PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabezpieczenie pensji
    Date: Fri, 16 Jun 2006 15:38:04 +0200

    W wiadomości news:06061612052028@polnews.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Teraz juz wychodzisz poza ten bazowy pomysl w przyszlosc, czyli do
    > zniesienia obowiazkowych ubezpieczen.
    Wątpię, czy da się oddzielić domenę emerytalną ZUSu od całej reszty. Okres
    korzystania z emerytury jest w Polsce stosunkowo krótki. Mało kto odbiera w
    postaci świadczenia kwotę porównywalną do wpłaconej. Dla ZUSu to czysty
    zysk. Być może wspomagają one (te pieniądze) realizację innych zobowiązań.
    Jak się je odetnie (bo ZUS nie dostanie składek emerytalnych) to może się
    okazać, że to przedwcześnie umierający emeryci wspomagają świadczenia np.
    rentowe.
    IMO ZUS to studnia bez dna, huba, którą będzie szalenie trudno oderwać.

    > Jakbym ja to miala robic, to bym tego nie zrobila natychmiastowo - bo w
    > wersji natychmiastowej mogloby byc to tylko prawne podwyzszenie placy
    > minimalnej, co w polaczeniu ze wzrostem podatkow mogloby zahamowac
    > gospodarke. Zmniejszenie obciazen zwiazanych z danym miejscem pracy
    > spowodowaloby wzrost zatrudnienia
    [cut]
    To (i reszta którą musiałem wyciąć, ale oczywiście przeczytałem) jednak
    tylko domniemania, prognozy, plany, etc.
    Rzeczywistość jest zaś taka, że nikt nie chce tego procesu nawet spróbować
    rozpocząć. Zapewne jakieś znaczenie w tym zastoju mają powody czysto
    merkantylne, niemniej fakt pozostaje faktem i coś musi go powodować. Jestem
    laikiem w tej dziedzinie (jak większość dyskutantów) i nie mam zamiaru
    dołączać do tych, którzy we własnym mniemaniu są znawcami. Niemniej skłaniam
    się ku opinii, że ruchy w tej materii faktycznie powinny być bardzo
    delikatne i ostrożne, ale - powinny wreszcie być.

    Jotte