PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
    From: "Przemek" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabezpieczenie pensji
    Date: Fri, 16 Jun 2006 09:24:48 +0200

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1150322385.768479.143380@g10g2000cwb.googlegrou
    ps.com...

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > No właśnie chodzi o to, że wystarczy dużo mniejsza kwota (myślę, że jakieś
    > 300/400 zł miesięcznie), by w wieku emerytalnym całkiem bezstresowo żyć
    > z procentów od zgromadzonego kapitału.

    Nie trzeba gdybac. Mozna policzyc.

    Zakladajac, ze:
    - co miesiac odkladasz na konto 500 zl (skladka emerytalna od obecnego
    przecietnego wynagrodzenia),
    - okres oszczedzania wynosi 40 lat,
    - oprocentowanie (stale przez caly okres oszczedzania) wynosi 3%,
    - kapitalizacja odsetek jest miesieczna

    zgromadzisz na koncie ok 460 tys zl.

    A w zwiazku z tym ze wypadki chodza po ludziach ile dostalby oszczedzajacy
    gdyby
    po 10 latach odprowadzenia skladek uleglby jakiemus wypadkowi i niemoglby
    juz pracowac
    ewentualnie wymagal dlugotrwalej rehabilitacji ?
    pzdr