiac badania psycho- jesli sie myle
    prosze o poprawke)

    czy pod tym punktem kryje sie np to iz szefowa moze mi kazac isc pojezdzic
    mimo ze ja np nie bede mial ochoty w sumie nie mam tego w obowiazkach

    druga sprawa

    jak wspomnialem w poprzednim poscie z zakresu wyzej robie w zasadzie
    wszystko problem w tym ze np nie zawsze jestem w stanie sie wyrobic ze
    wszystkim sa dni ze sie nudzie ale sa takie ze mam problem aby zrobic polowe
    tego co tam pisze

    Co grozi za nierobienie tego co w zakresie
    Mowie o sytuacji gdyby sie ktos na mnie uparl i szukal dziury
    Takim punktem ktory mi np bardzo nielezy jest

    f.. Codzienna obecność podczas: a/ wyjazdu kierowcy (załadunku) b/
    kontrola po rozładunku c/kontrola czystości i stanu technicznego
    (uszkodzenia)pojazdów.

    Teoretycznie ma to robic i teraz mimo ze w obecnym zakresie tego nie mam
    wpisane ale ... jest to bardzo czasochlonne i upierdliwe przez ten punkt
    czesto sie nie wyrabiam z inna robota wiec najczesciej jest to inaczej
    zalatwiane

    Wiec co jesli??

  • 6. Data: 2008-09-13 18:56:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gah1nq$jmr$1@news.onet.pl Kris
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > czy pod tym punktem kryje sie np to iz szefowa moze mi kazac isc
    > pojezdzic mimo ze ja np nie bede mial ochoty w sumie nie mam tego w
    Formalnie to wygląda tak, że uprawnienia to jedno, zaś zdolność do
    wykonywania pracy w zakresie posiadanych uprawnień to drugie. Krótko mówiąc
    pracodawca musi skierować pracownika na badania czy może on wykonywać pracę
    danego rodzaju (z dokładnym jej opisem).
    Ja bym zarządał od tej kobity polecenia na piśmie pojeżdżenia wózkiem.

> [...]
    > wpisane ale ... jest to bardzo czasochlonne i upierdliwe przez ten punkt
    > czesto sie nie wyrabiam z inna robota wiec najczesciej jest to inaczej
    Na szczegółach tych konkretnych spraw się nie znam, bo i skąd. Ale takie
    spory to sądem pracy pachną. Tu nie ma gotowych reguł, sąd oceni czy mogłeś
    sie wyrobić czy nie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-09-13 19:38:34
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > charakterem pracy (stanowiskiem) wskazanym w umowie, posiadanymi przez
    > pracownika kwalifikacjami oraz niezgodnymi z wymaganymi na danym

    a co tzn wg ciebie oczywiscie ze nie moga sie znalesc czynnosci niezgodne z
    charakterem pracy bo defacto nawiazujac do poniezszego posta pracuje w
    branzy trasportowej i np przyjecie towaru na magazyn jest niby jednym z jej
    elementow gdyby sie uprzec

    albo druga sprawa wyjazd do klienta poniewaz trzeba mu cos podrzucic albo
    odebrac (kwalifikacje mam bo i prawo jazdy mam)

  • 8. Data: 2008-09-13 19:47:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gah4rt$tgv$1@news.onet.pl Kris
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > albo druga sprawa wyjazd do klienta poniewaz trzeba mu cos podrzucic albo
    > odebrac (kwalifikacje mam bo i prawo jazdy mam)
    Czy ty usiłujesz zadać jakieś pytania, czy o co chodzi?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-09-13 20:40:22
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:gah4rt$tgv$1@news.onet.pl Kris

    > Czy ty usiłujesz zadać jakieś pytania, czy o co chodzi?
    >
    > --
    > Jotte
    Tak usiluje zadac pytanie

    co tzn wg ciebie czynnosci niezgodne z charakterem pracy?

    Czy K.P. precyzuje cos takiego a jesli nie to czy to jest kwestia umowna i
    dowolnie interpretowana

    Generalnie ten punkt jest bardzo niejasny w brzmieniu

  • 10. Data: 2008-09-13 21:05:52
    Od: pietia <p...@g...com>

    Kris pisze:

    > Generalnie ten punkt jest bardzo niejasny w brzmieniu

    Twoje zdania bez kropek i przecinkow sa takie.