PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?

  • 11. Data: 2008-09-13 21:42:23
    Temat: Re: Zakres obowiazkow-gdzie haczyk?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gah8fo$8vc$1@news.onet.pl Kris
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > co tzn wg ciebie czynnosci niezgodne z charakterem pracy?
    Np. kasjer dostaje polecenie zawiezienia szefa na dworzec.

    > Czy K.P. precyzuje cos takiego a jesli nie to czy to jest kwestia umowna
    > i dowolnie interpretowana
    Jak chciałbyś wszystkie tego typu sprawy sprecyzować??
    W razie sporu od interpretacji jest sąd.

    > Generalnie ten punkt jest bardzo niejasny w brzmieniu
    Masa takich w prawie i inaczej sie nie da.
    Jesteś zatrudniony jako spawacz spawający specyficzne elementy. Każą ci
    przyuczyć drugiego spawacza do tego samego.
    Ale ty nie jesteś przeciez zatrudniony jako szkoleniowiec dla spawaczy, nie?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-09-14 09:13:29
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jesteś zatrudniony jako spawacz spawający specyficzne elementy. Każą ci
    > przyuczyć drugiego spawacza do tego samego.

    czyli chcą żeby szkoleniowiec spawaczy robił za tą samą pensje spawacza:O) i
    wszystko jasne

    > Ale ty nie jesteś przeciez zatrudniony jako szkoleniowiec dla spawaczy,
    > nie?

    nie jest, moze nawet nie ma ochoty pracować jako szkoleniowiec, albo moze by
    pracował, ale za większą pensję

  • 13. Data: 2008-09-14 13:57:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gaio23$d5k$1@news.wp.pl gargamel <s...@d...na>
    pisze:

    > czyli chcą żeby szkoleniowiec spawaczy robił za tą samą pensje
    > spawacza:O) i wszystko jasne
    Gorzej.
    Chcą żeby spawacz robił za szkoleniowca spawaczy za darmo.

    > nie jest, moze nawet nie ma ochoty pracować jako szkoleniowiec, albo
    > moze by pracował, ale za większą pensję
    Granica obowiązków pracowniczych bywa często płynna. Trzeba uważać i nie
    podejmować decyzji pod wpływem presji czasowej czy jakiejkolwiek innej.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-09-14 21:45:26
    Od: "lwh" <l...@p...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...na> napisał w wiadomości
    > nie jest, moze nawet nie ma ochoty pracować jako szkoleniowiec, albo moze
    > by pracował, ale za większą pensję

    Gdzieś trzeba znaleźć złoty środek
    Upierdliwy pracownik i pracodawca długo razem nie wytrzymają.
    Jeden musi zrozumieć drugiego. Obaj jadą na tym samym wózku.
    Dużo pyszczyć, dyskutować,strajkować, a wszyscy zdechniemy.
    Konkurent, a nawet Chińczyk pokaże , gdzie nasze miejsce w szeregu.
    Liberum Veto.

  • 15. Data: 2008-09-15 06:37:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gamrqj$40a$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <j...@p...pl> pisze:

    > Tu się nie zgodzę, bo wygrałem w SP sprawę z podległym mi pracownikiem w
    > bardzo podobnym przypadku.
    > Poleciłem pracownikowi przekazać informacje dotyczące obsługi pewnego
    > automatu produkcyjnego.
    To IMO co innego. Ja podałem wyraźnie przykład przekazania indywidualnych
    umiejętności, a nie obsługi urządzenia zawartej w załączonej do niego
    dokumentacji.

    > Pracownik ten w obecności innych
    Tu popełnił błąd.

    > otwarcie odmówił, za co postawiłem
    > wniosek o zwolnienie bez zachowania okresu wypowiedzenia za odmowę
    > wykonania polecenia służbowego i pracownik został zwolniony.
    > Odwołał się do SP i na rozprawie m.in. powoływał się na to że w zakresie
    > obowiązków nie ma szkolenia.
    Żle zrobił, bo miał przekazać dokumentację obsługi urządzenia.
    Mógł natomiast spokojnie odmówić pokazywania jak za jego pomocą robi się coś
    konkretnego, czym on się zajmował.

    > Miał za to właśnie punkt "wykonywanie poleceń przełożonych" a ja
    > wykazałem że przekazanie informacji (przekazanie dokumentów automatu,
    > demontsracja działania, demonstracja zadawania ustawień) to nie
    > szkolenie, ponieważ szkolenie to pewnien zoganizowany proces kończący
    > się jakimś tam dokumentem stwierdzającym odbycie szkolenia.
    To wszystko czysta obsługa. Co innego powiedzieć, że tak się ustawia dany
    parametr (i to pracownik raczej powinien zrobić, choć i to dyskusyjne), a co
    innego instruować dlaczego w danym konkretnym przypadku lepiej będzie tak, a
    nie inaczej.

