PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabezpieczenie pensji
    Date: Wed, 14 Jun 2006 10:39:15 +0200

    > No, zapewne właśnie dlatego... :) Niektórzy wolą swoje
    > wypracowane ciężko pieniądze dostawać osobiście, a nie
    > pchać w czarną dziurę ZUS :)

    jest jeszcze druga strona tej tzw polityki. Jeżeli znaczna część
    wynagrodznenia jest rozliczana jako zwrot kosztów, czyli pieniądze
    nieopodatkowane i nieozusowane to w przypadku choroby pracownik dostanie 80%
    tego co jest ozusowane, czyli nie starczy mu nawet na waciki nie wspominając
    o aspirynie, więc jest to raczej błędne koło. Schemat myślenia prawie
    wszystkich ludzi jest taki że to co złe czyli choroby, wypadki etc. mnie nie
    dotyczą, ale gdy się zdarzą wtedy mówimy "o jaki byłem głupi" i popadamy w
    płacz i zgrzytanie zębów bo nie mamy kasy która nam się najzwyczajniej
    należy. Nie wszystko jest więc skierowane przeciwko pracownikowi.
    Nie oszukujmy się też że z wynagrodzenia rzędu 1700- 2000 netto odłożymy
    jakieś poważne kwoty lub utrzymamy jakieś poważne ubezpieczenie na wypadek
    choroby. Jeżeli jest się na własnym utrzymaniu to takei wynagrodzenie jest
    po prostu w całości konsumowane, więc jeżeli układ ma być uczciwy dla
    pracownika, to otrzymując netto 2000 z czego 1500 to zwrot kosztów, powinien
    jeszcze otzrzymać dodatkowe 700 zł które normalnie pracodawca musiał
    odprowadzić do zusu a oszczędnością pracodawcy niech pozostanie
    nieodprowadzona do US zaliczka na PIT.
    Inaczej jest to po prostu okradanie pracownika i tylko on na tym traci, w
    szczególności w przypadku choroby traci na kilku płaszczyznach.
    --
    Jackare