PracaGrupypl.praca.dyskusjeZa starzy aby pracowac! › Re: Za starzy aby pracowac!
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Za starzy aby pracowac!
    Date: Wed, 25 Aug 2010 19:12:21 +0200

    W wiadomości news:i52flo$dht$1@node1.news.atman.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > I co w tym złego?
    O niektórym typie ludzi(?) mówi się, że mają parcie na szkło. I to nie jest
    komplement.
    A cóż złego w parciu na szkło?
    Ot, jedno i drugie znamionuje pewne cechy charakteru.
    Niefajne cechy.

    > Dziwnym byłoby gdyby jako osoba z doświadczeniem kierowniczym szukała
    > pracy na stanowisku sprzątaczki.
    Takie ma doświadczenie, że przez 9 miechów ją 130 razy olali. Do tego lwią
    większość już po samym przeczytaniu proszalnego pisma, nawet z nią gadać nie
    chcieli. Przez 9 miechów to się można skapnąć, że coś widocznie źle się
    robi. Ale nie - parcie na stanowisko kierownicze działa.
    Prostym mechanizmem obronnym jest szukanie przyczyny poza sobą, a w każdym
    razie przyczyny niezawinionej. Tu - w dacie urodzenia.
    Rzucę przy okazji tezę, że być może ta twoja przykładowa sprzątaczka jest
    lepszym człowiekiem, mniej świństw narobi w pracy, niż byle
    kierowniczyna-karierowicz, szczurzy ścigant.

    > No patrz Pan. Nic tylko brać taką pracę, pewnie kolejka chętnych się
    > dobija
    Jak się nie ma co się lubi...

    > ale CV i LM mają nieatrakcyjnie napisane.
    To tak jak ta pani z parciem na stanowisko.
    CV zawierające inne informacje niż określone w KP, a już szczególnie LM to
    proszalno-autoreklmujące działanie, niczym takie dziwczyny* przy drogach i
    na parkingach.
    Ponadto ich wymaganie przez poszukującego pracowników jest sprzeczne z
    prawem.

    > Ty byś wziął taką pracę? Ja nie.
    Gdyby nie miał wyjścia - wziąłbym. Aby przeżyć. Żadna uczciwa praca nie
    chańbi, choć nie każda zaszczyt przynosi.

    > Szmaceniem się jest branie jakiejkolwiek roboty na
    > jakichkolwiek warunkach a nie szukanie zajęcia zgodnego z
    > doświadczeniem i spełniającego ambicje kandydata.
    Szmaceniem się w poruszanym kontekście nazywam łaszenie się o pracę i
    stawianie się na pozycji zabiegającego.

    *) - zgadnij: literówka, czy nie? ;)

    --
    Jotte