    > Sąd uznał
    > moje orgumenty i oddalił w całości roszczenia zwolnionego pracownika.
    A co uznał sąd rozpatrujący odwołanie?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-09-15 19:05:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gan4s2$muq$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <j...@p...pl> pisze:

    > IMHO nie bardzo. Produkowane urzadzenia miały wady. Chodziło m.in. o
    > zidentyfikowanie miejsca gdzie powstają.
    Trudno mi tu dyskutować, bo i opis ogólnikowy i materia na której się pewnie
    nie znam.
    Jedno nie ulega dla mnie wątpliwości. Jeśli zajmuję dane stanowisko i
    wykonuję jakąśtam pracę wymagającą okreslonej wiedzy, którą zdobyłem
    własnymi siłami i posiadam, to na pewno nie będę jej przekazywał za darmo
    komuś innemu na polecenie przełożonego czy pracodawcy.

    > Problem z pracownikiem był taki
    > że chciał uchodzić za niezastąpionego i w każym kontakcie z przełożonymi
    > próbował dostrzec próbę znalezienia haczyka na siebie, co było po prostu
    > męczące.
    Kwestia - czy miał powody do takich podejrzeń.

    > Urosło to do tego stopnia że było jak było. Ja ze swej strony nie
    > musiałem tłumaczyć się z tego dlaczego i do czego potrzebuję tych
    > informacji ale zrobiłem to.
    Jest wielka róznica między przekazaniem informacji, a uczeniem (czyli
    szkoleniem).

    > Nie pomogło. Facet wiedział że z poprzednim
    > kierownictwem mógł pogrywać bo popełniło ono błąd i wiedzę która
    > powinna być w firmie pozwolono "trzymać" tylko jemu w głowie.
    To zależy skąd on miał tę wiedzę.

    > Ja to
    > zacząłem porządkować do stanu "normalnego" i wyniknął konflikt który
    > skończył się dla pracownika dużym zdziwieniem po wręczeniu wypowiedzenia.
    Ale tej jego "wiedzy" jak domniemywam dalej nie masz, a w każdym razie nie
    od niego.

    Temu to się bym za bardzo nie dziwił.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-09-15 20:37:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gaoft5$6oc$1@achot.icm.edu.pl Noe Bat <n...@o...pl>
    pisze:

    > Raczej od tego jak umówiono się z nim co do jego roli w tym posiadaniu.
    > Nie ma przecież obowiązku udzielania szkoleń dla innych pracowników zwykły
    > operator wózka. No ale może mieć jak się na to godzi.
    Nie wiadomo czy on tę wiedzę posiadał zatrudniając się, czy zdobył ją w
    trakcie pracy, np. w wyniku jakiegoś szkolenia, którego koszty pokrył
    pracodawca.
    Poza tym Jackare powołał się na zapis o "innych poleceniach".

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2008-09-15 23:28:24
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

> [...]
    bardzo podobnym przypadku.

    Poleciłem pracownikowi przekazać informacje dotyczące obsługi pewnego
    Pracownik ten w obecności innych otwarcie odmówił, za co postawiłem wniosek
[...]
    stwierdzającym odbycie szkolenia. Sąd uznał moje orgumenty i oddalił w

  • 19. Data: 2008-09-16 02:07:36
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

> [...]
    > tak, a nie inaczej.

    IMHO nie bardzo. Produkowane urzadzenia miały wady. Chodziło m.in. o
    zidentyfikowanie miejsca gdzie powstają. Problem z pracownikiem był taki że
[...]
    zrobiłem to. Nie pomogło. Facet wiedział że z poprzednim kierownictwem mógł
    pogrywać bo popełniło ono błąd i wiedzę która powinna być w firmie pozwolono
    "trzymać" tylko jemu w głowie. Ja to zacząłem porządkować do stanu

  • 20. Data: 2008-09-16 03:25:17
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@p...pl>

> [...]
    > stwierdzającym odbycie szkolenia. Sąd uznał moje orgumenty i oddalił w
    > całości roszczenia zwolnionego pracownika.

    Może nieudolny sędzia ? "Wykonywanie poleceń przełożonych" nijak nie rozstrzyga czy
    dana czynność leży czy nie leży w zakresie obowiązków danego pracownika więc i
    dowiedzenie, że coś nie jest szkoleniem nie przesądza, że leży. No ale może inne
    argumenty były, których już nie przytaczasz. Jak dla mnie oczywiste jest, że operator
    maszyny bez dodatkowych ustaleń w umowie nie ma ani obowiązku szkolenia innych ani
    demonstracji. Może kierownikiem był ?